Hoi, Sinds gisteren slaapt Eva vooral op haar buik. De eerste 5,5 maand van haar leven vertikte ze het om haar hoofd neer te leggen als ze op haar buik lag, deze week begon ze opeens af en toe, voor een paar seconden, haar hoofd neer te leggen en eergister avond is ze uiteindelijk op haar buik in slaap gevallen. Ik dacht toeval, maar gistermiddag en avond weer en vanavond ook weer. Geen toeval dus . Ik heb haar tot nu toe 's avonds als ze een paar uur sliep weer naar haar rug gedraaid. Ik vind het toch een beetje eng, ben bang dat ze 'te' diep gaat slapen, op haar rug voelt voor mij toch het veiligst. Ze blijft trouwens wel gewoon doorslapen als ik haar omdraai. Vannacht is ze trouwens, zonder dat wij het doorhadden, weer omgedraaid naar haar buik (ze sliep nog bij ons op de kamer, is vandaag naar haar eigen kamer en ledikant gegaan omdat het te gevaarlijk werd in haar wieg). Wat zouden jullie doen? Vorige week zei ik nog dat Eva nooit op haar buik zou gaan slapen (want dat lukt niet als je je hoofd niet neerlegt ), dit is opeens wel een hele omschakeling voor mij . groetjes, Snoopy
Toen Luca dat voor de eerste keer deed vond ik het doodeng. Ik draaide hem ook om, maar dat had weinig zin want ff later lag hij weer op zijn buikje. De eerst nacht ben ik een paar keer gaan kijken of hij nog ademde Na een tijdje ging dat enge gevoel weg en nu slaapt hij altijd op zijn buikje. Als jij je er prettiger bij voelt om haar om te draaien zou ik dat zeker nog blijven doen.
Dank je wel voor je antwoord... precies hoe ik mij voel nu... ook telkens kijken of ze nog wel ademt . We hebben gelukkig een erg goede babyfoon die nu vlak naast haar staat, dus ik hoor elke beweging en zuchtje . Ik heb haar net toch maar omgedraaid (voordat ik jouw antwoord las ), maar zo te horen is ze alweer naar haar buik aan het draaien. Tja, je kan niet bezig blijven he? En 's nachts slapen wij ook, we hadden het dus niet eens gemerkt vannacht dat ze weer was omgedraaid (mijn vriend zei net: volgens mij denkt Eva telkens, verdorie, wie heeft mij nou weer op mijn rug gelegd? (Is trouwens wel heel lekker, dat zware slaperige lichaampje omdraaien)).
Jarissa slaapt ook bijna altijd op haar buik. In het begin vond ik het ook doodeng. Ging steeds even kijken of 'ze het nog wel deed'. Inmiddels is ze ouder en sterker en heb ik er geen last meer van. Maar herken goed dat het in het begin zo eng is. Ik zou haar zelf zo laten liggen als je zeker weet dat ze haar hoofdje op kan tillen of ook weer terug kan draaien.
Giovanna slaapt alleen maar op haar buik! Ook ik vond het toen ze zo jong was heel eng maar het went vanzelf! Als je een buikslapertje hebt kan je er niks aan veranderen.
Ik weet zeker dat ze haar hoofd goed op kan tillen, ze heeft altijd haar hoofd goed rechtop gehouden, die hoefden we vanaf dag 1 niet te ondersteunen en ze heeft nog nooit haar hoofd neergelegd als ze op haar buik lag. Tot een paar dagen terug dus . Het is gewoon zo raar, vorige week bij het kdv zei ik nog dat ze vaak op haar buik draaide, ook als ze in bed lag. Toen vroegen ze of ze zo mocht slapen, ik zei, het mag wel, maar ze legt toch haar hoofd niet neer, maar gaat huilen. Kon ik dus vandaag zeggen dat ze op haar buik slaapt . Niets zo veranderlijk als een baby, dat blijkt maar weer . Op zich ben ik dus niet bang dat ze haar hoofd niet op kan tillen/opzij kan doen, maar ik ben bang dat ze te diep slaapt en daardoor met haar neus in het matras blijft liggen, dat ze het niet doorheeft dat ze dat doet zeg maar (nu heeft ze wel eens eerder zo gelegen, of bij ons met haar neus helemaal verstopt, maar ze haalt toch altijd wel ergens lucht vandaan).
hihi ja lekker is dat heh? Toevalig lag Luca gister omgedraaid in bedje (met hoofdje naar voeteneinde gericht, op zijn buik ). Ik heb hem opgepakt en omgedraaid op zijn buikje haha zijn armpjes hingen losjes naar beneden..hij werd er niet eens wakker van. Lekker ingestopt en hij heeft verder geslapen tot vanmorgen
Ahhhh heerlijk is dat he?! Eva ligt ook regelmatig zo (overdag), maar gaat dan uiteindelijk huilen. Maar wie weet dat ze nu dan ook wel zo in slaap gaat vallen. Ze ligt ook regelmatig zoals op de rechterfoto op mijn banner. En gisteren is ze zo in slaap gevallen (past er net tussen, haar voeten steken dan iets uit ). Ik laat haar dan maar zo liggen, zeker overdag, dan slaapt ze al zo kort (45 minuten). 's Avonds slaapt ze meestal erg vast en dan durf ik het wel aan haar anders te leggen.
Demi slaapt ook vaak op dr buikje. En als ze niet terug kan draaien gaat ze huilen. Dus dan draai ik dr terug. Ik zie er geen kwaad in, het gaat al lang goed.
Amy ligt ook vaak op haar buik. Voordat ik naar bed ga draai ik haar wel altijd even om (slaapt dan gewoon door) want meestal als ik dat niet doe wordt zo een keer wakker 's nachts. ze kan wel terugdraaien, maar ze doet het gewoon niet. Weet ook niet waarom!
lekker laten liggen hoor! kyana wilde ook graag slop haar buik slapen. toen ze 6 wkn was sliep ze in het ziekenhuis en daar mocht het ook gewoon! dus thuis ook! ze kon toch al zelf haar hoofd op tillen tegenwoordig ligt ze vaak verkeerd om in bed end an leg ik haar ff goed! kyana slaapt overigens nooit in op haar rug, altij d po haar zij en ook nog altijd dezelfde zij! {en niks geen plat hoofd ofzo}
Ons dametje ligt graag op haar zij. Sinds een week of twee doet ze dit (ze is nu 10 maanden). Ze ligt wel eens op haar buik, maar kan zichzelf ook weer terugdraaien.
jurre slaapt altijd op zijn buikje,ze raden het wel af maar anders weigert hij gewoon te slapen.hoe moe hij ook is ik heb wel een angelcare in zijn bedje liggen(gewoon om mezelf gerust te stellen )
Ze heeft de rest van de nacht op haar rug gelegen... dus ik blijf haar nog lekker omdraaien . Ze wordt er toch niet wakker van en ik slaap dan toch wat geruster. Ik had toen ik zwanger was ook al bedacht dat ik ons kindje op zijn/haar buik zou leggen mocht het anders niet in slaap komen. Maar nooit bedacht dat ze de eerste 5,5 maanden van haar leven haar hoofd nooit neer zou leggen, slapen op haar buik kon dus helemaal niet . Daarom zo gek dat ze het nu opeens wel doet... Wel lekker hoor, ze legt nu ook wel eens haar hoofd op mijn schouder neer, dat is echt genieten. Deed ze anders nooit, altijd maar haar hoofd rechtop.
hier ook een buikslapertje en eerder kon ik jaar ook zonder problem weer op haar rug leggen maar het komt zover dat ze zo weer terug draaien of wakker worden als je haar terug draait nu laa tik haar ook lekker liggen maar leg haar voordat wij gaan slapen wel goed neer want ze ligt latijd kriskras door haar bedje heen haha
Ik heb Steven ook heel lang netjes omgedraaid, en ging ook s'nachts vaak kijken, maar soms werd hij er wakker van. Dus op een gegeven moment deed ik het niet meer. Ook s'nachts kijken doe ik nog zelden.
Dax doet dat nu ook sinds kort wel eens, zijn hoofd op mijn schouder laten rusten, heeeeeeeerlijk vind ik dat! Over het buikslapen, ik denk dat het wel meevalt met hoe gevaarlijk dat is als ze zelf haar hoofd al goed kan optillen. Als ze echt in ademnood zou raken wordt ze toch wel wakker lijkt me.
Ook hier een buik/zijslaper sinds een maand. Jelte wordt ook nog wel eens wakker omdat 'ie dan in een onmogelijke positie ligt, half zittend op z'n knietjes bijv... Ik heb een aerosleep. Voelt toch wel prettig zo'n extra veiligheidje!
Ik geloof dat ik er wat meer vertrouwen in begin te krijgen, al vind ik het nog wel eng. Maar Eva legt altijd haar hoofd goed opzij, of iets minder, maar dan ligt ze half op haar handje, zo lief! Eergister lag ze op haar buik met haar armen wijd, zo grappig! Eva ligt ook in de meest onmogelijke posities, vannacht toen ik even ging kijken lag ze met haar hoofd bij het voeteneind, tegen de spijlen aan met haar hoofd, op haar buik. Vanmiddag hetzelfde, met in 1 hand haar knuffeltje en een spijl vast. Als ze niet lekker ligt, dan zal ze wel wakker worden lijkt me. Ik heb haar vannacht ook niet teruggedraaid (goed he!), overdag doe ik dat sowieso niet. Ik slaap er nog wel een beetje onrustig door, ook omdat ze nu in haar eigen kamer ligt, maar heel erg eng voelt het al niet meer.