Hallo Dames, Ik vroeg me iets af... nl hoe bergen jullie de gestreken hydrofiele doeken en andere dingen op voor de thuisbevalling? Je moet het ergens afgesloten in houden toch? ik ben benieuwd hoe jullie dat doen Een vuilniszak lijkt me niks,maar waarin dan wel... Liefs Kelly
Ik had ze in de wieg liggen. Die stond naast mijn bed, en er overheen had ik een dekbedhoes liggen. Zo konden de spullen niet onderstoffen in de weken die ik heb gewacht op de bevalling. Je kunt ze ook in een gewone plastic zak doen. Dat is niks schoner dan een vuilniszak, maar ik vond dat ook een raar gezicht, mijn mooie babyspulletjes in een Komo-zak. Of in een linnen tas, een sporttas, wat dan ook. Het hoeft allemaal niet steriel bewaard te worden, het gaat alleen om het stof.
Wij hadden alle spullen voor de bevalling is zo'n grote plastic opbergdoos in de kamer staan. Pff ja die hydrofiele luiersn strijken.. We hebben het een keer gedaan voor de bevalling haha
Oh hier gewoon in de kast van de commode hoor. Nooit iets gehoord over stofvrij bewaren ergens in Toch twee keer thuis bevallen.
Oeps, hier niets stof vrij bewaard en toch thuisbevallen. Ik heb hier ook helemaal niets over gehoord!
Hoeft natuurlijk ook niet per se. Is meer voor als je huisdieren hebt, dat er dan niet allemaal haren op komen. Of als je ze echt al een maand hebt klaarliggen voor je bevalt (dat kan gemakkelijk, als je bij 35 weken je spullen klaarlegt), dat er dan geen stofpluizen op komen. Kan verder geen kwaad, wat stof erop, maar het is gewoon wat frisser vind ik.
Hier gewoon in de kast en was ook stofvrij. Voor de bevalling moesten er en paar klaar liggen in een afgesloten zak. Deze had ik gewoon in zo'n pedaalemmerzak zitten.
Iedereen bedankt voor de reacties,ik heb ze idd sinds maandag klaar liggen ,haha en ga alles in een grote mand doen voor de bevalling
Ik heb hier echt nog niets over gehoord en wil ook gewoon thuis gaan bevallen... Laat m'n hydrofielen gewoon in de commode liggen totdat de bevalling begint, dan zijn ze er snel genoeg bij gepakt. En het ledikantje en wiegje ga ik gewoon opmaken van te voren, volgens mij gaat het niet heel stoffig worden voor de bevalling. Kamertje zit toch dicht (dus plek van ledikant) en het wiegje (wat bij ons op de kamer komt te staan) dek ik wel af met een vuilniszak ofzo zodat het niet stoffig kan worden want wil het wel opgemaakt klaar hebben staan.
Er is geen hydrofiel gebruikt bij mijn bevalling dus geen idee waar je dit vandaan hebt daarbij kun je spullen niet steriel bewaren in huis dus het is sowieso klinklare onzin.
Ik ben ook 2 keer thuis bevallen. En hier is dat nooit verteld. Ze lagen hier gewoon in de kast. 1e bevalling had ik helmaal niks klaar liggen omdat ik in het ziekenhuis zou bevallen maar het ging zo snel dat we niet meer naar het ziekenhuis konden. En het is ook goedgekomen
Ons kraambureau heeft ons bij de intake gevraagd om alle spullen van het kraampakket voor de bevalling in de originele doos te laten zitten. Dat was zo'n grote plastic opbergdoos. Niet uitpakken dus en in kasten/lades leggen. Ze zeiden dat alle verloskundigen die dozen blind kennen, en dan in noodsituaties nooit op zoek hoeven naar handschoenen die ergens op de babykamer liggen. Ik kreeg overal de tip om hydrofielen niet te strijken, dan nemen ze minder vocht op. Hydrofielen en kleding heb ik gewoon in de kast gelegd, lijkt me stofvrij genoeg. Beetje stof krijgt een baby ook niks van volgens mij.
TS heeft het nergens over steriel bewaren..... En bij een bevalling gebruiken ze wel degelijk hydrofielen doeken. Om de kleine in te wikkelen en af te vegen na de geboorte. Bij jouw bevalling toevallig niet. Bij de 1e moesten er een paar heet gestreken doeken in een afgesloten zak gedaan worden en klaarliggen voor de bevalling. Dan waren ze zeker weten stofvrij en enigzins steriel. Nu zijn de meeste kraambureau s hiervan afgestapt. Maar sommige vragen dit wel degelijk....
Bedankt droebeltje Dit bedoel ik inderdaad, bij mijn eerste (bevallen in het ziekenhuis) hebben ze zeker een stuk of 6 van die doeken gebruikt en ook flanellen luiers. Een voor direkt na de bevalling toen hij op mijn buik gelegd werd en een nadat hij was afgedroogt met de hydrofiele doeken,zodat hij nog lekker een uurtje op mijn buik kon blijven liggen
Ik moet van de kraamzorg ook 10 hydrofiel luiers in een plastic zak bewaren voor de bevalling. Deze op 60 graden wassen, heet strijken en dan in een zak stoppen en bij het kraampakket leggen. Hier ga ik ze in een pedaalemmerzak doen, vuilniszak is meteen zo groot. Gaat er dan inderdaad om dat die deken zo schoon mogelijk zijn. Maar volgens mij heeft het niet van elke vk/ kraamzorg. Daarna zou ik de hydrofiel luiers niet meer strijken, dan nemen ze inderdaad minder vocht op.
Dit is voor mij de voornaamste reden (huisdieren!!) Ik heb voor zijn hydrofiele luiers, vers beddengoed ect. een plastic ladekastje gekocht, errug cheap en kan em straks gebruiken om er andere spulletjes in te bewaren. In het onderste laadje zit zelfs al al zijn badspulletjes, poeders en al dat soort ongein gewoon om het bijelkaar op te kunnen bergen en overzicht te houden. Maar zo'n very useful box die je ook bij de xenos kan kopen die je ergens onder kan doen of opelkaar kan stapelen zijn ook errug handig om spulletjes fris bij mekare te bewaren!