baby uitzet klaarmaken

Discussion in 'De babyuitzet' started by lijsterbes1, Sep 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

Feb 28, 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben vandaag bezig met alles vouwen en ordenen aangezien ik gisteren al vruchtwater verloor en aan het infuus en toestanden heb gelegen. Heb dus het gevoel dat ik de 40 weken niet ga volmaken. Maar zit nu een beetje met het volgende..

Ik heb vanalles nieuw gekocht maar ook heel veel gekregen. Nu heb ik bijv. 12 nieuwe hydrofiel luiers en 10 die al wat vaker gewassen zijn en dus ook niet meer zo netjes als de nieuwe zijn. Zag dat er in 2 ook kleine haakjes begonnen te komen maar mij is verteld dat ik die nog gewoon kon gebruiken aangezien je deze bijna of zelden gebruikt en vaak alleen voor af te drogen. Ze zeiden dan gebruik je de nieuwe voor onder het hoofdje of spuugdoek.. en de wat mindere voor het afdogen en dergelijke..

hoeveel hadden jullie ongeveer klaar liggen qua Badcapes/ Monddoekjes/ hydrofielluiers etc.

2. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,533
    6
    38
    Ik heb ongeveer 30 hydrofielluiers, 6 badcapes en 10 monddoekjes .
    Maar heb nu nieuw gekocht omdat ik dacht niks meer te hebben en kwam toen nog een doos tegen van de oudste kinderen.

3. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

Feb 28, 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb op het moment een stuk of 20 hydrofiel luiers, waarvan 10 in mindere conditie/ 14 badcapes en 20 monddoekjes. maar zijn die hydrofiel echt zo belangrijk dan ?

4. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

Feb 28, 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    verder geen katoenen/ flanellen luiers? En hoeveel hydrofiele washandjes?

5. Onje

Onje Niet meer actief

Het is maar net wat jij handig vindt. De een zweert erbij en bij de ander liggen ze stof te happen dat laatste is bij mij het geval.
    Voorlopig heb je er zat hoor en mocht je ze veel en vaak gebruiken dan haal je er gewoon wat bij!

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik had ongeveer 20 hydrofiele luiers tijdens de eerste week zijn er heel veel gebruikt. Zodra de kraamhulp weg was kon ik het met 1 hydrofiele luier per dag af :).

Monddoekjes van hetzelfde stofje als de hydrofiele doeken heb ik helemaal niet gebruikt, wat een ondingen!
    Net zoals washandjes oid!

Badcape had ik er 3 van en ben blij dat ik er nog wat meer heb gehad, die gebruik ik wel regelmatig als mijn zoontje in bad is geweest.

Ik zou de luiers die stuk zijn bewaren als reserve, dan kan je er altijd nog achter komen dat je ze liever weg gooit oid.

7. pregzilla

pregzilla Actief lid

Aug 30, 2013
    117
    0
    0
    where the heart is
    Ik had 12 hydrofielen, zoontje is nu 8 maanden en ze dienen al een maand of 5 als poetslap.. Monddoekjes heb ik er nog een stuk of 3 in gebruik, in het begin had ik er 6. Badcapes had ik 2, eentje in de was en eentje in gebruik. Washandjes etc. heb ik niks mee gedaan. Je hebt meeeer dan genoeg!

8. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Je hebt meer dan genoeg hoor.
    Ik heb
    - 6 hydrofielen (gebruik ik enkel om haar af te drogen na badje)
    - 10 monddoekjes (badstof)
    - 12 hydrofiel washandjes (dat zijn er te veel, 6 zou ook al genoeg zijn)
    - 6 flanellen luiers (gebruik ik onder haar hoofdje in het bedje)
    - badcapes gebruik ik niet

Ik moet er wel bij zeggen dat ik om de 2 dagen zeker een wasmachine draai. Als je minder vaak wast, heb je waarschijnlijk meer nodig.

Ik hoop dat je kleintje toch nog een tijdje wilt blijven zitten! Succes Meid!

9. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

Feb 28, 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    En wat ligt bij jullie precies in de kledingkast en wat in de commode? En wat op de commode?

10. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Op de commode heb ik naast het aankleedkussen 2 kleine mandjes staan.
    In het ene mandje een voorraad luiers en het andere mandje de monddoekjes/washandjes en de billendoekjes (ik gebruik voor de billendoekjes geen speciale doos omdat ik dit niet prettig vind).

In de commode heb ik 2 laatjes.
    1e laatje alle sokken en mutsjes, 2e laatje prulletjes (kammetje, spenen, slabbetjes (toen ik ze nog niet gebruikte).
    Verder heb ik op de planken in de commode mandjes met daarin de badcapes en hoezen voor het aankleedkussen/voedingskussen.
    Voorraad luiers en billendoekjes heb ik helemaal onderin.
    Én omdat ik dan nog ruimte over heb ligt er ook speelgoed wat op de groei is.

In de kledingkast hangt kleding aan een roede.
    (Ik heb de maar die hij draagt en een maat groter "uitgestald")
    In de 2 laatjes liggen broeken in 2 maten en jumpsuits in 2 maten.
    Rompertjes liggen op de bovenste plank soort bij soort opgevouwen.
    Ik heb 3 manden staan met kleding die te groot is op de 2e plank.
    Op de onderste plank liggen schoentjes en speelgoed.
    Ondersta la alle beddengoed.

11. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    De nieuwe hydrofielen zijn ook juist fijn om mee af te drogen hoor! Die zijn nog wat soepeler en dan kom je beter in de plooitjes achter de oortjes en in de liezen enzo, zonder dat het zeer doet :)
    Ik heb een aantal stugge, oude hydrofielen weggedaan en een stuk of 6 nieuwe gekocht voor onze tweede. Denk dat ik er ook iets van 20 heb ofzo. Is een prima aantal hoor! Je kunt altijd makkelijk bijhalen als je minder vaak wast o.i.d.

Van die washandjes heb ik er nog maar 4, want twee waren er echt vies, dus die heb ik weggedaan. Ik denk dat ik nog zo'n pakje van 3 bijhaal. Badstof monddoekjes gebruik ik nog steeds als ons zoontje van 2 verkouden is. Heb er denk ik iets van 15 en ze slingeren overal rond, haha. In het begin gebruikte ik ze vooral als hij spuugde (en dat gebeurde heel vaak, en dan ruiken ze snel zurig, dus snel in de was!)
    Badcapes hebben we er nu 4 van in totaal en twee fleece omslagdoeken. Flanellen luiers heb ik er denk ik 8 ofzo van. Die gebruikten we in het begin ook om z'n armpjes in te bakeren (van de kraamhulp geleerd) omdat hij zichzelf steeds wakker sloeg met z'n handjes. De hydrofielen waren daar net te klein voor.

Bij ons staan er 4 mandjes in de commode: 1 met sokjes/slofjes 1 met monddoekjes en slabbetjes, 1 met verzorgingsproducten voor in bad enzo en 1 met 'medische' dingen (thermometer, hoestdrankje, paracetamol, etc)
    Dan hebben we 2 lades: de bovenste met luiers, hydrofielen, aankleedkussenhoezen, washandjes, badcapes, luierzakjes, kruikenzakken. De onderste met beddengoed voor wiegje(+kinderwagen) en ledikantje: moltons, kleine zeiltjes, hoeslakentjes, flanellen luiers, lakentjes en dekentjes.

Op het plankje boven de commode staan de doekjes en de zinkzalf en de babyfoon enzo. Ook handig: een haakje waaraan je het luierzakje kunt hangen, zodat je vieze billendoekjes er makkelijk in kunt mikken!

In de kledingkast net als iemand anders al zei de kleertjes voor de 1e twee maten uitgestald/uitgehangen aan de roede en de kleertjes van de volgende twee maten op een lagere plank. Ik heb ook nog een aantal pakken luiers en billendoekjes in staan (waren in de aanbieding, haha)
    In de la onder in de kast komen de kleertjes die te klein zijn (er ligt nu nog kleding van m'n zoontje in) en bijvoorbeeld de klamboe van het ledikantje en andere dingen die we nu niet gebruiken.

12. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

Jan 27, 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb 12 hydrofielen luiers
    een stuk of 6 molton doeken
    6 hydrofiele washandjes
    6 monddoekjes
    5 badcapes

bij mijn eerste dochter had ik veel meer hydrofielen, maar heb er uiteindelijk nooit zoveel gebruikt. dus nu koop ik wel bij als ik te weinig blijk te hebben

13. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb een vrij brede commode. Achter de deurtjes (waar ik voor sta bij verschonen) heb ik het beddengoed en de pyamaatjes enzo. In de laatjes, waar ik dus naast sta bij het verschonen heb ik bovenin de luiers en de rompertjes (gewoon te pakken tijdens het verschonen). Daaronder de hydrofielen en in de onderste la de schoentjes, krabwantjes etc. Die hoef je niet zo vaak te pakken en ook al niet tijdens het verschonen als er per ongeluk toch wat vies of nat wordt.
    In de kast heb ik de kleertjes uitgehangen van de huidige maat en de volgende maat, in setjes. De dingen die niet bij de setjes horen heb ik opgevouwen (extra broekjes, shirtjes etc). Daarachter de mandjes met sokjes, slofjes en mutsjes.
    Onderin een plank met de dozen met de volgende maten kleertjes. Wat inmiddels te klein is gaat in zo'n doos en direct naar zolder (kleertjes worden natuurlijk steeds groter, dus dan heb je meer plek nodig in de kast en hopelijk wat minder op voorraad dan ik nu heb ...)
    Helemaal onderin nog de hoezen voor het voedingskussen en de extra pakken luiers, doekjes etc.
    Tot slot nog een lade onderin met de boxkleden/speelkleden. Als de kleine er straks is gaan die naar beneden en gaat er speelgoed in de onderste la wat ie straks ook zelf mag pakken.

14. izzaiqbal

izzaiqbal Lid

Jul 2, 2013
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    goed om mee te lezen!

15. Jedine

Jedine Bekend lid

Oct 2, 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik heb ongeveer 15 hydrofiele luiers, gebruikt ze nog steeds om dr af te drogen. Ze is nu 13mnd. In het begin gebruikte ik er 2 per keer, nu nog 1per keer.

Washandjes gebruikte ik in t begin ook 2 per keer, eentje met wasgel om lijfje mee te wassen en eentje zonder wasgel om eerst gezicht en daarna billen mee te wassen.

Monddoekjes weinig gwbruikt omdat ze niet veel spuugde.

Je kan altijd bijhalen!

16. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Nu had mijn zoontje ook reflux, misschien dat het daarmee te maken had. Maar wij hadden wel een stuk of 25 monddoekjes. Deze gingen er ontzettend hard doorheen en hebben toe bij gehaald.
    Ongeveer 3 - 4 keer een schone per dag, omdat hij hem helemaal vol spuugde.

17. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    gewoon alles gewassen en meteen gebruikt, hydrofielen echt heel veel gebruikt badcapes amper want die drogen niet fijn af bij kleintjes, monddoekjes een stuk of 12 (spugertje dus was eigenlijk te weinig) en hydrofielen, een stuk of 18 nieuwe en had nog 12 oude ofzo liggen)

Wel slim dat je vast dingen klaarzet maar doe je dan niet te druk, andere mensen aan het werk zetten hoor!!

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    20+ hydrofielluiers (Had er eerst 20 maar later nog 6 bijgekocht). Ik heb mijn dochter ermee afgedroogd tot ze 2 jaar was.
    3 badcapes en later nog 1 als kraamcadeau gekregen, is voldoende.
    20+ monddoekjes (hadden een spuger).
    12 hydrofiel washandjes, gebruik ik nog steeds voor mijn dochter van 2 1/2 jaar oud.

Ik doe het liefst een volle was, dus dan is het handig dat je genoeg hebt. Ik heb verder niet zoveel witte dingen die op 60 graden gaan, behalve onze onderlakens en soms een witte handdoek.

Sterkte en rustig aan doen met dat vruchtwaterverlies, hè! Moet je geen bedrust houden? Kunnen anderen niet voor jou wassen?

19. Blogmama

Blogmama Actief lid

Sep 5, 2013
    128
    0
    0
    Bloggen
    12 hydrofiele luiers (veel gebruikt)
    3 flanellen luiers (nooit gebruikt)
    10 hydrofiele monddoekjes (wel handig)
    6 badcapes (goedkope van de Zeeman, omdat ik niet zeker wist of ik ze nodig had, maar ik gebruik ze nog steeds)
    6 hydrofiele washandjes

20. Thauma

Thauma Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    2,127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Vind ik wel jammer om te lezen... ik vind die nieuwe helemaal niet zo zacht. Had verwacht dat ze echt zacht en soepel zouden zijn, maar ik vind ze zelfs een beetje schuren. Heb ze van verschillende merken, maar allemaal zijn ze zo. Ik hoopte juist dat dat door het vele wassen beter zou worden :)

Share This Page