Waaraan denken bij kopen van een fiets?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door fioon, 8 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Ik wil binnenkort graag een fiets voor mijzelf gaan kopen (schandalig, heb nu gewoon geen fiets! :confused: )

Ik wil graag uiteindelijk dat er kinderzitjes opkunnen. Moet ik dan nog ergens aan denken? (ben een leek op het gebied van fietsen, doe mij maar de auto :rolleyes: )

Ik wil namelijk gewoon een budgetfiets, als t maar goed fietst en degelijk is..

Ik hoop op tips!

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nou, ik schud je de hand, hier dus ook gewoon geen fiets! :oops:
    (2 jaar geleden ofzo van de hof gejat! En nooit een nieuwe gehaald!)

Uhm waar ik op zou letten is in ieder geval van die dingen achter langs de wielen die de spaken beschermen zodat er geen voetjes tussen kunnen. Dat het ding achterop waar het stoeltje moet komen stevig genoeg is en dus niet van dat hele dunne materiaal. Of je moet kiezen voor een 'zwevend' fietsstoeltje, dat hangt dan aan de zadel pen.
    Verder informeren of er op het stuur een stoeltje mag, ik heb eens gehoord dat iemand een stuur had en daar mocht geen stoeltje op!

Nouja dat was het geloof ik wel! En zoals je ziet, ik ben geen fietsen(onderdelen)kenner maar ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel! Haha!

Liefs, Hanneke!

Ow wacht ik bedenk me ineens nog iets, misschien is zijwieltjes een idee! Whaha! :) :) (sorry echt heel flauw! :oops: ;))

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Fietsstoeltjes zitten tegenwoordig niet meer aan het stuur en ook niet meer aan de bagagedrager. Beide zitten aan het frame.

Ik zou goed op de maat letten en op het aantal versnellingen (afh. van wat je er mee gaat doen). Ik fiets bv vrij veel door open landschap en met straks 2 kids erbij vind ik 7 versnellingen echt het minimum. Meer wil ik ook niet want dan heb je geen dichte kettingkast meer en open geeft meer onderhoud.

En ik weet niet hoe groot je bent maar let ook op de afstand tussen stuur en zadel. Met een fietsstoeltje was die afstand bij mijn oude fiets echt te klein. Zat met mn zwangere buik tegen het stoeltje aan.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Een gmg achter-op-stoeltje klik je gewoon op de bagagedrager (dat was idd het woord dat ik zocht!) en een gmg voor-op-stoeltje gaat met beugeltjes over het stuur heen en met een soort klemmetje aan de stuurpen. (toevallig gekeken afgelopen week).
    De bobike stoeltjes zitten wel aan het frame van de fiets zegmaar.

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik heb vorige week een nieuwe fiets gekocht. Had een budget voor max 300 euro dus een moederfiets kon niet uit. Werd me trouwens ook afgeraden omdat ik vrij lang ben is 28inch banden dan toch wel vaak prettiger.
    Ik heb gelet of de fiets stevig is, hoeveel ruimte ik had tussen stoeltje en moi. (heb dr een zelfde stoeltje op laten zetten als dat ik ook thuis had)
    Heb een proefrit gedaan om te voelen hoe die fietste en ben geslaagd.
    Een union omafiets paars van kleur en hij fietst heeeeeeeerlijk. stoeltje gaat er perfect op.
    En was nog geen 270 kwijt. (was bij Hlafords trouwens)

6. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    @bolbuikje: ok, dat wist ik niet. Ik ken alleen de bobikestoeltjes. Vandaar!

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    @ Pendrag, maakt ook niet uit, maar ik twijfel dus tussen die 2 merken, daarom ben ik gaan kijken! Maar er nog niet uit ;)! haha!

Zie in de blauwe cirkel welke haken ik bedoel ;).

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    KLopt hoor, de gmg stoeltjes gaan ook gewoon op het stuur

9. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Yep ik zie het. En die mogen volgens mij niet op een fiets met een aluminium stuur. Dus daar moet je dan ook op letten als je deze stoeltjes wilt en een nieuwe fiets gaat kopen.

10. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    en waarom is dat?

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Aluminium is niet zo sterk. Als je kindje dat iets te zwaar is, buigt je stuur of je bagagedrager door. Dus of bobike stoeltjes die aan het frame zitten of een fiets met een stevig stuur/bagagedrager.

Deel Deze Pagina