Stokke Xplory: iemand ervaring mee?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sparkie, 8 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ik zit hard na te denken om een (2de hands) stokke Xplory aan te schaffen. Vind het fijn dat het kind hoog zit, en naar je toe kan kijken. Mijn zoon is de kinderwagenbak al helemaal zat namelijk. Hij wil om zich heen kunnen kijken!
    Ben benieuwd wat de ervaringen met de Stokke zijn. Is hij makkelijk en klein in te klappen? Hoe rijdt hij over verschillende soorten bestrating (hoef er niet mee over het strand...) etc.
    Hoop op reacties!

2. 894hi

894hi Niet meer actief

ik ben ook weer aan het kijken naar een stokke kinderwagen.... dus hier nog geen ervaringen... wel vraag ik me af of er mensen zijn die er mee de trap op en af zijn gegaan...

3. Emme

Emme Niet meer actief

De Stokke is super, maar klein en makkelijk in te klappen... niet echt! Ik vind het best lastig dat als het zitje naar je toe is gedraaid, je dit eerst van het onderstel af moet halen voordat je de wagen inklapt (andersom kan het wel in een keer). Je moet ook een behoorlijk ruime kofferbak hebben.

Toch zou ik 'm niet willen ruilen, ben er echt heel erg blij mee. Hij rijdt licht, is wendbaar en de hoogte is ideaal. Ik ben lang en hoef nu minder te bukken en Lars vindt het leuk om alles te kunnen zien.

Verschillende soorten bestrating zijn geen probleem, maar het bos en strand zijn misschien wel wat veel gevraagd. En de trap op gaat prima als je de wagen 'trekt' (spreek uit ervaring, moet zelf elke dag ook een paar treden op en af).

4. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik heb een kleine kofferbak en twijfelde tussen 2 kinderwagens: de Bugaboo en de Stokke Xplory. Met een winkelmedewerker ben ik met beide wagens naar mijn auto gelopen om te kijken of ze in mijn kofferbak pasten. Helaas viel daardoor de Xplory af, deze was ingeklapt minder compact dan de Bugaboo en paste daardoor niet in mijn auto.

5. Aura

Aura Niet meer actief

Ik heb er in die zin ervaring mee dat ik HEEEEL lang getwijfeld heb tussen een stokke of bugaboo....uiteindelijk voor de bugaboo gegaan. Ik vond de stokke te onstabiel op kinderkopjes (kleine tegeltjes buiten) maar vond m wel mooier dan de bugaboo.
    Op marktplaats vind ik dat onredelijke bedragen voor de stokke worden gevraagd...bijna nieuwprijzen. Let erop dat als je er een via mp koopt het er een is met witte hendels, anders issie van de oude collectie en daar zitten nog kinderziekten in.
    Succes mt je beslissing.

6. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    He,

ik heb de stokke nu een jaar en vind het de beste koop die ik ooit gedaan heb!! Ben er heel erg blij mee. Ik moet in mijn mini autotje een van de achterbanken plat leggen anders past hij er niet in maar dat moest ik met de Quinny bazz die ik hiervoor had ook. Verder vind ik hem supermakkelijk in te klappen. Ik ben er al een paar keer een trap mee op en af geweest en ook dat gaat goed. Allen word Jason nu wel erg zwaar om hem alleen de trap op te trekken.... Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dathij niet zo geschikt is voor het bos en strand. Hoewel wij wel al een paar keer ermee in de bos zijn geweest. Zolang je niet echt off-road gaat is er niets aan de hand.

mijn advies zou dus zijn: doen! En nee, ik heb geen aandelen Stokke! Ik ben er gewoon erg tevreden mee en zou nooit meer een andere wagen willen.

succes!

7. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ben nog steeds in twijfel. Neig nu toch weer naar een Bugaboo, omdat je daarop een meerijdplankje kunt bevestigen voor een eventuele tweede... Maar ik moet wel zeggen dat ik de Stokke echt geweldig mooi vind... (had ik maar geld teveel, dan kocht ik hem zo nieuw!)

8. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Wij hebben hem van iemand overgenomen die maar 1 kindje wilde. Dus de wagen ziet er nog uit als nieuw! Hier en daar wat slijtagepplekjes.. maar ach.. nieuw zou ik hem nooit gekocht hebben.
    In onze auto (fiat punto) past ie makkelijk, met de reiswieg of het stoeltje, en een krat bier ernaast. Ik vond het er erg krap uitzien, maar mn man kreeg alles erin.
    We hebben hem nog niet kunnen testen, maar het kleine stukje dat ik er mee heb gereden, was echt geweldig, zo licht, wendbaar.. ik ben al helemaal in love ;)

9. Een krat bier ernaast? Haha! Ik vind het frame van de stokke dus wel goed in te klappen, de kinderwagenbak is het grootst maar als je alleen het stoeltje neemt dan heb je daar geen last van.
    Ik heb nog niet kunnen wandelen ermee maar wij hebben de wagen gekozen omdat ie ook lekker wendbaar en licht is en makkelijk in hoogte te verstellen. Er staat op het frame hoe je het beste een trap ermee op kan gaan trouwens.
    Als je er mee wilt wandelen in het bos (en dan van de paden af) en op het strand is het geen aanrader, het is echt een stadswagen.
    En zo'n meerijdplankje, ik dacht dat dat op de meeste kinderwagens wel kon? Eens naar kijken, als je dat heel handig vindt is misschien een andere wagen handiger.

10. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    ik ga morgen kijken bij een 2de hands bugaboo frog. Daar kan in iedergeval een meerijdplankje op. Weet iemand misschien vanaf welke leeftijd de kindjes in de buggyzit kunnen? Hij kan helemaal in de slaapstand, dus dat moet al vrij snel kunnen toch? En heb je dan een verkleiner nodig?

11. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Jup, krijg je als mannen dingen gaan passen he :D

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hoi, wij zijn erg blij met onze Xplory. Heel wendbaar, overa tussendoor in winkels enzo. Het zitje is geweldig, mijn dochter is te groot voor de wagenbak maar het zitje kan gelukkig plat.
    We gaan er niet mee offroad, en ik vind hem ook goed en makkelijk in te klappen hoor.
    Ook de adapters voor maxicosi hebben we en gebruiken we regelmatig.

Je ziet het, helemaal verkocht hihi.
    Succes met beslissen, moeilijk he!

13. Starsleeper

16 jul 2008
    76
    0
    0
    Hij heeft best nadelen, ik vind 'm bv. niet handig om in te klappen (dat laat ik altijd over aan mijn man, die er wel weg mee kan), en zijn regenkap in combinatie met de voetenzak past niet 100% goed. Maar ik ben nog altijd héél tevreden met de xplory, het is echt een droom van een wagen, enorm wendbaar en kan door de smalste gangetjes, dochter zit lekker hoog en erg comfortabel, en ook gewoon handig als kinderstoel als je ergens op verplaatsing bent, hij schuift zo mee aan tafel :)

Deel Deze Pagina