Hoi hoi Hoe moet je straks het bedje van de baby opdekken? Wat ligt er allemaal op? Ik dacht dit: 1. (molton)zeil 2. moltonhoeslaken 3. hoeslaken 4. hydrofiele luier aan het hoofdeinde 5. laken 6. deken Ik hoor graag wat van jullie ideeen en tips en ervaringen
Ja, zo maar dan geen zeiltje. Dat is niet ademend en zeker aan het begin ook gevaarlijk icm de kruik. Dus molton onderlegger of moltonhoes, hoeslaken, hydrofiel, baby, laken, deken.
Geen waterdichte zeiltjes.. Dat ademt niet, en het laat geen (kokendheet )kruikenwater door als er iets misgaat met de dop.. Hier is het: Matras molton hoeslaken molton onderlegger (hema, puur stof) katoen/jersey hoeslaken (evt hydrofiel op hoofdhoogte) baby lakentje dekentje
1. (molton)zeil > alleen molton onderlegger, een zeiltje is niet ademend 2. moltonhoeslaken > door nummer 1 is dit overbodig 3. hoeslaken 4. hydrofiele luier aan het hoofdeinde > is handig als je kindje veel spuugt, die van mij doet dat heel weinig en al helemaal niet in bed 5. laken 6. deken
Wij hebben Aerosleep matras Aerosleep matras beschermer Aerosleep hoeslaken baby ( strakjes dan ) laken dekeb
Matrasje, moltonlaken,hoeslaken, lakentje met dekentje eroverheen (lakentje omgevouwen) Baby komt er nog bij hoor
De matras zelf heeft zo'n afritsbare beschermer ofzoiets. Vandaar dat ik niet nog een molton erover heb. Mocht het alsnog nodig zijn, dan is die zo gehaald.
Ik zit net te lezen op de site VeiligheidNL helpt ongevallen voorkomen. Daar lees ik dat een baby het beste in een slaapzak kan slapen. Als je geen slaapzak gebruikt wel met een laken en dekentje. Dat had ik nog niet eerder gehoord. Met een warme slaapzak hoef je dan dus geen laken en dekentje te hebben neem ik aan? Is er niemand die het zo doet?
oh, ik heb zo'n zeiltje liggen nu (alleen aan de onderkant, niet waar zijn hoofdje komt). Ik dacht dat dat moest. Maar het zeiltje kan ik er dus onderuit halen?
Als je baby spuugt/diaree of anderzins vloeistoffen verliest (Wat gewoon normaal is) dan ben je niet blij met alleen een hoeslakentje.. zou nog wel een Molton om je matras doen
Het kan, het hoeft niet. Als ons kind ziek was en een luier niet afdoende zijn werk of hij spuugde veel deed was het toch wel fijn anders is het snel einde matrasje. Maar normaliter is het niet nodig.
Meeste mensen gebruiken een slaapzakje als 't kindje wat beweeglijker is. Dan kruipen ze steeds onder de dekentjes vandaan. Een slaapzak is wel heel belangrijk dat die goed past ivm veiligheid. Maar ik gebruik dus inderdaad bijna vanaf 2 maanden oud ofzo geen lakentjes en dekentjes meer want vind slaapzakje veel handiger.
Mag het zeiltje onder de billetjes wel i.v.m. veiligheid of gaat de kraamverzorgster het toch weghalen?