Hoi, even van de pro, (ben creatief therapeut beeldend, vandaar): ik zou niet aan olieverf beginnen: duurt lang voor het droog is en je moet met terpentine schilderen. Als je dat nog nooit gedaan hebt, is dat een behoorlijke klus... Je kunt het beste acryl nemen: dat droogt namelijk watervast op. Plakkaat gaat uitlopen als er ooit water op komt, (stel je hebt een overijverige kraamhulp of huishoudelijke hulp die nat gaat stoffen, . Voor goedkope acrylverf (overigens ook voor de doeken) moet je zijn bij Kwantum of Xenos: prima kwaliteit, je hoeft echt geen duur spul te hebben om goed te kunnen schilderen... Wat ook mooie effecten kan hebben: pastelkrijt. Als je vervolgens met een natte kwast eroverheen gaat, kun je bepaalde delen krijterig laten en bepaalde delen meer aquarel. En voor de meiden die een bepaald figuurtje/plaatje wel leuk vinden, maar de kleuren passen niet bij de kamer: dan doe je toch bijvoorbeeld een Winnie de Poeh in de tinten van je kamer? Is weer eens wat anders en kan hele leuke effecten hebben. Probeer het eerst even in het kleine uit op een velletje papier, (of bewerk een computerplaatje ff in "paint" (tekenprogramma van Windows): zie je het resultaat ook). Ik ga zelf 4 van de jungledieren die op ons behang staan uitvergroten op 4 doeken van 30x30. Erg leuk,
ik heb in mijn album foto's staat van de muurschilderingen die ik heb laten maken, van het beertje me 2 you, moet zeggen dat ik het erg "baby" vind hoor!
Ze staan ook bij 'show je babykamer'... Maar dit zijn onze muurschilderingen (zonder overtrekken) uit de losse hand...