medische verklaring rijbewijs

Discussie in 'De lounge' gestart door MvN, 18 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

Hoi Hoi,

Afgelopen vrijdag heb ik mijn rijbewijs behaald ( jaja applousje!!! ;) ) maar nu zie ik iets staan over medische verklaring? Hoe kom ik daar aan?

Groeten

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    geen idee, dat hoefte ik niet... wat staat er precies?

Maar gefeliciteerd!

3. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Van je huisarts...

Maar ligt er aan wat en waarom.

4. wendy77

wendy77 Actief lid

3 feb 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Bij je huisarts! Is gewoon een verklaring dat je medisch gezond bent om auto te rijden. In het buitenland is dat heel normaal!

5. MvN

MvN Niet meer actief

Hmmm, ja er staat op de gemeentesite dit:

Hoe en waar kunt u een rijbewijs aanvragen?
    Een rijbewijs kunt u alleen persoonlijk aanvragen bij Burgerzaken van de gemeente waarin u woont. Wanneer is een medische verklaring nodig?
    Bij uw eerste aanvraag.
    Als u uw rijbewijs wilt vernieuwen en: <UL><LI value=0>ouder bent dan 70 jaar;<LI value=0>wegens medische omstandigheden moet worden gekeurd;<LI value=0>een rijbewijs bezit met een beperkte geldigheid.<LI value=0>een rijbewijs heeft met één of meer van de categorieën C, C1, D, D1, CE, C1E, DE en/of D1E.</UL>

6. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Ik moest een medische verklaring hebben. Maar dat moest ik hebben vóórdat ik ging afrijden. Verder bij het ophalen van het rijbewijs geen papieren hoeven afgeven bij het gemeentehuis.
    De medische verklaring moest ik krijgen van de huisarts die me verder ook opnieuw heeft onderzocht. Dit moest ik allemaal omdat ik kort daarvoor een hartoperatie heb gehad.

7. MvN

MvN Niet meer actief

ohhh ja ik heb wel een eigenverklaring moeten tekenen voordat ik opging dat ik niks mankeerde.. dus gewoon die meenemen en dan is er niks aant handje?

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Je hebt niks extra's nodig. Een medische verklaring moest ik ooit tekenen voor mijn afrijden ivm medicijngebruik, maar je hebt je rijbewijs al gehaald en hebt niks nodig

in de voorwaarde blijkt toch ook niet dat je het nodig hebt of lees ik het verkeerd :)

je bent onder de 70, je vernieuwd je rijbewijs niet ( want je had er nog geen, ze bedoelen verlenging) en je hebt een B rijbewijs ipv c, d, etc, en je rijbewijs is onbeperkt geldig ipv beperkt, dus een medische verklaring heb je niet nodig

scheur ze deze week meiss :D

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik zie dat er ook instaat bij de 1e aanvraag, maar dat lijkt me heeeeel sterk. Nog nooit van gehoord iig

Deel Deze Pagina