commode

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ikdus, 24 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Hey dames,

Ik ging zojuist de uitzetlijst van de kraamzorg bekijken en ik zag dat de comode minale diepte van 70cm moet hebben. Nu heeft die van ons 60 cm.
    Hoe erg is dit ? Het kamertje komt over een maand moet ik het nu annuleren ?

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Niemand ?

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.677
    113
    Volgens mij 'moet' je helemaal niks, niemand kan je toch verplichten of verbieden om iets in je eigen huis aan te schaffen? Ik ga er van uit dat het kraambureau goedbedoelde richtlijnen geeft,maar de keus is aan jou wat je hiermee doet. Ik zou wel zelf goed badenken of je aan 60 cm dieote genoeg hebt qua werkruimte. En misschien kun je bij de commode een opzetstuk bestellen (ligt overdwars op je commode). Dan kun je het aankleedkussen recht voor je leggen zonder dat het aan de voorkant uitsteekt. Wij hebben vorige week het kamertje met zo'n opzetstuk besteld. Volgens de verkoper bij Babydump krijgen alle showkamertjes dit voorjaar ook standaard zo'n ding, en is hrt in o.a. Frankrijk al verplicht. Het schijnt beter te zijn voor de heupjes van je kind als je het recht voor je verschoont ipv dwars. Maar ik heb er niet zoveel verstand van, als iemand weet hoe het precies zit verbeter me maar hoor.

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.677
    113
    Sorry voor de typefouten, de toetsen op mijn telefoon zijn te klein!

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik vergeef voor deze keer de typfouten :p.

Ik denk wel dat ik genoeg werk ruimte heb, als ik het plaatje mag geloven :p
    Heb een paar andere willekeurige commodes bekeken en die hebben allemaal een diepte van 55cm.

Als het niet werkt kan ik altijd nog die opzetstuk kopen.
    Wil alleen niet dat de kraamzorg opeens zegt nee deze commode kan niet het is te klein etc etc.

Hoop dus niet dat ik erop afgerekend word, we vinden onze spulletjes zo mooi.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Zou ik me niet te druk om maken hoor! Een commode is ook niet verplicht.
    Werk zelf in de kraamzorg en zou daar echt niet over vallen. Geen idee hoe diep die van mij is ;)

7. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.818
    2.677
    113
    Ik heb nog even in het boekje gekeken waar onze commode in staat (moet ook nog bezorgd worden) en die is inderdaad ook 55 cm. En met opzetstuk wordt het denk ik 70 cm. Het belangrijkste is dat jullie de meubeltjes mooi vinden toch? Maak je geen zorgen om die kraamhulp.

8. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Die 10 cm verschil is helemaal niet erg en daar hoef je zeker je kamertje niet voor te annuleren.
    Dat de commode aan jullie eisen voldoet is veel belangrijker.

9. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Pfieuw gelukkig, heel erg bedankt dames.
    Ik heb met veel dingen "schijt", maar die commode leek me toch belangrijk.
    Gelukkig valt het mee :)

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Is dat zo?? Ow whahaha ik heb werkelijk waar niet eens een idee hoe diep onze commode is! Ons aankleedkussen kan erop (dwars) maar dat vind ik prima. De kraamhulpen (had er 3 :O) hebben er allemaal niks van gezegd. En degene die bij ons de intake kwam doen die is geeneens boven op het kidnerkamertje wezen kijken...

Dus geen zorgen maken! xx

11. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Och wij zetten dit keer niet eens een commode neer. Wij verschoonden onze zoon altijd op bed of op de bank, de commode stond daar maar mooi te zijn ;) Wat de kraamzorg daar van vindt kan me niet zoveel schelen. Zij zijn de autoriteit niet op het gebied van hoe mijn baby verzorgt wordt, dat zijn wij als ouders. Zo zet ik ons bed ook niet op klossen. Ben veel te bang dat onze oudste zoon eruit valt en ik kan dan zelf niet meer goed mijn bed in en uit. En het is toch echt mijn huis, mijn regels :) Ik snap dat het voor hun rug is, maar dan verschonen wij ons bed zelf wel en controles hoeven van mij ook niet. Dus maak je niet druk en geniet van jullie mooie babykamertje.

12. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Is echt onzin hoor bijna geen één commode is 70cm diep als je aankleedkussen er op past is het prima.

13. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Joh die kraamhulp is er acht dagen, jij gebruikt het veel langer! Als het haar niet aanstaat leg je toch een aankleedkussen op je verhoogde bed? Niet druk om maken hoor.

Hier een hele grote commode maar eigenlijk van begin af aan beneden een aankleedkussen gehad die we op de salontafel leggen. Nu leggen we deze op de grond met verschonen omdat ik het anders niet veilig vind. Voor het badderen hebben we een Ikea kastje in de badkamer, volgens de richtlijnen is deze te laag en te klein maar ik vind het prima.. Daar ligt een aankleedkussen op en deze gebruiken we met verschonen en omkleden voor het badje. Komt er dus op neer dat die hele commode bijna nooit gebruikt is en er eigenlijk voor de sier staat.

Ik ga in het gedeelde kamertje straks(voor de twee jongste) helemaal geen commode neerzetten. Ik weet zeker dat ik het toch niet gebruik.

14. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Whahaha precies! Helaas moeten die rottige klossen hier wel want ik wil weer thuis bevallen! Maar ik heb nu al BI, heb straks echt een trapje nodig wil ik fatsoenlijk in en uit mn bed komen!

Vorige keer trouwens echt een dag voor de bevalling die monsters eronder geknald, dag of twee na de bevalling er weer onder vandaan! Zelf gewoon sneaky gedaan(stond ik smorgens vroeg, lol..) want manlief wilde ze er nog onder laten en de kraam ook. Ze konden me allemaal de boom in, ik moest erin slapen(boxspring, alleen mijn kant stond omhoog).:D:p

15. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Serieus? Mijn ouders hebben zo'n inklapcommode van de Ikea, en dan sta je dus ook aan het (ontvangende) voeteneind. Ben juist heel blij dat dochter hier thuis overdwars op de commode ligt (ik sta dus gewoon naast haar), want anders is madam toch aan het trappen en aan het doen!

Zo'n opzetstuk vind ik verschrikkelijk lelijk, dus zal er voor de tweede ook echt bij bij aangeschaft worden.

Volgens mij is dit gewoon weer iets wat verzonnen is om weer extra geld te verdienen. Onder het mom van "het is beter voor de baby", dus dokken maar! Want zoiets zal ook wel weer minimaal 50 euro kosten ofzo..

16. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Bedankt meiden, jullie hebben ook gelijk. Ik zie in de praktijk dat die commode weinig wordt gebruikt. Ik denk dat hier ook meer als "opslag" voor bed en baddegoed gebruikt gaat worden.

Waar je je soms wel niet druk om kan maken als aanstaande ouder.

In derde wereld landen hebben ze deze luxe niet eens en hun kindjes worden ook groot :p (als ze gezond zijn)

17. MichMar

MichMar Niet meer actief

Hier ook een commode met opzetstuk besteld, omdat ik het zelf makkelijker verschonen vind en ik het mooi vind. Hierdoor blijft er extra ruimte over naast het aankleed kussen om spulletjes neer te zetten, dit leek mij wel handig. Neefjes en nichtjes regelmatig verschoont, ikzelf vind het makkelijker op de tafel en dat ze dus recht op mij liggen dan op de commodes waar ze voor mij dwars liggen. Volgens mij is dat voor iedereen anders, dat het beter voor de heupjes is had ik nog niet eerder gehoord.

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.191
    10.792
    113
    het bijpassende opzetstuk voor onze commode is 80 euro voor vijf latjes, dacht t niet! zonodig klust lief dat zelf wel

19. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Het is voor jezelf wel beter als je je kleintje in de lengte tegenover je op de commode kan leggen, zeker de mama's met bekkenklachten. Vertelde mijn fysiotherapeut me , toen ik maar last bleef houden na de bevalling en therapie kreeg....

20. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Maar als je gewoon recht tegen over de commode gaat staan (zijkant van de commode dus) krijg je toch het zelfde effect als dat opzetstuk ?

Deel Deze Pagina