Meningen over Aerosleep gevraagd

Discussion in 'De babyuitzet' started by Ludora, Feb 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ludora

Ludora Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Hoihoi,

Onderwerk zegt eigenlijk al genoeg.

Ik twijfel, uiteraard wil ik het beste voor mijn kleine uk, maar ik heb wel door dat de babyhandel heel lucaritief is, omdat winkeliers en handelaren gewoon heel goed weten dat wij alles voor onze ukkies over hebben.

Ene kant denk ik, ok, wiegendood zal wellicht bewezen minder voorkomen, maar heeft dat niet te maken met het feit dat de kindjes niet meer op hun buik mogen. Ik kan me niet voorstellen dat de Aerosleep dat voorkomen heeft. Dus ja, heb ik dat echt nodig.

Andere kant zie ik ook heel duidelijk dat door de struktuur van t matje de ademing en dus eventueel afvoer gewoon heel goed is.

Dus ik zou heel graag van andere moeders de voors en tegens horen!

Thanx!

2. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    wij moesten een aerosleep aanschaffen voor onze buikslaper van het kdv. Nooit bewezen dat het enig effect heeft op wiegendood. Je kunt je baby beter niet te warm aankleden en het kamertje goed luchten, en het bij je op de kamer laten slapen.
    Het is nu wel handig gebleken bij overgeven, wordt het matrasje niet vies ;)

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb geen aerosleep aangeschaft, omdat ik er nooit enig bewijs voor heb gezien dat het écht veiliger is voor een baby dan een gewoon matrasje. Het voorkomt geen wiegendood, en ook dood door verstikking komt niet minder vaak voor op aerosleep dan een gewoon matras.
    Wij kozen ervoor de kinderen altijd op hun rug te leggen, totdat ze zichzelf naar hun buik draaiden.

Mijn mening: aerosleep is een handige manier om in te spelen op de ongerustheid van ouders, en om deze te verleiden tot het kopen van onnodig dure spullen.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    AeroSleep - Producten veilig/onveilig deel2 aerosleep is een niet-bewezen product wat ouders wel veiligheid kan geven. Wellicht een vals gevoel van veiligheid, maar het is geen bewezen voordeel tegen wiegendood. Wel heeft het voordelen zoals spuug dat makkelijk weg kan je kindje ligt echt niet nat en het ventileert inderdaad veel beter. Maar mijn dochter slaapt al sinds ik me kan herinneren op haar buik en die ligt nooit met haar gezicht in het matras... We hebben wel een duits soort dekje a la aerosleep maar meer als matrasbeschermer. Een 100 euro zou ik er zelf echt niet aan uit geven...

5. MichMar

MichMar Niet meer actief

Als het zo fantastisch goed is, en iedereen dit voor uk moet aanschaffen omdat het veiliger is waarom is het dan zo vreselijk duur? Mensen die beneden modaal moeten leven kunnen dus nooit het beste voor hun uk aanschaffen. Dus nee ik geloof er niet, tenzij ze goedkoper worden dan gewone matrassen zodat iedereen het beste voor uk kan kopen.

6. ona81

ona81 Bekend lid

Aug 19, 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Wij lieten ons ook meeslepen en heb er geen spijt van gehad, hoor. Zeker de laatste weken is er regelamtig gespuugd en het matrasje is schoon gebleven, maar ja daa rheb je hem niet voor..... Het volede voor mij gewoon goed om hem aan te schaffen, dat zelfde wil ik aan jou als tip geven. Als je je er geod bij voelt, schaf je hem aan en anders niet.

7. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

Jan 28, 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    ja hang er ook een beetje tussenin eigelijk. Vindt het enerzijds gewoon prettiger qua gevoel maar vindt het ook belachelijk dat het in de eerste plaats zo duur is en daarnaast wiegendood niet uitsluit... want anders zou het toch min of meer verplicht moeten staan op een kraamlijst.

De aerosleep ligt hier op het bedje met ook zo een hoeslaken van aerosleep. Heb het dus ook meer gedaan met gevoel, en vondt de structuur van het matje wel wat geruststelender. Maar zo een hoeslaken is dus niet nodig want gewone hoeslakens ademen ook ...

BTW wiegendood is nog steeds iets waarvan de oorzaak min of meer onverklaarbaar is, dus tja ... lastig he ... ook ik zeg: ga maar op het moedergevoel af !

8. cc93

cc93 Bekend lid

Oct 10, 2010
    996
    2
    18
    #8 cc93, Feb 27, 2012
    Last edited: Feb 27, 2012
    Heb ook een aerosleep (twee zelfs voor als er gewassen moet worden:)). Gebruik em al sinds de geboorte en het geeft mij gewoon een heel veilig gevoel.
    Ook al is er dan niks bewezen, ik had zoiets van stel ik gebruik het niet en er gebeurt iets dan ga ik me waarschijnlijk de rest van me leven afvragen wat als???
    Baadt het niet dan schaadt het in ieder geval ook niet.

Het argument als het het beste zou zijn voor je kind moeten ze het maar goedkoper maken snap ik niet helemaal. Volgens mij zijn er meerdere dingen het beste voor je kind en toch aardig prijzig?

9. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Voor mij heeft het geen meerwaarde. Buikslapen wordt met aerosleep ook afgeraden.
    En voor het spugen wil ik niet zo duur iets aanschaffen.

10. Ludora

Ludora Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Bedankt voor de reacties!!

Al het bovenstaande gaat ook door mijn hoofd heen.... Het van wat als tot vroeger en niet bewezen....

Hmmmmm, manlief er ook maar eens in gaan betrekken!!

11. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Hier ook geen aerosleep. CB vertelde dat het onzin was. schijnveiligheid. veel mensen denken dat wiegendood hetzelfde is als stikken (in een matrasje). maar dat is dus niet zo. wiegendood is een onverklaarbare dood waar niemand van weet waardoor het komt. komt het door roken van de ouders, te warm kamertje, ziekte bij kindje wat niet ontdekt is enz....
    kindjes zijn sterk genoeg om hun hoofdje naar de zijkant te draaien als ze ademnood krijgen. dus bijv. als ze hoofdje in matrasje zouden leggen. kindjes die moeten spugen draaien ook automatisch hoofdje naar de zijkant.

verder wordt nog wel eens als reden gegeven dat het matrasje zo lekker schoon blijft.
    ook onzin. hier ligt een gewone molton op het matrasje en er is hier heel wat afgekotst en gescheten maar matrasje is nog helemaal schoon hoor;)
    molton houd het perfect tegen en kan ook op hoge temeraturen in de was. dus net zo hygienisch.

aerosleep wordt gezegd dat ze niet in de spuug liggen. hydrofiel onder het hoofdje en spuug wordt ook opgenomen.

12. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    3,708
    4
    38
    Wij zijn er ook ingepraat, en ik moet zeggen dat het me wel altijd een veilig gevoel heeft gegeven. Gewoon omdat je kindje altijd kan blijven ademen.

Maar een groot minpunt: Lastig schoon te maken!!! Hier zitten er nog steeds donkere haartjes in van toen die rond 3 maanden begonnen uit te vallen. Ik krijg ze er niet uit, niet in de was en ook niet met de stofzuiger.

13. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Juist wel! Als ze op hun buik liggen kan de warme lucht juist makkelijker weg waardoor ze geen warmte vast houden terwijl ze op hun buikje liggen.

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,144
    8,876
    113
    De werking is niet bewezen, maar in tegenstelling tot sommige andere producten wordt de aerosleep ook niet afgeraden door de Stichting Wiegendood. Wij hebben er een gekocht en ik ben er nog altijd blij mee. Met name omdat spuug er in opgenomen wordt, het matrasje zo niet vies wordt (want nee, een hydrofielluier houdt echt niet zoveel tegen) en je het ding heel eenvoudig in de wasmachine kunt gooien. Voor nr. 2 gaan we hem dan ook zeker weer gebruiken.

15. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Wij hebben wel een aerosleep in de wieg gehad, ze heeft een poos op haar buik geslapen omdat ze anders niet goed kon slapen. Ik vond het wel fijn. Toen ze naar haar ledikant ging hebben we haar ook were op haar rug gelegd en hsliep toen goed. inmiddels draait ze zich zelf op hara buik 's nachts maar nu ze 9 maand is maak ik me minder druk om verstikkingsgevaar etc. Ik heb hem gewoon via MP gekocht en goed gewassen. Het hoeft allemaal niet zo moeilijk ;) Als ze geen buikslaper was geweest had ik hem trouwens niet gekocht.

16. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Het grappige is ook dat stichting wiegendood Belgie/Frankrijk de aerosleep juist aanbeveeld, maar stichting wiegendood Nederland het sceptischer bekijkt en eerst neersabelt zonder zelf gedegen onderzoek te doen en te testen.
    Bijv. de kruikentest volgens hun loopt water naar het kindje toe waardoor het kan verbranden wat niet het geval is. Testen met volwassen gewicht erop toont aan dat het water niet naar het gewicht loopt maar geabsorbeerd wordt en daardoor meteen afkoeld.

17. Anias

Anias Bekend lid

May 25, 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben het hier volledig mee eens, ik vind het een fijn product en het geeft mij een rustig gevoel. Voor nr. 2 ligt alles al weer klaar. ;)

18. moonchild

moonchild Fanatiek lid

Oct 28, 2009
    1,798
    1,292
    113
    Ik vond het zelf een fijner idee toen ze nog zo klein was en snel op haar buik draaide.

We hebben er nu 1 bijgekocht (via marktplaats en goed gewassen) omdat ik het inderdaad prettig vind dat het matras schoon blijft als ze spuugt.

19. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    2,169
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb hem ook, maar nog niet in gebruik. Ik vind het wel allemaal heel aannemlijk klinken, ook als ze die test laten zien met dat balletje. Het geeft mij een prettig gevoel en dat vind ik ook wat waard.
    Op de 9maandenbeurs stonden ze ook en heb toen nog even gevraagd hoe het zit met een warmwaterkruik, omdat ik daar wisselende berichten over had gehoord. En die man zei vaak demonstraties te doen. Op een gewoon matras zou het water een tijdje blijven liggen voordat het goed intrekt en afkoelt. Bij de Aerosleep wordt het direct door de onderlaag opgenomen en verspreidt het zich over een groot oppervlak, waardoor de temperatuur snel daalt.

20. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,825
    19,149
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben een aerosleep omdat een aerosleep het matras goed beschermt zonder dat je een warme, niet ademende tussenlaag krijgt. Ik heb de weken voor de bevalling op een waterdichte molton gelegen; bah wat een vieze, warme, zweterige toestand wordt dat! Ik zou mijn kind niet graag op zo'n waterdichte molton leggen!

Verder speelde voor mij een grote rol dat de aerosleep ook functioneert als tussenlaag tussen de huismijt in het matras en de baby. Ik heb zelf huismijtallergie en mijn man heeft hooikoorts. Dat betekent dat onze zoon er ook een verhoogde kans op heeft. Dus zowel voor hem als voor mijzelf, vond ik het wel fijn om ook voor hem iets te hebben wat het contact met huismijt vermindert.

Share This Page