Wist eventjes niet waar ik dit topic moest plaatsen, bij zwanger en werk is niet meer van toepassing aangezien ik gedwongen thuis zit... Ivm een collectieve sluiting zit ik dus per 1 jan thuis. Aangezien ik al gedeeltelijk ziek gemeld was , zwangerschapsklachten, heeft mijn voormalige werkgever mij ziek uit dienst gemeld. Ipv dat het UWV die uitkering aan mijn werkgever betaalt , wordt dat bedrag vanaf nu dus direct op mijn rekening gestort. Mijn vraag is: Hoe vaak doen ze dit? Had van een vage kennis vernomen dat zij dit 1x per week kreeg. Daar schrok ik wel van, want dat is nogal onhandig, met rekeningen etc die betaald moeten worden. Liever krijg ik het natuurlijk 1x in de maand, of 1x per 4 weken, zoals ik altijd mijn salaris kreeg...dan houd je tenminste nog een beetje overzicht. Iemand hier ervaring mee?
Ja, 1 keer in de week. En onhandig vind ik het niet, het maakt toch niks uit? Laat je het toch staan tot het einde van de maand?
Dat doe je normaal gesproken toch ook niet, de hele maand geen cent uitgeven? Moet toch mn boodschappen halen etc... Dat wordt dus flink rekenen...
1 keert per week inderdaad. Als je het niet gewend bent kan het even onhandig zijn en word het even puzzelen maar het went wel.
op dinsdag maken ze het over staat het er woensdag of donderdag op wij doen van het geld van vl boodschappen en andere dingen van de ziektewet worden de vastenlasten afgeschreven af en toe wel onhandig omdat ze in het begin van de maand alles afschrijven dus dan sta je sneller rood maar daar en tegen word het een week later weer aangevuld
idd 1x per week vind het wel handig mijn vriend heeft dat nu ook laten doen per week uit betalen(kunnen ze op hun werk voor kiezen) we hebben nu altijd geld op de rekening.