volgens de verkopers van deze zitjes is deze erg veilig en kunnen kinderen er niet uitvallen doordat ze hun eigen lichaams gewicht al tegengewicht hebben en hun benen hoger ziiten als hun heupjes. echt is het mijn dochter al 5 keer gelukt om er uit te klimmen (in de box dus geen rare val partijen oid) met 5 maanden! vergis je dus niet in deze zitjes ze zijn niet zo geweldig als de verkopers beweren
Dat is een goeie ! ik heb er 1 gekregen met mijn babyshower zal er op gaan letten als mijn kleine man erin gaat ! Thanks gr Kim
is bekend van dat zitje. er zijn er al genoeg die eruit gewipt zijn of zich met ding en al om laten vallen. je mag hem ook alleen gebruiken onder toezicht dus dan zou er niets kunnen gebeuren omdat je er naast zit. heel offiiceel zijn die dingen alleen bedoeld om even kind eten te geven. dus ipv een wipstoel of kinderstoel. maar hier heb ik zo'n ding niet en die komt er ook niet ook. door fysio en CB wordt het afgeraden. zeer slecht voor heupjes, bekken en rug. net als zo'n loopwagen waar ze in zitten. ze worden er vrij jong in gezet in een gedwongen houding. waarom een kindje iets laten doen waar het zelf nog niet sterk genoeg voor is?
hier word het juist door de fysio aan geraden omdat het een goede houding en veel beter als in een wipper "hangen" en omdat wij een ruflux kindje hebben de manier om haar recht op te laten zitten. maar ik heb hem naar zolder gegooid (waar hij al stond van de eerste) want ze kan zelfstandig zitten dus eigenlijk was het niet nodig maar ik vond het een fijner idee dat ze daar rustig in kon zitten zonder eventueel omvallen hahahaha knap fout gedacht dus
Ik vind het ook een verschrikkelijke uitvinding, een kind dat nog niet kan zitten ( want anders zat het wel in de kinderstoel ) zo rechtop vol op heupen en rug zetten. ik kan me gewoon niet voorstellen dat het goed is, zo'n gedwongen houding. Als ik kijk op google krijg ik dr gewoon een naar gevoel van, al die kleintjes zo rechtop...
In een goede wipper "hangen' ze niet. en met reflux hoeven ze niet helemaal rechtop, zolang ze maar niet helemaal plat liggen. dus dat kan makkelijk met een goede wipstoel. en anders lekker even bij mama op de buik/borst.
Wij hebben de bumboseat een paar keer gebruikt toen oudste 6 mnd oud was, om hem eten te kunnen geven. We waren toen met vakantie en hadden niet altijd een kinderstoel voorhanden. Hij vond het grappig om daar even in te zitten (kon ook al zelf zitten, dat scheelt). Maar je kon hem écht niet alleen laten; hij zette zich met z'n beentjes af en gooide zich achterover, en kon er zo uitkomen (op z'n achterhoofd als je hem niet zou opvangen). Dus ook bij dit ding geldt: nooit zonder toezicht (dat klaar staat om het kind op te vangen) gebruiken.
vertel je dat even tegen mijn dochter?? ik heb hier 3 wippers staan een doomoo en een bumbo de enige waarze niet in spuugt na een voeding is toch echt de gene waar ze helemaal rechtop zit hoor. zelfs tegen ons aan spuugt ze. ik vind het in een wipstoel hangen ook en de beste (verkozen door de bond) maar hey das mijn mening daar gaat het ook niet om ik vind alleen dat als het zo op de site staat je er vanuit mag gaan dat je 5 maanden oude dochter van net 6 kilo niet zelfstandig uit z'n ding kan komen.
Wij hebben de bumboseat. Mijn dochtertje zit er nog steeds elke dag in, al sinds ze 6 mnd. is. Ik vind hem ideaal! En nee...ze is er nog nooit uit geklommen/omgevallen o.i.d. ...
dat kan ik beamen! wij hadden er ook 1 aangeschaft, maar ook hier geen succesnummer. Collin gaat eroverheen hangen en valt dan snel uit het zitje. Hooguit 4 x gebruikt maar uit ergernis maar naar zolder gedaan.
Hier nog steeds blije gebruikers. Dochter kon zo heerlijk haar eerste hapjes eten (in tegenstelling tot haar zus die hing in een wipper en later kinderstoel). Van een maand of 5 tot 10 zonder gevaarlijke capriolen kunnen gebruiken. De laatste tijd is ze er 2x uit weten te komen, maar de kinderstoel kan uiteraard nu prima gebruikt worden, dus hij is alleen nog voor op de grond.. (Vindt ze enig!).
Ik vind het sowieso onzindingen... Als ze enigszins kunnen zitten, kunnen ze toch gewoon in een kinderstoel? Anders moeten ze misschien gewoon nog niet zitten, want dat is erg slecht voor rug en heupen. Maar wel een goede tip!