Hoi, Het valt me op dat er bijna nergens pyjama's voor new born baby's te koop zijn. Dus maat 50-56. Klopt dat? Wat doe je een baby dan aan in bed? Vind het zo raar om een baby in z'n kleding in bed te leggen, of is dat dus wel heel normaal. Hoe doen jullie dat?
Is normaal. Kindjes liggen 90% vd eerste weken in bed... Maar ik zou dan kiezen voor leuke soepele pakjes en geen spijkerbroeken...
bij de h&m hebben ze ook wij hebben gewoon zachte kleertjes gehad buiten het punt dat ze gewoon pyjama achtig zacht zijn is het ook best een gepriegel zo vaak aan en uit kleden voor zon kleintje helemaal niet fijn.
Wat Toetie al zegt, het aan en uitkleden is in het begin zo'n gehannes, dat vinden die kleintjes helemaal niet fijn. En de kleertjes zijn meestal lekker zacht en soepel, prima geschikt om in te slapen.
bij prenatal en c&a heb ik ze toen gekocht voor dochter. hier altijd pyjama aan in bedje heb er nu bij prenatal ook al gezien in de kleine maatjes
Ik heb gewoon lekker zachte kleding voor de eerste tijd. Maar wil ook toch wel snel gaan voor een pyjama'tje. Van meerdere vriendinnen gehoord dat dit toch ook wel fijn is als ze er aan wennen...
Als ze waar aan wennen? Aan het uitkleden voor het 's avonds naar bed gaan, of aan een pyjama opzich? *notitieboekje in de aanslag heeft *
Hier sliep ze gewoon in haar kleertjes van overdag. Aan- en uitkleden vond ze héélemaal niet fijn. Dat deed ik dus maar 1 keer per dag
Heel veel box pakjes lenen zich erg goed voor pyjama. Van maatje 50/56 had ik veel al boxpakjes en enkele 2 delige pakjes van soepel materiaal. Met een spijkerbroekje begonnen we pas vanaf maat 62/68. Ik ben pas echt om gaan kleden voor de nacht (dus pyjama aan) vanaf het momend hij door ging slapen van 23.00 u tot 6.00u En hij sliep door vanaf een week of 8. Ik ben toen de boxpakjes gaan selecteren van welke ik geschikt vond als pyjama en welke ik beter overdag aan wilde hebben. En zo staps gewijs vanaf maat 62/68 heb ik echte pyjama's aangeschaft. Ik weet wel dat ik 1 pyjama maat 56 had van de hema vandaan. Dan zei ik altijd....nu heb je een echte pyjama aan haha. De h&m heeft trouwens wel pyjama's vanaf maat 50 met voetjes eraan en per 2 stuks te koop. Onze kleine man draagt ze nu ook nog in maatje 92.
Dit ja, hier bij onze dochter ook pas begonnen met pyjama's toen ze echt stelletjes (jurk met maillot of spijkerbroekje met vestje ofzo) ging dragen.
Hier vanaf het begin een pyjama aan met naar bed gaan. Hier vind/vond ze het geen probleem, het aan en uit kleden. We maakten er een heel ritueeltje van eerst uitkleden dan in een luiertje lekker bij mama bloot drinken (bij mama vanwege bv) en dan daarna lekker insmeren liedjes zingen heerlijk even 1 op 1 aandacht daarna evt wassen (badderen deden we vaak voor het drinken) en dan schone romper en pyjama. Hier had ik in maat 50/56 een pyjama van Nijntje van de prenatal (officieel geen pyjama) en een aan 1 stuk pakje met voetjes. (Niet helemaal mijn ding dus als pyjama prima) Ik denk dat je vooral moet kijken wat jezelf prettig vind. Ik merkte dat ons meisje heel snel door had dat zodra het avond ritueeltje geweest was er van haar verwacht werd dat ze langere slaapjes deed.. (Klinkt een beetje stom maar overdag 3 uur tussen de voedingen ong en snachts 5) Succes
Zodra de kraamweek voorbij was kreeg mijn meisje elke avond een pyama aan. Van de H&M en van hema had ik pyjamaatjes. De meeste heeft ze nog steeds aan of worden nu langzaam te klein
Ik heb er één van de Prenatal. Maar ik kreeg eigenlijk van bijna al mijn vriendinnen terug dat ik beter in maat 62/68 de pyamaatjes kon kopen omdat de new born kleding zo zacht en soepel is (is ook zo dat pyamaatje lijkt bijna gewoon op een new born pakje dat ik heb) en omdat de beeb nog 90% van de tijd slaapt het zo'n gedoe is hem steeds aan en uit te kleden. Dusse ook om geld te besparen om nog veeeeel meeeer andere leuke kleertjes te kopen koop ik maar geen pyamaatjes meer in 50/56
ik heb bij de zeeman pyama's gekocht, dat zijn van die lekkere 1 delige pakjes waar ook voetjes aan vast zitten. in maat 50 maar volgens mij vallen ze wel wat groot. maar goed, die doe ik haar 's nachts aan. als ze overdag slaapt zal ze gewoon haar kleertjes aan hebben, ik doe haar in het begin toch geen stugge kleren aan zoals spijkerbroeken ofzo.
Ik zie het voordeel niet van een pyjamatje voor een baby, anders dan "voor de leuk"?. Ze liggen de hele dag in bed. In principe zit er geen verschil in de 3 uur die ze overdag in hun bedje liggen tussen voedingen door, of de 3 uurtjes 's nachts. Het heeft ook niks te maken met "vieze kleding" in het bed, want vies wordt een baby niet meer of minder. Ik ben eerlijk gezegd wel blij dat ik ook niet 2x per dag extra zijn keertjes hoef te vervangen (1x 's ochtends, en 1x 's avonds voor de pyjama). Wat een gedoe iedere keer
Idd slapen in soepele kleertjes of boxpakjes, soms had ze wel eens een pyjama aan als het toevallig zou uitkwam. Mocht je er toch een paar kopen, let er dan op dat je geen knoopjes op de rugzijde hebt. Onze dochter vond het niet leuk om op dr buik te liggen en aan en uitkleding vinden ze sowieso niets in het begin, dus dan zijn knoopjes aan de voorzijde handiger. Onze dochter heeft nog steeds niet altijd een pyjama aan.
Lang leve de boxpakjes(1delig + sokjes)! Achteraf had ik voor de eerste weken alleen die moeten kopen en geen setjes. Het is net zo schattig en ze droeg ze gewoon de hele dag/nacht. Nu is ze 4,5 maand en vanaf 4 mnd ben ik pas begonnen overdag en snachts andere kleertjes aan te doen.