Ik gebruik geen wieg maar een ledikant, en heb er 3 gekocht. 1 in het bedje 1 in de was 1 in de kast Zo grijp je nooit mis
Voor de wieg had ik er maar 2 stuks gekocht, gewoon witte, omdat ik wel vaak een witte was aan het draaien ben. Ik vond het zonde om 3 stuks te halen voor de 2 a 3 maanden dat hij erin zou liggen. Voor het ledikantje heb ik wel 3 stuks gehaald.
voor het wiegje heb ik er 2. nu ligt hij nog in zijn wieg maar vanavond gaan we zijn ledikant al in elkaar zetten, hij kruipt steeds omhoog met zijn hoofd tegen het rotan aan. Voor het ledikant heb ik er wel 3, die zal ik toch veel langer gaan gebruiken. Heb wel allemaal witten hoeslakens, witte was doe ik toch veel vaker.
Die voor het wiegje kan je eventueel ook nog in de kinderwagen bak gebruiken. Doe ik tenminste wel. Gewoon strak trekken aan de onderkant en dan matrasje terug in de kinderwagen. Ik heb er daar 3 van (gebruik ze alleen in de kinderwagen, heb geen wieg). Voor in het ledikantje heb ik er 5 of 6. Heb er liever te veel dan te weinig.
En hoe zit het dan met molton hoeslakens die dus onder de gewone hoeslakens komen? Hoeveel heb je daar van nodig? Ook 3? Of zijn 2 wel genoeg.
Voor het wiegje en de wagen heb je er volgens mij, samen 3 genoeg. Hier ligt tenminste nog steeds een hydrofiel onder het hoofdje, dus het onderlakentje, wordt maar zelden vies. oja, voor de wagen gebruik ik trouwens ook een aankleedkussenhoes ja. Moltons zou ik denken dat 2 (1 in het bedje en 1 in de kast) wel genoeg is.
Hier voor het ledikant 2 moltons en een stuk of 6 hoeslakens. Maar dat is meer voor de afwisseling in kleurtjes en aangezien hoeslakens toch ook niet 2 jaar meegaan als je er maar 3 hebt.
Wij hadden er 2 voor de wieg. Onder het hoofdje hadden we een hydrofiele luier liggen, zodat bij een mondje terug je alleen even die luier hoefde te verwisselen. Dat hebben we in het ledikant ook zo gedaan.