Schooiende honden...gouden tip?

Discussion in 'De lounge' started by mamavanjuul, Sep 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Wie o wie heeft de tip tegen schooiende honden?
    Stapelgek en worden we er van!

De kinderen hoeven maar een koekje te krijgen en ze lopen er constant achter aan totdat ze er bij kunnen.

Onder het eten moeten ze in hun mand, maar dat moeten we ook wel 4x herhalen. Ben me zelfs al zo aan het ergeren, dat ik echt de neiging heb om ze af en toe hun mand in te schoppen (wat ik niet doe hoor!).

Ze krijgen nooit wat van tafel. Ze hebben hun eigen koekjes en brokjes.

Het is natuurlijk gekomen door de kinderen. Die zaten altijd lekker te knoeien aan tafel of gaven ze steeds wat.
    Dus de oorzaak is wel bekend.

Maar hoe komen we er van af?

2. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik denk toch echt gewoon consequent zijn.

mijn hond moet tijdens het eten ook op haar plaats.
    en wachten tot wij klaar zijn met eten.

maar ook hebben wij vanaf het begin de hond weggestuurd als de kinderen iets hebben.

dus als de kids iets lekkers hebben en de hond komt eraan zeggen wij meteen luna weg!

dit heel strak vol blijven houden..

onze hond komt niet eens meer als de kids wat hebben,de kids kunnen ook gewoon hun bakje met eten-worstje ofzo op de grond zetten,en de hond zal het absoluut niet pakken!
    pas als wij zeggen dat het voor haar is pakt ze het.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier gaan de honden in de bench als de kids eten krijgen of we zelf gaan eten.

4. Jetje87

Jetje87 Actief lid

Jun 9, 2011
    146
    0
    0
    Brabant
    idd consequent zijn!

5. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    ik lees mee hier hetzelde probleem honden waren netjes tot schoonfamilie kwam.
    daar is er namelijk een die voor zijn hond een stuk vlees een aardappel en een schep groente kookt echt gewoon voor zijn hond.
    op het moment dat hun kwamen was het over accepteren mijn grenzen niet dat ze niks mogen geven of geven het gewoon stiekem.
    met als resultaat honden kwijlent terwijl dat je aan het eten bent kleine die met een koekje ofzo loopt en de honden niet van haar zijde gaan.
    helaas geeft onze kleine nu ook eten pff.
    dus wat doe ermee ik lees mee.

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Nou consequent zijn we al, maar na 4x terug sturen naar hun mand dan ben ik het al zo zat, dat ik ze bijna in hun mand gooi!

7. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    In de nekvel pakken en in de mand zetten. Dat nekvel kan heel wat hebben

8. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,737
    7,507
    113
    Female
    Gewoon naar plaats sturen. Concequent bljven. Desnoods 10x zeggen. Of ze vastleggen. Hond van mn moeder kwam ook steeds. Die hebben ze vast gelegd aan de riem. BLIJF of PLAATS en vast. Zo leren ze meteen wee even wat blijf betekend. Op den duur kan je de riem los maken en blijven ze wel liggen.

9. Liana1982

Liana1982 Actief lid

Apr 10, 2012
    307
    0
    0
    Omg. Amsterdam
    Consequent zijn! Heel belangrijk weg is idd ook weg ! Hier mogen nichtjes/neefjes niets geven alleen als we klaar zijn met eten....

Honden moeten in hun mand blijven liggen, ongeacht wat er ligt of valt.... Op een gegeven moment weten ze het wel, en anders vast leggen....

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Sja, de kinderen opvoeden dus. De hond niks meer geven en de hond bij de eerste schooipoging naar z'n plek sturen. En dus consequent zijn.

Was bij ons thuis vroeger ook... En nu hebben mijn ouders regelmatig een logeerhond, die dus nooit schooide, maar omdat mijn moeder hem wel wat geeft, schooit dat beest dus wel. En niet alleen bij haar, maar ook bij mij. Lief beest en ik hou van honden, maar retevervelend.

11. Mykelti

Mykelti VIP lid

Apr 3, 2010
    11,110
    3
    0
    In de bench/gang tijdens het eten is het beste: de hond is altijd braaf en jij ergert je niet. Op een moment dat jij je handen relatief vrij hebt, als bv je partner er ook is om zich met de kids bezig te houden, e.e.a. in scene zetten en dan trainen. Dit houdt ook in de hond te leren dat op de plaats blijven een beloning oplevert, bv een kluifje.

De hond moet LEREN dat het niet mag, dus bv aan zijn nekvel slepen levert niets op...alleen dat de hond allicht bang wordt van zijn plaats en dat jij nog gefrustreerder raakt. Succes!

12. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    onze oudste hond gaat altijd netjes uit zichzelf in zijn mand liggen als we gaan eten en zal er ook nooit uit komen,onze jongste hond kroop elke keer stiekem dichterbij en die gaat nu dus op de gang als er gegeten wordt.

Share This Page