Heeft er iemand hier toevallig deze stoel? JOCKEY COMFORT Ik heb namelijk een paar vragen! Mijn zoontje mag/kan niet in een voorzitje (snik ), te weinig ondersteuning aan de zijkanten en bij het hoofd. En hij moet een stoeltje wat in slaapstand kan. De fysio gaf deze als enige optie, maar ik heb een paar vragen voordat ik hem aan wil schaffen. Namelijk; -is er genoeg ruimte om ook nog een buggy mee te nemen op de fiets? Ik heb de nuna pepp op het oog, die hangt dus achteraan de fiets, maar ik ben benieuwd of dit nog past met de stoel in slaapstand. -heeft er iemand een foto van de stoel in slaapstand? Ik wil graag weten of dit nou werkelijk zoveel scheelt. -Zou de lichte kant van het kussentje eventueel een verfbeurt kunnen ondergaan of past dit niet? Ik vind de kleurencombo's niet zo leuk, wil het liefst de lichte kuip, maar de lichte kant van het kussen staat daar denk ik niet mooi bij, rood vind ik dan weer niet mooi . Wilde het kussen dus graag blauw verven, maar betwijfel of dit gaat pakken. Dat waren mijn vragen! Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen in het algemeen en waarom je voor deze stoel gekozen hebt. Ga sowieso nog even langs babypark om hem te bekijken, maar daar vind ik hem te duur . Op internet scheelt het al gauw 40.
Ik had de oudere versie, ik vond het de ideale fietsstoel. Geen ervaring met buggy erbij, die nam ik nooit mee, ik vond het veel te instabiel fietsen met buggydrager (had gewoon draagdoek bij me). Kennis van me had soort buggyonderstel dat aan fietsstoel vastzat, ging in z'n geheel van fiets af (kind bleef in fietsstoel zitten). Werd jaar of 10 geleden bij Halfords verkocht.
Geen ervaring mee maar op deze site staat een filmpje. Hier kan je zien hoe hij in slaapstand staat. Is niet heoemaal duidelijk. Denk niet dat het met een gewone bagagedrager past ivm de wielen die op de drager rusten? Misschien met een verlengde bagagedrager? Ik heb hem een paar weken geleden op een geparkeerde fiets gezienl wat een gevaarte was dat zeg Helemaal omdat de hoofdsteun paar standen omhoog stond. Ik had zo'n ding nog nooit gezien. Het leek wel een gewone autostoel zo groot. Maar als het voor je zoontje beter is dan zou ik die zeker aanschaffen.
Dirksmama, zoiets heb ik nog nooit van gehoord! Ook met deze fietsstoel? Het klinkt wel handig . Heb jij je kinderen van kleins af aan in deze stoel vervoert of eerst voorop? Ik wil ook graag de nuna pepp omdat deze achterop hangt, lijkt mij een stuk stabieler fietsen.. En eigenlijk is een buggy mee kunnen nemen een must. Ik ben afhankelijk van OV en nu dan lopen en straks fietsen. Ik moet gemiddeld 2x per week naar het ziekenhuis (half uur heen, half uur terug) en over een half jaar komen daar twee wekelijkse tripjes van een half uur fietsen heen en half uur fietsen terug bij. Sjouwen met Q zie ik niet zitten en draagzak (beco) en luiertas lukt mij niet tegelijk voor lange stukken . En hij slaapt niet in de draagzak. Damay77, hmm.. Daar was ik al een beetje bang voor. Ik ga straks even langs babypark, die hebben de stoel en de buggy.. Hopelijk weten hun meer. Ik heb mijn nieuwe fiets nog niet , anders kon ik het meteen passen. En ja, volgens mij is het echt een mega ding. Vind hem ook heel lelijk . Is nog al een verschil met de yepp die ik eigenlijk in mijn hoofd had. (Vind het ook erg moeilijk hoor, dat hij zo klein als hij is al achterop gaat.. Niks gezellig kletsen tijdens het fietsen .) Maar geen andere optie, of niet op de fiets of achterop.. Nog een vraag, hij gaat vanaf 9 kilo. Weet iemand waarom dit is? Q weegt nu 6,5 kilo en groeit maar heel langzaam. Kan best zijn dat hij over zo'n 10 maanden pas 9 kilo weegt (als hij doorgroeit als hij nu doet). Fysio liet vorige week blijken dat hij al mee zou mogen als we deze aanschafte, maar nu twijfel ik dus. Vraag het sowieso nog na hoor, deze week.
Dat minimale gewicht heeft te maken met de riempjes en de grootte van de stoel. Een kindje wat te weinig weegt zal ws veel ruimte in de stoel hebben. Dus riempjes te groot en te weinig ondersteuning in de stoel. Teveel ruimte tussen stoel en kind. Eigenlijk vreemd dat fysio deze aanraad want hij is echt groot. En helemaal als je kind al klein is en ondersteuning nodig heeft. En een baby mee? Dus een maxi cosi drager achterop? Neem aan dat hij daar dan ook nog in past. Kan je toch fietsen en je kleine is rondom beschermd en ondersteund. Dan kan je tegen de tijd dat hij sterker is misschien een gewoon stoeltje of voorstoeltje kopen. Draagzak mee en op plaats van bestemming doe je hem daarin. Geen buggy nodig.
Qua lengte zit hij wel goed (zal nu zo'n 72/73cm zijn). Denk dat dat belangrijker is met riempjes. Maar ik ga het sowieso nog even navragen zometeen bij babypark en vrijdag bij de fysio. Deze raad ze aan omdat het de enige is met de juiste ondersteuning. Bij andere stoeltjes is dit gewoon niet goed genoeg. Alleen het gewicht zal ze dan wel niet bij stil gestaan hebben . Babymee vind ik erg eng. Dat is dan misschien mijn eigen kronkel, maar brr, denk niet dat ik daarmee met een veilig gevoel fiets. Enige wat me dan nog een voordeel lijkt is dat daar een regenhoes en voetenzak op/in kunnen . Waarschijnlijk is een voorstoeltje nooit een optie. Q heeft een te hoge spierspanning en motorische achterstand door een hersenbeschadiging. Hij kán wel zitten, maar overstrekt zich waardoor hij naar achter klapt of verliest zijn stabiliteit waardoor hij naar voren klapt. Vandaar dat een stoeltje in ligstand moet kunnen, dan word die spierspanning doorbroken. Het leren zitten voor Quinten in geen plan van een paar maanden , zal nog wel een jaar of langer duren verwachten ze.
Ziet er eng uit maar is echt veilig hoor. Is echt je gevoel. Ik had dat namelijk ook toen ik ze zag. Leek allemaal zo wiebelig en onstabiel. Maar is echt veilig en stevig. Er zit een sterke vering onder om de klappen op te vangen als je door een hobbel gaat. En dat maakt het dat het er onstabiel uit ziet. Ding zit goed vast en kind is rondom helemaal beschermd omdat ze helemaal binnen de stoel vallen. Al zou je over de kop vliegen dan raakt je kind alsnog niet de grond door de beugel die overeind staat. Stoel is bestand tegen grote auto ongelukken dus kan echt een klap opvangen. In een voorstoeltje zitten ze minder veilig als je onderuit gaat.
Ik zou je adviseren om eens bij een echte fietsenmaker langst te gaan (dus geen halffords ofzo). Die hebben vaak wel dergelijke zitjes op voorraad of weten waar je hem kint bekijken. Dan kan je gericht vragen stellen en het zitje uitproberen.
Damay77, ik ga er even over nadenken. Bedankt voor de informatie! Staat de MC er vast op of kan hij er zo af gehaald worden als je de fiets ergens stalt? Fietsenstalling bij ziekenhuis is bijvoorbeeld onbewaakt. Het hangt er even vanaf of deze fietsstoel kan of niet icm de buggy. Poohbear, heb ik al geprobeerd! Dichtstbijzijnde romer dealer is babypark. Daar zijn we gister dus ook langs geweest om hem te bekijken en vragen te kunnen stellen. Hun wisten niet of die stoel kan icm de nuna pepp. Ik moest m'n fiets een keer meenemen, dan zouden ze kijken. Ik hoop dat het lukt.. Maar ik moet het sowieso nog navragen over de 9 kilo, de mevrouw in de winkel zei dat dit te maken had met testen ed. Zodat ze zich in kunnen dekken etc.