muurtekening

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door cindypascal, 9 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindypascal

    cindypascal Actief lid

    26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    hallo allemaal,

    ik ben zo langzaam aan begonnen aan de babykamer en nu wil ik graag een mooie tekening op de muur maken heeft iemand daar leuke en of goede ideeen voor om dat mooi en goed te doen...
    uit de hand tekenen is niet voor mij weggelegd.

    alvast bedankt
    groetjes cindy
     
  2. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik heb wel eens gehoord, dat je dat met een projector handig kunt doen. Misschien kun je zo'n ding ergens huren?
     
  3. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Laat de tekening vergroten bij een drukkerij..

    En doe iets met cabonpapier?!

    Tis maar een ideetje hehehe
     
  4. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Het lijkt mij dat wanneer je carbonpapier gebruikt je heel voorzichtig moet zijn, je kunt nergens je hand laten steunen tijdens het tekenen want dan krijg je zwarte plekken op de muur waar je ze niet wilt hebben.

    Met een overheadprojector zou je een tekening b.v kunnen uitprinten, daarna overtrekken met zo'n speciale stift op een sheet (zo'n doorzichtig blad).
    Dat op de overheadprojector en als het goed is kun je het dan vergroot op je muur projecteren. Dan is het nog een kwestie van de lijntjes overtrekken.
    Het enige minpuntje is dan dat je jezelf in het licht kunt gaan staan.

    Groetjes
     
  5. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Idd.. En als je niet zo'n grote babykamer hebt sta je dus in het ligt..

    Of toch maar kijken naar neven of nichten die wel goed kunnen tekenen :p:p

    Misschien kan je ook nog zoeken op Marktplaats voor een goede tekenaar(es)
     
  6. Quinnygirl

    Quinnygirl Actief lid

    21 jan 2006
    266
    0
    0
    Acceptant Schadeverzekeringen
    Zevenbergen
    Ja, ik heb een foldertje thuis liggen (ben nu op werk) van een muurschilderaar.

    Hij doet muurschilderingen met paintbrush!! Zo onwijs mooi! Ik zal vanavond wel ff het telfoonnummer en website (als hij die heeft) opzoeken en hier neerkwakken!
    Ik weet dat hij per m2 niet erg duur is.
     
  7. Niet meer actief

    ik wil idd ook een muur beschildering gaan maken maar ben ook slecht in tekenen maar wil toch kijken met zo'n projectoor of dat werkt. Nu nog een leuk idee voor een tekening
     
  8. Quinnygirl

    Quinnygirl Actief lid

    21 jan 2006
    266
    0
    0
    Acceptant Schadeverzekeringen
    Zevenbergen
    Ik heb hier de site van die paintbrusher:

    http://home.tiscali.nl/edvieveen/

    Op de site staan niet z'n mooiste dingen vind ik... Ik heb hem een keer op een braderie gezien en heb zijn foldertje meegenomen.
    Wij gaan -als het zover is- ook 1 muur door hem laten beschilderen in de kinderkamer...
     
  9. Niet meer actief

    Jammer dat niet echt prijzen erop staan van hem.
    Maar idd wel heel gaaf dat werk zeg
     
  10. Quinnygirl

    Quinnygirl Actief lid

    21 jan 2006
    266
    0
    0
    Acceptant Schadeverzekeringen
    Zevenbergen
    Ik geloof dat hij niet zo duur is hoor... Volgens mij € 10 per m2 of zoiets...

    Maar één belletje of e-mailtje en je weet alles!
     
  11. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    volgens mij als ik het goed las was het 15euro. ben zelf van plan om een elfje van mn dochter te maken op de muur. maak schilderijen in mn vrije tijd. heb binnenkort ook een langdurig object en dat is een landschap op een muur maken in een bedrijf. wel gaaf!!!! doe zelf ook aan portrettekenen en van alles en nog wat. zal wel een foto van een van mn werken neerzetten.!
     
  12. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    [​IMG]
    hopen dat ie het doet!!!!!! dit heb ik voor mn broertje gemaakt
     
  13. diana1982

    diana1982 Actief lid

    25 okt 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    heb nog wel meerdere foto's maar het is maar een voorbeeld!!!
     
  14. Niet meer actief

    ziet er heel mooi uit zeg
     
  15. cindypascal

    cindypascal Actief lid

    26 sep 2005
    301
    0
    0
    bergen op zoom
    ik heb een diaprojector kunnen regelen, nu ng kijken of ik inderdaad niet in het licht sta dan.
    ik heb er ook al aan zitten denken om iemand te laten komen maar eigenlijk vind ik het leuker om alles zelf te doen. ik ga ook zelf de commode en het bedje en de kast verven (die zijn nog van mijn geboorte dus kunnen wel een verfje gebruiken).
    als het lukt horen jullie het.

    groetjes cindy
     
  16. Boterkoek

    Boterkoek Bekend lid

    19 apr 2006
    818
    0
    16
    CindyPascal, is het inmiddels gelukt met het tekenen op de muur? Sta je inderdaad in je eigen licht, of is het prima gelukt?

    Groetjes
    Sinnamon
     
  17. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hallo dames,
    Valentino heeft een geairbrusht kamertje, errug mooi, al zeg ik t zelf!
    Een vriendin van mij heeft dit gedaan, ze heeft een eigen website, wel prijzig, maar goed er staat iets schitterends op voor t leven!

    www.sacajawea.nl

    Enne, als je bij muurschilderingen kijkt, lady en de Vagebond is ons kamertje.
     
  18. keizerin

    keizerin Niet meer actief

    Sientje ik heb de foto in je album bekeken en ik vind dit ook heel erg mooi,dit zou ik ook wel in de babykamer willen hebben.
     
  19. Kiz

    Kiz Bekend lid

    21 nov 2005
    973
    0
    0
    Voor onze babykamer heb ik zelf een muurschildering gemaakt van Jip en Janneke. Vanuit mijn werk (kinderopvang) heb ik de nodige ervaring met het schilderen op ramen, dus de muur moest mij ook lukken! ;)

    Op de ramen deed ik het altijd uit de losse hand;vanaf een klein voorbeeld, en schetsen maar :rolleyes: , dat leek mij op de muur niet zo'n goed idee, dus heb ik eerste de tekening van Jip en Janneke uitvergroot (in hokjes verdelen, en op een groter voorbeeld grotere hokjes maken en de tekening overnemen. Is wel wat tel en rekenwerk, maar Jip en Janneke zijn vrij abstract, dus dat lukte prima! Uit laten vergroten ergens kan natuurlijk ook)

    Vervolgens heb ik de achterkant van dat grote vel papier bewerkt met potlood. Alle lijntjes van Jip en Janneke, heb ik een de achterkant zeg maar nagetrokken, en dan een beetje breder dan het echte lijntje, met een zacht potlood.
    Met schildersplakband heb ik de vergroting op de muur geplakt (met de potlood-kant aan de murzijde), en toen ben ik er met een scherper potlood aan de voorzijde overheen gegaan. Zo werkt die potloodzijde dan als een carbon-papier, en komt er een dun potloodlijntje op de muur. Daarna is het een kwestie van inschilderen....
     

Deel Deze Pagina