droger vraagjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Mila24, 26 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik heb nu sinds een paar weken een droger, maar ik ben er eigenlijk niet helemaal tevreden over.
    Hij doet er soms 2 uur over om een was te drogen.
    Nu was ik dus terug gegaan naar de winkel en ze zeiden omdat het een stoom/condence droger is dat dit normaal is.
    maar jeetje wat gaat me dit dan aan electra kosten zeg :rolleyes:
    En dan had ik nog een vraag, wat kan er nou allemaal in de droger?
    Er staat vaak in kleding labels dat het 100% katoen is en soms mag iets wel in de droger en soms iets niet.
    Vindt dat wel wat vaag eigenlijk dat de ene wel mag en het andere niet terwijl het wel de zelfde stof is.
    Nou ja beetje rare vragen misschien ;) maar weet dat hier meestal wel een antwoord komt :D
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Drogen duurt bij ons ook lang, strijkdroog 99 minuten en kastdroog 120 minuten (combiwasmachine/droger). Denk dat dit toch wel bij elke droger is? En er kan bij ons 3 kilo in te drogen (ikzelf gooi er altijd wel 4 kilo in hoor). En ik droog de kleertjes van Justin niet (en de nieuwe spullen/spijkerbroeken) maar de rest gooi ik allemaal in de droger, mits t geen mooi weer is dan!
     
  3. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    hier ook 120 min.

    ik gooi dus echt alles in de droger behalve wol.
     
  4. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    hoi, als ik de was echt droog wil hebben, dus dat hij echt direct in de kast kan dan ben ik zo een 90 minuten kwijt.
    doe ik het korter dan is het toch nog een beetje klammig.
    wij hebben ook een condensdroger.

    verder droog ik alleen sokken, ondergoed, handdoeken, beddengoed en keukengoed. o ja en werkkleding maar dat is ziekenhuiskleding en die wordt anders door de stomerij gedaan dus die kan er goed tegen.
    andere kleding hang ik te drogen om toch wat energie te besparen.

    moet zeggen dat ik het wel een uitkomst vind een droger, ik zou me god neit weten waar ik al die was anders zou moeten laten drogen!

    joyce
     
  5. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Hier hetzelfde!
     
  6. Miepie80

    Miepie80 VIP lid

    6 mei 2007
    8.101
    3
    0
    Ook de overhemden, t-shirts en meeste broeken. Hij doet er inderdaad ongeveer 1 1/2 uur over.
    Hang truitjes en broeken die anders krimpen wel altijd op.

    Mila, katoen kan meestal in de droger, maar het kreukt dan wel heel erg > ik hang katoenen broeken enzo liever uit dan dat ik ze na de droger ook nog moet strijken ;)
     
  7. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    ik gooide altijd alles in de droger, behalve shirtjes en strechbroeken, dan krimpt het namelijk ontzettend.
     
  8. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.592
    3.483
    113
    Ja, hier kost het ook 124 minuten dat programma. Ik heb wel een extra grote droger, maar dat is wel makkelijk, gooi er vaak 2 wasladingen in. Ik hang blousen en broeken vaak op, ook sommige babykleertjes. Vaak zetten ze vanalles bij de wasvoorschriften om gezeur te voorkomen, niet drogen, niet dit, niet dat. Tenzij het een vreemd stofje is, oke, maar met katoen kan toch wel bijna alles erin. Ook zo raar, op die prenatalkleertjes staat altijd 'niet in de fijnwas'. Ook zo'n onzin, waarom zouden die niet in de fijnwas kunnen? Niet dat ik het doe, maar meer omdat het niet nodig is.
     
  9. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Bedankt allemaal!
    Ik heb een droger waar 6 kilo in kan dus dat zal ook de reden zijn, en als ik het zo lees is het dus heel normaal dat hij zo lang droogt.
     
  10. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    In mijn droger kan 5 kilo en die droogt ook zolang!
     
  11. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    k heb dus een droger gekregen van mijn pa een speciale goed voor het mileu en hts troom ofzo iets hahahahahah :(
    maar goed die duurd ook zo lang hahahahaha
     
  12. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    bij ons (condensdroger) duurt kastdroog ook zo'n 90 minuten. Ik gooi heel veel in de droger (heb niet veel ruimte om dingen op te hangen): beddengoed, keukengoed, handdoeken, ondergoed, sokken, rompertjes, slabbers, pyamaatjes, spuugdoeken, hydrofielluiers,...
    Eigenlijk alles behalve spijkerbroeken, t-shirts, truien, wol etc. Van de kleine kan het meeste spul van de Hema en Hennes in de droger (volgens de labels), en heb gemerkt dat het spul van de Prenatal er ook best tegen kan ;)
    Maar vind het van de shirtjes vaak een beetje zonde, ze slijten toch wat meer en ze moeten toch echt na 1 dag dragen in de was, dus worden wel veel gewassen.
     
  13. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Heb je misschien ook een AEG? :) Die combi en de tijden komen me erg bekend voor.. ;)
     
  14. Ecosa

    Ecosa Fanatiek lid

    15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Ik heb een combi maar ik gebruik de droger nooit! Zelfs nu met de kleertjes van Elena erbij niet. IK hou er niet zo van, alles komt er zo gekreukt uit en dan moet ik ook nog alles gaan strijken, wat een werk.. Nee, ik hang alles liever op..
     
  15. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Veel zeggen dat alles er zo gekreukeld uit komen maar ik vindt het juist andersom!
    Alles is veel makkelijker te strijken en soms hoeft dat niet eens.
    Even een vraagje: waarom doen jullie spijkerbroeken niet in de droger? ik doe dat wel gewoon (staat ook in de label dat het kan)
     
  16. djellybelly

    djellybelly Niet meer actief

    bij mij komt het er ook minder gekreukt uit en het is makkelijker te strijken!
    maat spijkerbroeken doe ik er heeeel soms in als ik geen zin heb om ze te laten drogen hahahahah
    maar ben altijd toch bang dat ze krimpen!
     
  17. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Hier duurt de droger ook ongeveer 120 min kast droog.
    Maar ik moet zeggen dat we hem erg weinig gebruiken!
    Ik hang bijna alles op, grote dingen zoals beddegoed enzo niet.
    En het scheelt met toch een berg in de electra! Wij verbruiken bijna 1 derde minder nu de droger bijna niet meer draait! :confused:
     
  18. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Wij hebben ook een condesdroger en het duurt idd vrij lang totdat hij klaar is, maar dat is normaal, hoor. En ja, 't kost dus elektriciteit.

    Ik gooi er zoveel mogelijk in, maar shirtjes en blousjes enzo mogen meestal niet. Ik gooi er ook geen broeken in, behalve spijkerbroeken, omdat die er zo gekreukt uitkomen. Sokken mogen officieel ook niet, maar die gooi ik er allemaal in. En BH's en ondergoed ook, terwijl dat officieel ook niet mag. Ik heb er ook wel eens een shirt ingegooit waar geen label op zat, gebeurde niks mee.
     
  19. Maud77

    Maud77 Fanatiek lid

    27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Hier word ook alles in de droger gegooid,meestal koop ik mijn kleding een maat groter omdat het toch weer krimpt haha!
    Beetje lui....
     

Deel Deze Pagina