Hoi! Ik maak vaak lasagne met gewoon tomatensaus met verse lasagne bladen. Ik hou dan altijd nog bladen over waarvan ik dan een kleine lasagne schotel wil maken, of ze wil gebruiken voor een canneloni recept. Het lijkt me lekker dat een keer met een soort (witte) roomsaus te maken, maar werkelijk alle recepten die ik vind hebben spinazie erin, en laat ik daar nou écht niet van houden. Wie weet een lekker recept voor een lasagne of canneloni schotel met witte roomsaus zonder spinazie, liefst ook niet met gehakt trouwens. Ham, spekjes of vegetarisch mag, ben benieuwd.
In de witte saus heel kleine stukjes groenten doen. Kan vegetarisch of met hamblokjes. Ipv alleen witte saus ook een gedeelte saus met extra kaas of tussen de laagjes extra kaas leggen.
Canneloni opvullen met een dikkere saus ( met groentjes en kaas), tomatensaus erover. Bestrooien met geraspte kaas en in de oven zetten. Vlees kan ook weer toegevoegd worden in de vulling.
https://15gram.be/recepten/cannelloni-met-zalm-en-doperwtjes Mocht je geen zalm willen kan je het misschien vergangen door ham.
Je kunt ook het spinazie recept gebruiken en ipv spinazie iets kiezen wat je wel lekker vind. In het recept dat ik gebruik snijd je de spinazie trouwens wel heel klein. Dus niet van die lappen/slierten spinazie, daar hou ik ook niet van.