Muurverf groen

Discussie in 'De lounge' gestart door Pinkflower, 15 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Hallo allemaal,

Binnenkort word bij ons een pvc vloer gelegd (eiken).
    Er komt tevens een nieuwe grijze (warme kleur) bank.
    Ik zie door het bomen het bos niet meer wat betreft de kleuren groen voor op de muur.
    De woonkamer ligt op het noorden. Donkere kleuren lijken ons minder geschikt.
    Kleuren zoals early dew en tranquil dawn vallen grijs uit i.p.v. richting groen.
    Wie heeft er een tip voor een mooie kleur groen op de muur?

2. Gloveforever

Gloveforever Actief lid

21 nov 2022
    182
    218
    43
    Vrouw
    Ik heb Ferrow & Ball nr 266 op een wand in de woonkamer en dat is echt ontzettend mooi. Of het grijs uitvalt, ik vind van niet maar misschien beleven anderen dat wel zo. Ik heb op de rest van de wanden (behalve de zithoek) de kleur Frosted Sand van LAB paint. Deze kleur vindt echt iedereen heel mooi. Wat mij betreft de perfecte kleur als je geen wit wil en niet te donkere wanden. Wie weet heb je hier wat aan.
    Een enorm open deur, maar door proefmonsters aan te vragen en op de muren te doen waar je wil gaan schilderen, krijg je een goede indruk. Succes!

3. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Tranquil dawn is bij mij echt meer groen dan grijs. Zie zelfs amper grijs.

Ik heb een olifanten grijzen bank en die kleur er achter
    Is ook de noordkant van het huis. Is echt groen. Kan nu geen foto maken helaas.
    Ik heb wel een heel licht huis. Veel raam.

4. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Wij hebben van pure & original moonstone op de muur. Als je op de site kijkt lijkt het minder groen dan als de kleur op de muur zit. Wij vinden het een hele mooie en warme kleur groen.

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik heb smokey green van Farrow & Ball, heel blij mee!

6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.044
    17.015
    113
    Ik heb in mijn keuken Mizzle van Farrow&Ball, een mooie saliegroen-achtige kleur :) Misschien is dat wat?

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.044
    17.015
    113
    Ah, dat is dus Mizzle. Mooie kleur, he :D

8. Gloveforever

Gloveforever Actief lid

21 nov 2022
    182
    218
    43
    Vrouw
    Haha, ja! En het klopt wat je zegt. Is meer salie groen. Onze schilder kwam hiermee. Heb hem 1000 complimenten gegeven dat hij dit advies heeft gegeven want prachtig

Sado vindt dit leuk.
  9. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben ook mizzle! Hele mooie kleur. Toevallig hebben we ook een warm eiken vloer en een middelgrijze bank. Staat heel mooi bij elkaar.

10. Pinkflower

Pinkflower Fanatiek lid

11 apr 2014
    1.111
    75
    48
    Ik zie dat er een aantal 'mizzle' (F&B 266) aanhangers zijn haha. Het is inderdaad een mooie kleur. Op internet vind ik de kleur op plaatjes verschillend uitvallen; groenig naar grijzig. Hoe valt het bij jullie uit?

@Rylie; Trainquil dawn valt bij jou dus wel groen uit. Ik had verftester op de muur gedaan en helaas viel het bij ons grijzig uit. We hebben RAL 9010 erop zitten, dus je zou denken dat het 'goed' zou uitkomen met de kleur.

@Gloveforever; we hebben al heel wat staaltjes op de muur gehad en een paar verftesters. Misschien anders eerst wachten tot de nieuwe bank er is en als onze meubels er weer in staan. Dat geeft waarschijnlijk een beter beeld dan nu alles kaal is.

11. Gloveforever

Gloveforever Actief lid

21 nov 2022
    182
    218
    43
    Vrouw
    Bij ons is het gewoon groen en het lijkt nooit grijs. Ook niet op de sombere dagen. Hij zit bij ons ook in de dag van een raam, waarbij de muren behangen zijn met olijfgroen behang. Daartegen is het een slagje lichter/zachter. Het is geen felle kleur zeg maar.

12. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Wij hebben treron van Farrow and Ball op de binnenmuur. Is wel een vrij donkere kleur maar ik ben er heel blij mee! De buitenmuren zijn portland stone 77 van little green, de kozijnen flexa subtle grey...

13. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.044
    17.015
    113
    Hier hetzelfde, hij oogt nooit grijs bij ons, echt groen

14. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723