Hoi Meiden, Bij mij op mijn werk is een functie vrij gekomen ( tijdelijk ivm langdurig ziek) dat mij al jaren aanspreekt. Het gaat om roosterplanner in de zorg. Zelf werk ik net een goed jaar daar maar wel al 10 jaar ervaring inde zorg. Nu heb ik wat vragen, ik heb nu een vast contract als VIG en zou dan tijdelijk een andere functie krijgen dus ook een ander contract. Zou mij vast dienstverband dan vervallen? Ik wil het zo wie zo op gesprek vragen w.s. a.s. donderdag. En iemand enig idee wat je zou gaan verdienen in die functie? Ik zit nu parttime met 24 uur op 1300 netto maar daar zit natuurlijk ORT bij. Straks zal ik min 24 werken op kantoor en rest wat uren thuis ws. Ik heb namelijk ook geen idee in welke FGW schaal het zit, zelf zit ik nu in 35.7
Ik heb een jaar als planner gewerkt, met daarnaast eens in de maand een weekend in de zorg. Bij ons zat je in de planning in schaal 40.
In principe blijft je vaste contract bestaan maar krijg je een tijdelijke mutatie. Maar ik zou wel onderhandelen dat de plek waar je nu blijft ook de plek is waar je straks naar terug kan als die tijd over is. Dan plaatsen je je straks op een andere locatie of een ander team en dat zou vervelend zijn. Wat je zou gaan verdienen weet ik niet maar je ORT vervalt maar de functie zal in een gogere schaal zitten maar reken je daarom niet rijk. Je zou het bij P&O kunnen laten berekenen.
Je vaste contract blijf je wel behouden. Dat is omdat je gewoon binnen dezelfde organisatie blijft werken. Heb dit zelf ook gedaan namelijk. Qua salaris durf ik alleen niet zeggen wat er veranderd, want ik ben in een andere functie gaan schuiven.. Bij ons is het ook zo dat er gewoon binnen het team iemand de taak roosteren op zich neemt, en voor zover ik weet daar ook niet extra voor betaald krijgt.. Wij hebben allemaal een extra taak (buiten de reguliere taken) Wij hebben dus niet een aparte functie voor roosteren. Wat je wel kan doen, is navraag doen bij personeelszaken/salarisadministratie..zij kunnen precies uitrekenen wat je gaat verdienen en ik welke schaal dat valt.
Ik zou ook goed navragen of je na die tijdelijke functie terug kan naar je huidige functie. Want volgens mij is dat geen garantie, ook al heb je vaste aanstelling.
Nee dat klopt! Je vaste aanstelling blijf je wel behouden, maar is geen garantie dat je weer terug kan naar je oude functie. Als je dat wel wil, moet je dat zeker navragen en opstellen in je contract.