Van vijf naar vier dagen werken

Discussie in 'De lounge' gestart door Roos123, 20 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Mijn man gaat misschien ipv vijf dagen vier dagen werken.
    Ik ben benieuwd wat dat met zijn loon zal gaan doen.
    Je zou denken zijn loon gedeeld door vijf en dat deel gaat eraf.
    Maar zo werkt het niet he?
    Iemand ervaring hiermee?

2. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
  3. stevie84

stevie84 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.565
    0
    0
    Kan hij dat niet op de salarisadministratie laten uitrekenen? Dan weten jullie het precies.

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    Idd bij de salaris administratie even vragen, vaak krijg je iets meer dan de 4/5 (80%) die je verwacht.

5. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ligt er ook
    Aan wat je belastingschaal gaat doen.
    Ik ging een dag minder werken en door te delen, hield ik minder over dan daadwerkelijk zo was! Scheelde 100euro! En dat van 3 naar 2 dgn.. Dus 5 naar 4 kan nog meer schelen. ;)

6. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik ben van 5 naar 4 dagen gegaan en zover ik het nu voorgerekend heb gekregen hou ik netto bijna hetzelfde over als wat ik met 5 dagen verdiende. (Met 5 dagen zat ik precies in een andere belastingschijf, met 4 niet, daarbij heb ik loonsverhoging gehad)

7. Lentes

Lentes Niet meer actief

Die hogere belasting betaald je toch alleen over het bedrag wat boven de grens is? Niet over het totaal?

8. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Wij hebben het allebei gewoon door de salarisadministratie laten uitrekenen... Is voor hun heel makkelijk te doen en voor ons lekker duidelijk :p

9. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Klopt maar doordat ik met minder uren (incl loonsverhoging) net in de laagste schijf val scheelt het maar heel weinig. Heb het uit laten rekenen. Omdat mijn vaste lasten wel gelijk blijven. Maar heeft volgens mij ook te maken met je loonheffingskorting. (Het fijne weet ik er ook niet van, vandaar dat ik het uit heb laten rekenen :D)

10. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vorig jaar ook van vijf naar 4 dagen gegaan, omdat de reisafstand voor mij te groot werd. Werk nu inmiddels 2 dagen thuis en 2 dagen op kantoor en dat gaat super!

Ik heb nog steeds een fulltime contract (38 uur) maar werk nu 4*9 uur. Dit kun je bij ons per jaar aanvragen. Weet niet hoe het bij je man is en hoeveel uur hij werkte, maar als hij ongeveer hetzelfde heeft dan gaat dit bruto/netto niet zo heel veel schelen.

Ik heb mijn HVT uren in moeten leveren (38 uur contract, maar werkte toen wel 40 uur) en volgens mij 7 of 8 procent van het maandsalaris. Om eerlijk te zijn merk ik het niet eens per maand.

Gaat je man echt 8 uur minder werken? Of is het beetje vergelijkbaar met hoe ik het heb? In dit geval valt het namelijk mee wat je er op "achteruit" gaat.

Ik zou anders gewoon even een berekening laten maken via personeelszaken, daar zijn ze voor :) vaak valt het wel mee

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Mijn vriend is 36 uur gaan werken ipv 40 uur. 4 uur in de week minder dus. Hij is nu om de week een dag vrij op vrijdag.

Kost ons 300 euro bruto per maand.

12. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Bedankt voor alle reacties!
    Nu nog kijken hoe moeilijk ze gaan doen op zijn werk. ;)

Deel Deze Pagina