Familiedag, wat is leuk om te doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 23 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.671
    5.709
    113
    Oktober hebben wij een familie dag gepland staan en daar is het bij gebleven. Geen idee wat te doen...

Leeftijd is van half jaar tot 65 + Zijn een aantal kinderen van onder de 10 ,wat pubers en dan nog volwassenen.

Wie heeft er een leuk idee? sport dingen gaat het niet worden gezien wij geen sport familie zijn :D

Daarna willen we met zijn allen gaan eten dus een combi idee is helemaal mooi.

2. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Wij hebben een keer in Noord Holland met de familie gevaren. We hadden een aantal bootjes (geen luxe sloepen hoor maar gewone ijzeren motorbootjes) en die maatschappij verzorgde ook een lunch op een eilandje. Dat was echt heel leuk. Bij terugkomst zagen we dat ze ook een hele grote boot hadden waar een hele familie op zou kunnen. Leek me ook erg gezellig.

Mijn nicht woont in Noord Holland en die had het geregeld.

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.264
    11.876
    113
    Leuk museum voor een middagje en aansluitend uiteten.

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.024
    550
    113
    wat wij hebben gedaan met familiedagen

efteling
    bobbejaanland
    een soort van boerengolf met daarna buffet
    verder weet ik niet meer zo

wat ook leuk is

fietstocht met aansluitend bbq
    autopuzzeltocht

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Pannenkoekenboot? In Antwerpen is dat, heel leuk. Misschien ergens in Nederland ook?

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Djembe Drum Workshop Feesten Uitjes - Drum 4 Fun zoiets ? Djembeeen is echt superleuk voor jong en oud.. alleen is de vraag of ze de hele kleintjes ook bezig kunnen houden, maar dat valt wel na te gaan...
    Hier op school geven ze vanaf de kleuters workshops :) - maar op evenementen heb ik het ook 80+ers zien doen. Echt zo aanstekelijk.

7. Gezien er pubers bij zijn; géén museum en zéér zeker geen spelletjes :p

Ik zou echt voor een pretpark gaan, dat is voor iedereen leuk. Kleintjes in de draaimolen, pubers in de achtbanen, opa's en oma's genieten van het zien hoe de kinderen genieten.. Ideaal! Wat mij betreft is de Efteling het meest geschikt voor alle leeftijden, daar heb je echt voor iedereen wat (of eigenlijk een heleboel :p ). Als je het wat kleinschaliger wilt (zodat je elkaar niet kwijtraakt en vervolgens de hele dag niet ziet), zou Drievliet bijvoorbeeld een optie zijn. Daarna een pannenkoekenrestaurant of een buffet.. Volgens mij heb je dan een topdag! :)

8. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.929
    113
    Vrouw
    Fietstocht, picknicken onderweg, spelletjes (boerengolf/pitch&putt,grote speeltuin) onderweg, afsluitend nog ergens eten? Vaartocht is ook leuk. Bij dit alles moet je wel geluk hebben met het weer.
    Hier zou je iedereen uit mijn familie wel blij mee maken. Pretpark vind ik minder leuk, dan blijf je met de uiteenlopende leeftijden denk ik toch minder bij elkaar en spreek je elkaar nauwelijks.

9. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Varen is super leuk voor jong en oud bij mooi weer. Lunch of bbq mee, voetballen op een grasveld onderweg, picknicken. Genoeg dingen te verzinnen.

10. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Geocachen, speurtocht, boerengolf, glowgolfen, dagje dierentuin, fietstocht.

11. Janna

Janna Fanatiek lid

Wij hebben wel eens een fietstocht gemaakt op gehuurde tandems. Dat vonden ook de pubers heel leuk.

Ook zijn we eens naar Giethoorn geweest en hebben we daar gevaren in bootjes. (Leuk als je daar een beetje in de buurt woont.)

GPS-wandeltocht maken en schatten zoeken (geo-cashen).

We zijn wel eens naar een klimbos geweest, maar goed, wij hebben juist wel heel sportievelingen in de familie.

Pretpark zou ik persoonlijk ook niet doen, omdat de verschillende leeftijden inderdaad heel andere interesses hebben, dus dan zie je elkaar alsnog de hele dag niet. Is een leuk uitje, maar zou ik niet voor een familiedag willen. (Hoewel, hangt misschien ook af van hoe vaak je elkaar überhaupt ziet. In mijn familie is de jaarlijkse familiedag zo ongeveer het enige moment dat we elkaar zien. Dan wil je ook echt bij elmaar zijn. Als je allemaal bij elkaar in de buurt woont en elkaar wekelijks ziet, is een pretpark misschien wel weer leuk.)

12. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn de laatste keer naar Avifauna geweest, eerst naar de speeltuin/dieren kijken en daarna live cooking buffet. Was echt heerlijk! We waren met 75 man tussen de 0 en 88 ;)

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.671
    5.709
    113
    Pretpark of dierentuin gaat het niet worden. Dan blijf je niet genoeg bij elkaar om gezellig met elkaar te kletsen. Wij zien elkaar als familie maar 1 keer per jaar, daarnaast allemaal los.

Giethoorn woonde ik in de buurt en woont mij hele familie nu ook, lijkt mij ook erg leuk maar vind wel eens lekker als ze deze kant op komen! Wij en 2 ooms gaan altijd die kant op, dus liefst wil ik wat in Noord Holland.

Zag wel wat leuke dingen voorbij komen ga eens kijken of dat in de buurt is.

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.671
    5.709
    113
    Weet jij nog waar dat was dan? Klinkt ook leuk!

15. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik kan het wel eens aan mijn nicht vragen. Ze woont bij Purmerend in de buurt en vlg mij was het daar in de regio. Is alweer een paar jaar geleden en ik heb het geheugen van een aardbei. ;)

16. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik heb de foto's op mijn vaders site gevonden. Er staat niet bij waar het was, maar Op de zijkant van de bootjes staat De Gouw. :D

17. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.806
    785
    113
    Wij hebben een keer met een familiedag gevlogen in van die kleine vliegtuigjes waar je met max 4 mensen in kan. Was ook heel erg geslaagd! (tijdens de vlucht zie je dan alleen de mensen bij je in het vliegtuigje, maar beneden op de grond is het heel gezellig met iedereen die staat te kijken en genieten)

18. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Misschien is Preston Palace wel leuk? Hebben wij ook een familie-uitje gehad een keer.

We zijn laatst ook bij Beeld en Geluid in Hilversum geweest met een familie-uitje. Ook voor jong en oud.

19. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.671
    5.709
    113
    Thanks was het al tegen gekomen met google haha.

20. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Wij hebben een grote familie. Het is al een wonder ze allemaal bij elkaar te krijgen :D.

Hier dan ook altijd een bbq bij iemand thuis en dan huren we een springkussen. Ieder jaar weer een succes.

Deel Deze Pagina