Ik ben benieuwd of hier iemand zit die dit beroep doet? ben vooral benieuwd hoe moeilijk de opleiding is, want je word dit niet zomaar.. Welke diensten werk je? Is het goed te combineren met je gezin?
Wat is jouw achtergrond? Ik ken een paar oud collega verpleegkundigen die deze opleiding wilden doen. De selectie is streng, opleiding pittig en technisch.
Ja ik ben ook benieuwd hoe je door de selectie komt, want ik heb 't geprobeerd en ondanks meerdere technische en zelf lab opleidingen strandde ik in de 2e ronde.
Vraag of je een dag mee kan lopen ik heb zonder zorgachtergrond, maar wel medische kennis in de ok gestaan en een dag meegedraaid. Zo kreeg ik een goed beeld van het beroep. Qua niveau had ik t wel aangekund, maar ik vond het echt niets voor mij. Ik heb dan ook vriendelijk bedankt voor de ervaring en dat ik mee mocht lopen en werken en ik vond het werken met de patienten zelf heel fijn maar ik bleek minder ok proof te zijn dan ik dacht haha. In t echt is toch anders dan op beeld
Ik heb ooit een keuzecoschap anesthesie gedaan. En ik denk dat je vooral moet beseffen wat voor zitvlees je nodig hebt. Over anesthesie wordt wel gezegd: "90% routine, 10% excitment". Rondom het ophalen, positioneren en eventueel onder narcose brengen (en weer in omgekeerde volgorde na afloop) heb je je handen vol. Tijdens de operatie is het, als alles goed gaat (gelukkig meestal dus), eerlijk gezegd vaak vrij saai. De anesthesist heeft vaak meerdere kamers tegelijk onder zijn/haar hoede en komt vooral langs als het nodig is, jij bent degene die voortdurend ernaast zit, vitale functies in de gaten houdt en af en toe medicatie toedient of een pomp of infuuszak verwisselt. En sommige operaties duren LANG! Maar je aandacht mag niet teveel verslappen, want er kan elk moment wat mis gaan, en dan moet je ook soms acuut handelen, van 30 naar 150 km/h in een paar seconden dus. Je moet uiterst geduldig én uiterst stressbestendig zijn