Hallo allemaal ! We zijn druk bezig met de babykamer en gaan komende week de muren een kleurtje geven ! Ik heb veel zin om eraan te beginnen, vind dat verven leuk en kan het ook best aardig. Maar ... mijn mannetje maakt zich nu erg ongerust, of ik wel mag verven, of de verflucht niet schadelijk is voor het kleintje. We gebruiken Latex verf, maar wel "ademende" omdat een muur aan de badkamer grenst en daarom moet het ademend zijn zodat we geen problemen krijgen met eventueel vocht. Het zou dus een soort acryl-latex zijn. Mag ik mijn man helpen met schilderen of toch maar liever niet ? Alvast bedankt ! Groetjes, Nikki F
Hoi Nikki, Ik ben een beetje een dombo op verfgebied: is de latex op waterbasis? Dan is het geen probleem, Anders kun je er beter uit de buurt blijven. In ieder geval de kamer goed luchten, dan kan je gerust van tijd tot tijd een kijkje gaan nemen, maar dan liever niet zelf de kwast pakken. Lonneke
Hoi Lonneke, Ik dacht inderdaad wel dat de verf op waterbasis is (ik ga het morgen pas kopen, ik zal het in de winkel navragen om het zeker te weten) Dan dan kan ik dus gewoon mee verven ? Luchten doen we in ieder geval, het raam staat tijdens het klussen zo ver mogelijk open. Bedankt voor je antwoord ! Groetjes, Nikki F