Pijn en uitval van linkerbeen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Timiris, 6 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timiris

Timiris Bekend lid

6 jul 2006
    739
    0
    0
    van alles met paarden
    Doetinchem
    Hallo,
    ik heb hier laatst een topic over gezien maar ik kan het niet meer vinden.

Ik ben 22 weken zwanger van mijn eerste en heb al veel kwalen gehad.
    Maar nu sinds een paar weekjes heb ik iets dat steeds erger wordt.
    Mijn linkerbeen tintelt en doet het soms ineens niet meer.
    Als ik lig spant mijn hele bovenbeen en bilspier zich aan,en blijft samentrekken,ik kan hem niet ontspannen.
    Als ik loop doet het erge zeer en heb ik de neiging scheef te gaan lopen om het been te ontlasten.
    Soms houd mijn been er ook ineens mee op,bij het opstaan vanuit een zithouding bijvoorbeeld.
    Mijn been trekt zich dan helemaal samen en kan niet meer buigen,als ik dan tien minuten stil wacht, 'doet hij het weer'.

Ik had gelezen op het forum dat dit iets te maken kon hebben met je zenuwen? Hoe zit dat precies,en kan ik er iets aan doen?
    Ik heb geprobeert het te masseren en een warme douche helpt ook niet.
    Ik beweeg voldoende,fiets en loop elke dag.'s Ochtends doe ik rek en strek oefeningen maar het helpt niet.
    En moet ik dit ook aan mijn vk vertellen?

Alvast bedankt,Groeten!

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Timiris,

het kan inderdaad zijn dat er een zenuw klem zit en dat daardoor je been tintelt en lijkt 'uit te vallen' Het kan op zich helemaal geen kwaad, alleen moet er wel weer verbetering in zitten. Het moet bijvoorbeel dniet zo zijn dat je een uur lang geen kracht hebt in je been. Dan moet je even de huisarts om advies vragen. We adviseren vaak inderdaad bewging en rust goed afwisselen. Massage van het been helpt vaak en wisseldouches, dus koud en warm afwisselen. Probeer het been niet teveel te ontlasten, maar ook niet teveel te belasten... Wanneer je het idee hebt dat het vanuit je bekken komt (als je daar ook meer last van krijgt) is het een idee om eens contact op te nemen met de verloskundige. Succes.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina