* Muuske64 in de MMM *

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by muuske64, Jun 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Caruli....Inderdaad een hoop geld! Tegenvaller hoor! :(
    Ons werd gezegd dat we moesten rekenen op 2300 euro en momenteel zitten we al op bijna 3000 euro, dus....

Trouwens je zegt dat me eisprong eraan zit te komen. Heb ik die nog niet gehad dan? Me cyclus is normaal 26-28 dagen.
    Zou nu nog klussen nog zin kunnen hebben dan? :oops:

Liefs Marjo

2. Niet meer actief

hey muuske
    het kan van de eisprong komen
    ik heb net voor en na de eisprong ook last van mijn buik met steken enzo

maar of klussen nog zin heeft weet ik niet
    voor de ontspanning altijd :D ;)

3. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Caruli....meid petje af voor je optimisme hoor!
    Nou we hebben afgelopen vrijdag en zondag geklust, omdat me gyn zei dat er vrijdag een mooi eitje te zien was van 25mm, dus afwachten maar!
    Wordt doodziek van dat wachten! :oops:

Liefs Marjo

4. Niet meer actief

heel herkenbaar meid
    soms word je ook gewoon moedeloos van alles
    ik herken het maar al te goed.........

maar meid kop op
    ergens moet er nog hoop zitten anders kun je niet verder ;)

5. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Caruli....er zit hier nog hoop genoeg! Wordt tijd dat er eens een wonder gebeurd! :oops:
    De klok tikt me veel te heftig!

Liefs Marjo

6. daan75

daan75 Actief lid

Aug 7, 2006
    373
    0
    0
    randstad
    hey meis,
    fijn om te horen dat jouw lichaam in ieder geval goed meewerkt en je hebt hier bij verschillende meiden gezien, wiens man ook zwakker zaad had, dat ze toch nog spontaan zwanger zijn geworden, dus geef de moed niet op he!

Mijn gyn heeft mij en mijn partner absoluut en zeer stellig meegegeven juist niet te timen bij het proberen zwanger te worden. Zij hebben vele onderzoeken bestudeerd en ontdekt dat zelfs bij vrouwen met een vaste cyclus van 28 dagen de eisprong de ene maand op dag 10 en de andere maand op dag 18 of zo was, maar zeker niet 'vast' op dag 14. En ovulatiepijn, wat ik ook heel erg heb, wil helemaal niet zeggen dat dat het moment van je eitje is, dus daar mag ik me ook niet aan vastklampen. Hij adviseert dringend gewoon te vrijen wanneer je zin hebt, das ook veel beter voor je relatie.

sterkte,
    Liefs,
    Daan

7. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Meiden ben ik weer! :oops:
    Heb nu al sinds enkele dagen wat last van bruin sliertige afscheiding, heel weinig maar, tijdens het afvegen.
    Wat kan het zijn? Nooit eerder gehad!
    Misschien oud bloed van me punctie of tp misschien?
    Had toen slechts 2 dagen bloedverlies en toen stopte het. Normaal 6 a 7 dagen dus....

Liefs Marjo

8. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Geen idee meis.

9. muuske 64,

ik ben een beetje aan het lezen, en ik begrijp dat je nog heel graag een kindje wilt? heb je al kinderen? ik vind nergens je verhaal terwijl ik daar klein beetje nieuwsgierig naar geworden ben:) is dat erg? ik gun het je!
    rachel

10. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Hoi Muuske,
    Jammer dat het nog steeds niet gelukt is zeg! En dat meen ik oprecht.

Wat me wel van het hart moet is dat mij opvalt dat als je in een onzekere tijd zit, er vragen bij je opkomen over dingen die je "nog nooit eerder gehad" hebt. Is je goed recht natuurlijk. Het is je eigen topic, maar ik zie hier elke maand wel een patroon in terugkomen.
    Zie het niet als aanval, maar meer als eye-opener.

Verder vind ik het knap dat je tegenwoordig veel stabieler bent. Je laat je niet meer zo meeslepen als vorig jaar. Lijkt me supermoeilijk vandaar mijn complimentje.

groetjes Femke

11. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Femke....weet het meid! Ben verschrikkelijk! Voel echt ALLES! :oops:
    Maar het duurt ook zo verschrikkelijk lang en ik wil zo dolgraag dat het nog lukt. Sorry! :oops:

Liefs Marjo

12. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Meiden....heb al sinds me vermeende eisprong af en toe last van bruine slijmerige sliertjes bij het afvegen. Heb ik anders nooit!
    Waar kan dat op duiden? :oops:

Liefs Marjo

13. appeltje

appeltje Niet meer actief

Tja Muuske, zoals eerder geantwoord. Het kan van alles en niets betekenen! Misschien moet je je even niet zo focussen op de dingen die je voelt. Als je zwanger mocht zijn, dan kom je dat echt wel te weten als je overtijd bent en positief test. Het heeft even geen zin om jezelf op dit moment hier helemaal gek mee te maken. Ik begrijp dat je nog heel graag zwanger wil worden, maar ik denk niet dat dit positief bijdraagt.
    Dus even niet elke wc-papiertje inspecteren, elke steek analyseren, temperaturen.... als ik jou was zou ik het even laten rusten en je focussen op iets anders. Ik weet, misschien makkelijker gezegd dan gedaan... maar ik denk dat dit op dit moment beter is voor jou en jouw gezin.

Ik duim nog steeds voor je hoor!

14. Stienke

Stienke Fanatiek lid

Feb 15, 2007
    2,424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Hee Muus, hoe hard het ook klinkt, misschien heeft appeltje wel een beetje gelijk. Ga voor de afleiding gewoon eens lekker shoppen, steek jezelf of je dochter in het nieuw of koop een lekker geurtje...wij willen hier ook niet dat je jezelf gek maakt... hou vol Muus!

15. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Meiden....jullie hebben ongetwijfeld gelijk dat er teveel mee bezig ben, maar ik kan er echt niks aan doen. Sorry! :oops:

Heb sinds vandaag een rare stekende pijn in me rechter borst. En voel ministeekjes rond me navel. Raar! Voel me ook misselijk en af en soms wordt ik opeens overallen door draaiduizelingen. Maar zullen wel weer allemaal zenuwen zijn!
    Bedankt voor het meeleven! Jullie zijn stuk voor stuk kanjers! ;)

@ Enne Ester....ff lekker shoppen zit er helaas ne ff niet in voor mij. Heb er momenteel echt geen geld voor sorry! :oops:

16. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    Weet je wat je eens zou kunnen doen Muus, eens een afspraak maken met een psycholoog.

Hij of zij kan jou wellicht heel goed helpen het hele gebeuren een plekje te geven zonder dat het je hele leven beheerst zoals nu het geval is.

Zoals ik jou hier lees stort je wereld in als uiteindelijk zal blijken dat zo'n klein wonder niet meer is weggelegd voor je. Ik heb je wel eens vaker gezegd dat het voor je gemoedsrust misschien beter zou zijn toch ook eens in je achterhoofd te gaan houden dat je toch binnenkort eens een keer een streep moet zetten onder je kinderwens.

Niet alleen vanwege je leeftijd, maar ook wat het met jou als persoon doet,want al enkele jaren beheerst het je hele leven en dat lijkt mij persoonlijk toch heel erg ongezond.

Vraag jezelf eens af tot hoever (welke leeftijd) je wilt gaan als de doktoren je blijven helpen. Hoelang wil je nog geleefd worden door je kinderwens.

Probeer een andere invulling aan je leven te geven waarbij je kinderwens aan de zijkant staat. Je hebt een gezonde dochter dat is al meer dan menig vrouw heeft (klinkt afgezaagd ik weet het, maar zo is het wel) bedenk dat je daar al gezegend mee bent.

Vraag je niet bij elk pijntje, gevoel etc etc af wat het kan zijn, want dan heb je straks helemaal geen deel van leven meer.

succes

17. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Smoekie,

Ook al begrijp ik jou reactie een beetje, we moeten toch leven en laten leven of niet?

Ik vind het een beetje denigrerend en vingerwijzend overkomen, van zoek jij maar eens een psycholoog. Ik denk dat iedereen voor zichzelf moet beslissen of ze het hele traject, en wellicht de kans op een kind moet afsluiten. Omdat ze een gezond kind heeft, moet dit dan betekenen dat ze niet meer verder zou gaan of mogen hopen?

Ook ik vind het af en toe wanhopig overkomen hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar ik denk niet dat het aan ons is om haar op dit soort dingen te wijzen. Dat is toch echt de taak van haar familie en vrienden. Wij kunnen haar neutraal adviseren, maar meer ook niet.

Groetjes,
    Elvira

18. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    @Elvira,

Tis zeer zeker niet denigrerend en vingerwijzend bedoeld.

En van het spreekwoord “leven en laten leven” ben ik een groot fan.

Maar we zijn hier allemaal mensen en als het even kan proberen we de ander te helpen en hoe dat is voor en van iedereen verschillend.

Na Muus al zo’n tijd te volgen vindt ik persoonlijk dat er ook wel eens iemand mag zijn, die haar zegt dat ze aan haarzelf moet gaan denken, en haar de realiteit voor ogen houd, daar ze die op het moment volledig uit beeld lijkt te verliezen.

Muus is er totaal niet mee gebaat met alleen maar “vredelievende” opmerkingen als succes en weet ik veel wat terwijl vele in hun achterhoofd hebben en weten dat het zo niet goed gaat met Muuske. En tuurlijk heb je gelijk dat het misschien niet aan “ons” is om haar een spiegel voor te houden, maar zoals je zelf kunt lezen zie je dat nergens terug en aangezien “dit” haar uitlaatklep is, vindt ik persoonlijk dat “dit” haar ook op de “vingers” mag tikken als ze iets te ver doordraait.

Hoop houden op is altijd goed, maar jezelf daarmee uit het oog verliezen niet. En dat ik zeg dat ze zich gelukkig mag prijzen dat ze al een dochter heeft, wil niet zeggen dat ze geen hoop meer mag hebben of wat dan ook.

Want ondanks dat ik al 2 gezonde kinderen heb,was de wens voor een 3e net zo groot als bij de 1e twee kids. Maar ik gaf mensen wel gelijk als ze zeiden dat mocht het niet lukken dat ik “me gelukkig mocht prijzen” met 2 gezonde kids, hoe cliché die opmerkingen ook kunnen zijn. Dat zijn wel opmerkingen die je af en toe nodig hebt om niet wanhopig te worden wat ook ik soms werd als de “duivels” weer eens op bezoek kwamen.

Ik heb daarentegen andere ervaringen gehad met mensen (2) en waarschijnlijk als er iemand zou zijn opgestaan om diegene een “klein” beetje de weg te wijzen zou het heel anders zijn afgelopen dan nu is gebeurd. Daarmee niet zeggend dat het met Muus ook zo ver is, maar ik herken er wel heel erg veel in.

Ik blijf dan ook zeer zeker bij mijn standpunt waarin ik zeg dat het misschien ook een “idee” zou kunnen zijn om eens contact te hebben met een psycholoog die haar kan “helpen” alles een plekje te geven zodat zij er beter mee om kan gaan, ik snap niet zo goed dat mensen (jij in dit geval) daarmee denken dat iemand gek is ofzo een psycholoog is niets meer en niets minder dan een mens die ervaring heeft in het proberen op te lossen van dingen wat een mens dwars kan zitten.

Als je je zinnen ergens op gezet hebt en het lukt niet, kan je daar aardig wanhopig van worden, dat heb ik zelf mee gemaakt toen wij “al lang” bezig waren, maar werd wel telkens weer door familie en goede vrienden er op gewezen dat het leven niet ophoud als het onverhoopt niet mocht lukken….

Dat zijn dingen die je “mist” bij Muuske. Dat ze er rekening mee houd dat het misschien niet meer is weggelegd voor haar. En als je iets niet onder ogen ziet (wil zien) kan het nare gevolgen hebben wanneer er opeens geen hoop e.d. meer is.

Nogmaals ik wil op geen enkele manier Muus of wie dan ook kwetsen, maar als het ietwat kwetsend overkomt of Muus dat ook zo voelt terwijl het misschien wel tot gevolg heeft dat ze er op een andere manier over na gaat denken of er mee om gaat vindt ik het prima.

Groetjes smoekie

19. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Smoekie ik begrijp wel wat je Muuske probeert duidelijk te maken en ben het ook met je eens.

Muuske, meid ik gun het je van harte (zoals ik het iedereen gun) dat het nog mag lukken al word de kans daarop natuurlijk steeds kleiner ook al zeggen de artsen dat het er allemaal zo mooi uit ziet. (dat zou ik nl ook zeggen als ik iedere keer zoveel geld verdiende, niet cru bedoelt maar je hoort wel eens zoiets hé)

Zoek iemand bij wie je je verhaal kwijt kan en dan niet het medische maar het geestelijke.
    Misschien blijkt het straks onnodig en anders heb je een vangnet voor als het niet wil lukken.
    Hoe dan ook als de droom in duigen valt moet de droom jou niet meenemen.

Liefs Marlies

20. Lilith

Lilith Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    1,848
    0
    36
    Hey Muuske,

Ik lees en leef altijd met je mee. Het is je zo gegund! Hoop zo dat het gaat lukken. Maar ik ben het absoluut met Smoekie eens. Laat je zelf hierdoor niet kapot maken. Stel dat het echt niet lukt... en daar moet je toch rekening mee houden... ik weet wel dat het makkelijk gepraat is hoor maar ik gun je echt het beste!

Share This Page