Hallo hier nog een mama to be van 43 OOk wij zouden nog graag een klein wondertje krijgen en nieman dkan je vertellen wanneer of hoe het allemaal zal lopen maar om nu uitspraken te doen hoe iemand zijn of haar leven moet gaan instellen vind ik iets te ver gezocht want je kan niet in iemands hart of hoofd kijken hoe die persoon zich voelt mijn gyn in het UMCG zei tegen ons zolang wij denken dat je lichaam en je eitjes nog goed zijn helpen we je en wensen we je alle geluk toe maar als er lichaamlijk van alles in de weg zou komen te staan is het eind zoek en zullen we dat ook eerlijk vertellen ....onze grens is wij gaan door tot mijn 45 ste mocht er dan nog geen wondertje zijn gekomen zijn we net zo gelukkig met elkaar en ons leventje heb 2 kinderen en zal ook net zo door gaan met genieten als ik nu ook doe maar een leeftijd grens is ieder voor zich iedereen vormt daar een mening over maar vind dat een ieder dat voor zich zelf moet bepalen en niet de buiten wereld ....want meningen worden er toch wel geuit hoe dan ook en welke leeftijd dan ook en of iemand er nu wel of niet heel erg mee bezig is ligt niet aan die persoon ligt aan de wens het onbereikebare stukje van jezelf nog 1x te mogen meemaken en dan is het voor een buitenstaander heel makkelijk te roepen zet het van je af doe iets nuttigs met je leven is ook zo natuurlijk maar als je maar 1 doel hebt wat je gelukkig maakt op dit moment en je geruststeld ....doe dan wat je hart je ingeeft te doen en het grote bovennatuurlijke is nog altijd sterker dan ons dus denk maar zo je word pas zwanger als je lichaam klaar is ervoor en er een zieltje word gegund en voor je klaar staat sommige noemen het eigenwijs maar splits dat woord eens wat krijg je dan EIGEN:je kent je lichaam als geen ander je weet wat je wilt maar stel jezelf de vraag hoe ver laat je eigen innerlijke komen WIJS:de wijsheid hebben we allemaal in woorden maar de wijsheid hebben we niet allemaal in de hand sorry wilde niemand kwetsen met dit maar wilde mn hart laten spreken als oudere moeder die nog steeds opdat wondertje w8 en hoop en vertrouwen heeft in haar eigen kunnen dat het lukt liefs kaley
Ik denk ook van niet. Ik denk dat iedereen ook gewoon bezorgd is om Muuske! Hoe zal ze zich staande houden als het onverhoopt toch niét mocht lukken.... En dat staat los van leeftijd....
Ik heb nooit gereageerd hier, maar ik volg dit verhaal al een hele poos. Nu kan ik het even niet laten. Ik ben het nl. met Smoekie eens dat steun zoeken (in welke vorm dan ook) voor wat als de wens niet uitkomt helemaal zo gek niet is. Maar: Dit zie ik eens in de zoveel tijd langskomen. Bezorgdheid over de toestand van Muuske. Als ik het me goed herinner is haar vorige topic hierom gesloten, het ging teveel offtopic, teveel zorguitingen over haar 'geestelijke' toestand en niet meer over haar reis om een kindje te krijgen. Tot nu toe hebben al die posts vol zorgen geen effect gehad. Dat bedoel ik niet rot of onaardig, weet het even niet anders uit te drukken. Wat ik kortom wil zeggen is dat ik bang ben dat Muuske niet openstaat voor dit soort zorgzame posts en toch haar reis op haar manier wil vervolgen. Het lijkt erop dat haar ogen (onbewust) gesloten willen blijven voor alles wat met het feit dat het misschien niet meer zo mag zijn te maken heeft. De wens is voor haar te groot om er rekening mee te houden dat het anders zou kunnen uitpakken. Wat ik niet hoop voor haar, ik hoop met heel mijn hart binnenkort te lezen dat er positief nieuws is bij Muuske. Dit lijkt me allemaal heel, heel moeilijk!
@Smoekie Ik zei al dat ik je wel begreep in het eerder bericht. Maar dat neemt niet weg, dat Muuske gewoon niet op dit soort advies zit te wachten. Dat heeft alle goede raad hiervoor al uitgewezen. Ik kan mijn ongezouten mening hier ook wel neerzetten, maar ik weet dat haar dat zal kwetsen. Daarom denk ik dan ook dat het aan haar familie is om dat tegen haar te vermelden. Ik snap je wel, maar blijf van mening dat in het denigrerend en betweterig blijf vinden. Ik heb dat wel vaker bij opmerkingen van jou. Wellicht ligt dat aan mij hoor, maar het is gewoon de manier waarop je iets neerzet. Fijn weekend in iedergeval. Groetjes, Elvira
@Kaley. Wat Muus betreft heeft het niet alleen maar met leeftijd te maken, maar ook met haar lichamelijke gesteldheid die waarschijnlijk niet zo is als die van jou, evenmin als haar geestelijke gesteldheid. Wat betreft haar lichamelijke en geestelijke gesteldheid heb je denk ik niet het hele relaas van Muus meegekregen, anders zou je wel begrijpen wat er bedoelt wordt en dat als het puur om de leeftijd zou gaan het heel anders zou zijn . @Elvira, tja ik weet niet waar Muuske dan wel op zit te wachten, ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die zit te wachten op adviezen die niet gegeven zijn voor iemands bestwil, je gaat er toch vanuit (tenminste ik wel) dat adviezen goed bedoelt zijn en of je doet daar iets mee omdat je er ook iets mee wilt doen, of je houd bewust je ogen gesloten en steekt je kop in het zand Ik heb er zelf altijd voor gekozen om te luisteren naar wat men mij te vertellen had, en tja soms was dat niet leuk en had ik zoiets van houd je bek toch eens maar nadenkend toch later altijd aan mezelf toegegeven dat die persoon ook wel gelijk had en dat ik daar lering uit kon trekken.(wat ik ook gedaan heb) . Jij vindt dat sommige van mijn opmerkingen denigrerend en betweterig overkomen, ik ben het daar niet mee eens, niet omdat ik je geen gelijk wil geven, want als iemand gelijk heeft, krijg ie dat van mij net zo goed als excuses daar waar nodig want ook ik ben maar een mens, en ook ik maak fouten. Maar omdat ik verre van iemand ben die denigrerend of betweterig is, jammer dat het op jou (en misschien ook op andere) zo overkomt, dat is zeer zeker niet de bedoeling, maar goed ik tik de dingen met dezelfde snelheid als dat ik ze denk en heb niet de behoefte om mijn reacties op een weegschaal te moeten leggen als ik dat in het dagelijkse leven ook niet doe . Als een reactie van mij anders opgevat wordt dan bedoeld wil ik dat graag als dat nodig is nog verder toe lichten hoor heb ik totaal geen problemen mee en tja letters op schrift zijn natuurlijk heel anders dan wanneer dingen persoonlijk worden uitgesproken, komt nog eens bij dat je vaak de persoon in kwestie kent en uit ervaring weet hoe diegene is en hoe zijn of haar reactie-mening bedoelt is .. En zoals ook jij wellicht hebt meegekregen zijn er nou niet al te veel familieleden waar Muus mee kan praten, de enige die haar begrijpt (van wat ik van haar zelf heb gelezen) is haar dochter, ook haar partner is niet iemand waar zij met dit soort dingen over kan praten, dus dan zijn er nog maar weinig mensen over en komt ze zoals bekend op dit forum uit, en zoals ik al zei horen daar niet alleen maar lieve reacties bij, maar is het soms ook nodig om iemand te hulp te schieten door te proberen diegene met beide benen op de grond te houden en gelukkig ben ik niet de enige die ziet dat dat de laatste tijd steeds vaker niet lukt bij Muus, en dan plaats ik (het zij zo) liever dan nog een denigrerend en betweterig berichtje neer in de hoop dat het haar toch iets helpt dan dat ik het achterwege laat omdat sommige mijn reactie anders opvatten dan bedoelt . Wbt Muus tja denk niet dat ik daar nu verder nog iets over hoef te zeggen, als het haar gegeven is zal dat wonder echt wel gebeuren, verder wens ik jou en de rest natuurlijk ook een fijn weekend Groetjes smoekie
Ik lees vaak mee in dit topic , maar reageer weinig, omdat ik het nooit zoveel nut vind hebben. Muuske gaat maar door en gaat maar door en is door niemand (ook niet door een verzekering) tegen te houden. Als iets zou kunnen lukken 'met lullen als Brugman' zal ze dat doen. En ergens vind ik het sterk. Ik hoop, Muus net als vele anderen hier, dat het ooit lukt. , maar als je ergens vreselijk op zit te wachten komt het niet en dit is vooral andersom waar.
@ Lieve mods, wederom vraag ik jullie dit topic voor me te willen sluiten. Ik steek heus me kop niet in het zand, zoals velen van jullie vinden en anderen rechtuit tegen me zeggen. Ook begrijp ik dat jullie adviezen goedbedoeld zijn, maar ze zijn voor mij ook zeer kwetsend! Kunnen jullie dat ook begrijpen? Ik open hierna nog 1 nieuw topic, maar zal veel minder online zijn dan voorheen, want jullie "adviezen" hoe "goedbedoeld" ook zijn ook erg kwetsend! Als ik sommige verhalen van jullie zo lees, gaan sommigen er vanuit dat ik een oude vrouw ben die geestelijk niet helemaal normaal meer is en dat is absoluut niet waar hoor! Hoop dat jullie mij ook willen proberen te begrijpen en me steunen in mijn besluit om (n0g) niet op te geven! Als je je hier niet in kunt vinden, negeer mijn topic dan aub. Ik weet heus wel waar ik mee bezig ben en weet heus wel dat het kan aflopen zoals ik het liever niet zie. Hubbie en ik willen echter nog doorgaan tot ik 45 ben. Respecteer mijn besluit aub! Gelukkig doen de meesten van jullie dat ook en steunen me enorm! @ Meiden....tot ziens in mijn nieuwe topic: [/b] Update Muuske64 Liefs Marjo