wanneer echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door amber23, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 amber23, 6 jan 2014
    Laatst bewerkt: 6 jan 2014
    Ik belde zo net de verloskundige om een afspraak te maken. Ik krijg nu met de 8ste week weer zo'n intake gesprek. Ik dacht dat daar ook een echo bij zou zijn. Maar nu sloten we het gesprek af en toen zei de assistente net op de valreep dan hebben jullie alleen een intake en geen echo. Nu vraag ik me af wanneer krijg je dan een echo want de eerste keer dat ik zwanger was. Kreeg ik een echo met 8/9 weken en toen zagen ze dat het hartje is gestopt. En bij mijn zoontje was het ook vroeg. Nu vroeg ik me af wanneer word er nu voor het eerst dan een echo gedaan

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.007
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    als er verder geen medische indicatie is krijg je bij mijn vk je termijn-echo tussen de 9 en 12 weken. Bij ons gebeurt dat in een apart echocentrum, dus ik krijg altijd eerst een verwijsbrief van de vk en moet dan zelf bellen voor de afspraak.

Maar als je eerder een miskraam gehad hebt is er misschien wel een reden om eerder een echo te krijgen? Was het dezelfde vk als toen je de miskraam had? Ik zou denk ik nog even terugbellen om het te checken...

3. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier altijd een echo met 8 weken, en dan de termijn echo tussen de 10-12 weken. Zou even bellen met je verhaal en vragen of er een mogelijkheid is voor toch een echo.

4. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Hier een echo bij de vk met 8/9 weken om te kijken of de zwangerschap intact is.

5. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na de miskraam heb ik een zoontje gekregen. Dus ik denk dat alleen telt als je net een miskraam hebt gehad.

6. Angie4you

Angie4you Bekend lid

31 dec 2010
    606
    0
    0
    Vpk
    Brabant
    Hier met 8 weken een echo om te kijken of de zwangerschap intact is. Is sinds een jaar bij mijn vk een nieuw beleid. Bij mn eerste kreeg ik tussen de 10 en 12 wkn een termijnecho.

7. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Ik had een intake afspraak bij 8 weken.
    Ik kreeg tijdens die afspraak een inwendige echo om te kijken of er echt een kindje in zat en of het hartje al te zien was.
    & daarna rond de 10/12 weken weer een termijnecho gehad.

8. logo

logo Niet meer actief

Meestal krijg je een vervroegde echo als je 2 miskramen of meer heb gehad. Dan wordt je meestal ook doorgestuurd voor verder onderzoek Normaal is idd tussen 8 en 12 wk.

9. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Hier standaard met 9 weken. Ik mocht met 7 weken omdat ik een miskraam had gehad. Uiteindelijk werd dit ruim 6 weken omdat ik me zo ongerust maakte.

10. JJaylinn

JJaylinn Bekend lid

19 dec 2013
    517
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij 8 weken intake.. vanuit hier wordt de echo gepland.

11. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Bij ons 1e echo rond 7-8wk, om te checken of ze zwangerschap intact is en het hartje klopt, dan termijnecho rond 10wk. Wt niet of ze bij iedereen hetzelfde beleid voeren, ik ben nooit eerder zwanger geweest, maar zo staat het ook op de site. Heb wel begrepen dat veel vlk een groeiecho maken rond wk 28, dat doet de mijne dan weer niet. Alleen met 34-36wk groei/liggingsecho.

12. amber23

amber23 Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.239
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de verloskundige gebeld en anders was het rond de 8 weken meteen na de intake. Maar nu maken ze tijdens de intake een nieuwe afspraak om in week 10 een echo te maken.

Deel Deze Pagina