muziek aan in de achtertuin

Discussie in 'De lounge' gestart door tupp, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Muziek aan in de tuin.

1. Gewoon normaal

2. Asociaal

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wat vinden jullie er van als er mensen muziek aanzetten in de achtertuin? En dan bedoel ik niet gewoon een keertje als ze een feestje hebben, maar echt elke keer dat ze in de tuin zitten de radio aan.
    Het begint twee huizen verderop alweer bij ons. Wij zitten binnen met de schuifpui open, maar moeten dus verplicht meegenieten met hun muziekkeuze. En ik weet nog van vorig jaar: dit gaat door tot het in september / oktober te koud is om buiten te zitten.

Wij zetten nooit buiten muziek aan. En als we binnen muziek aan zetten, is de schuifpui gewoon dicht. Een ander heeft niet dezelfde smaak als wij en hoeft van ons dus niet mee te luisteren. Ik vind muziek draaien buiten echt asociaal. Maar die mensen vinden het blijkbaar normaal.

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat jullie er van vinden. En zouden jullie er iets van zeggen?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja hier staat hij wel aan maar dan wel op z'n volume dat de buren het bijna niet horen

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    Als wij buiten zitten hebben we vaak gewoon de radio aan (3 fm) maar die staat dan wel gewoon op normale sterkte en is niet door de hele buurt te horen.

4. Jel

Jel Niet meer actief

Idd, als je het op een volume zet dat de buren het (bijna) niet horen, dan vind ik dat het wel moet kunnen. Maar zodra iemand er last van heeft en verplicht mee moet 'genieten', dan vind ik het ronduit asociaal. Dus ik ga asociaal aanvinken.

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ligt aan het volume inderdaad. Maargoed, stel dat mijn buren dat zouden doen, dan hebben zij ook weer last van mijn hond die wel eens blaft, of mijn kinderen die soms huilen. Tja, dat hoort wel een beetje bij in een rijtjeshuis wonen.

6. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Vind er niets asociaal aan, mits het niet knoerthard aanstaat.

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Hadden vroeger buren die piano gingen spelen met de deuren open, grrr.
    Als ik buiten zit wil ik van mn rust genieten en niet de muziek van de buren hoeven aanhoren, dat doen ze maar lekker binnen. Gelukkig zit mijn buurvrouw altijd met oordopjes in muziek te luisteren.

8. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb soms wel muziek aan maar niet hard genoeg voor de buren om mee te genieten. Zij soms wel en het is altijd Nederlands, niet echt mijn ding maar ik stoor me er niet echt aan.

9. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik heb normaal aangevinkt. Maar ik vind het dan weer wel asociaal als het heel hard staat zodat de hele buurt kan meegenieten.

Wij hebben altijd muziek aan, maar ik zorg wel dat de buren niet mee heven te luisteren

10. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Muziek alleen op mijn mp3 speler dus heeft niemand last van ;)
    Maar ik speel wel piano, moet echt wel 2 uur per dag oefenen en dat doe ik ook gewoon in de zomer als de ramen open staan. Wij hebben zeker 3x per week last van de buren die midden in de nacht tegen elkaar staan te schreeuwen/vloeken, dus dan voel ik me ook niet schuldig om een beetje muziek op een fatsoenlijk tijdstip . Krijg overigens alleen maar positieve reacties uit de buurt en soms ook verzoeknummers haha :D

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hebben eigenlijk ook altijd wel muziek aan als we buiten zitten. Hebben van die buitenboxjes gekocht.. Voordeel is dat wij de muziek binnen dus niet hard hoeven te zetten om het buiten te kunnen horen (zoals een paar huizen verderop wel gebeurde en we dus zowel binnen als buiten konden meegenieten van vrij harde dance muziek ;)). Overigens staat het wel op een normaal volume netals ik in huis zo doen; net een gezellig achtergrondmuziekje dus.

12. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Hier staat ie ook aan met mooi weer! Alleen wel op een volume dat de buren het niet horen.

Moet zeggen dat wij wel van die irri buren hebben die het volume hoorbaar voor ons hebben! En dan ook nog van die hoem-pa-pa muziek! Pff.... vandaar wat wij ook maar een muziekje aan doen! ;)

13. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb normaal aangevinkt. Sommige mensen luisteren muziek, anderen hebben kinderen die krijsend buiten lopen te spelen, weer anderen hebben een hond... en zo is het altijd wel iets. We wonen nu eenmaal in een samenleving, en je kan moeilijk verwachten dat iedereen zich netjes opsluit.

Maar als het je zo hard stoort, vraag ik me wel af; heb je er ooit al eens een gesprek proberen over te starten? Misschien hebben ze wel helemaal niet door dat het zo storend is, en willen ze het gerust wel wat zachter zetten. Of af en toe een dagje overslaan.

Muziek loeihard zetten moet natuurlijk ook niet, maar daar zijn dan weer wetten over (jawel, ook overdag is er een geluidslimiet)

14. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Tja, ik vind het aso ja. Maar dat zal er ook mee te maken hebben dat we gewoon al heel vaak (zowel bij m'n ouders thuis toen ik daar nog woonde als sinds ik samenwoon) overlast hebben gehad van mensen die muziek keihard aan hebben staan in de tuin.

Bij m'n ouders hadden we er op een gegeven moment wel een perfecte oplossing voor, gettoblaster op de rand van de trampoline, en een cd van Korn/Metallica ofzo er op, of juist echt doedelzakkenmuziek. En dan op vol volume, minuut of 2-3. Rest van de dag was het dan weer stil. Buren aan beide kanten hadden ook onwijs last van die achterburen, dus zo had na een paar minuten niemand er nog last van.

15. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Wij hadden met onze oude buren de stilzwijgende afspraak dat wie het eerst buiten zat, de muziek verzorgde :D En de ene dag was dat dus lekker onze eigen muziek, de volgende iets minder. Maar niet hard, maar gewoon dat je het net kunt horen, als achtergrond zeg maar....

Je zou er iets van kunnen zeggen natuurlijk!

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik vind het niet normaal

Buiten is toch meer openbaar ( ook al zit je in je tuin) en als je daar zit kun je toch niet allemaal een eigen box met muziek gaan aanzetten. Wat een lawaai dan.

Maar goed, gelukkig hebben we dat hier niet.

17. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Onze buren kunnen de muziek niet op een "normaal" volume zetten en dat vind ik asociaal!

18. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Trouwens heb ik wel met mijn buren afspraken gemaakt over mijn pianospel, ze hebben beide kleine kinderen dus ik speel nooit na half 8 's avonds
    En toen mijn ene buurvrouw net was bevallen speelde ik tijdens de kraamperiode alleen met het studiepedaal (dat dempt de galm)

19. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Tja, k heb normaal aangevinkt... Ben daarbij uitgegaan van onszelf, wij zetten ook vaak (altijd??) de radio aan in de tuin... Maar dan op t achtergrond-volume... :cool:

Alleen met dat k de resultaten zie staan denk k aan mn buren... Die altijd gaan voor t disco-volume... :$

Nou zijn t sowieso buren die regelmatig voor overlast zorgen (voor de hele straat :()...

Dus tja, t is afhankelijk van t volume... En als k heeeel eerlijk ben, vind k t ook n verschil voor t genre... Als t baggermuziek is (niet mijn smaak dus :D) dan vind ik t behoorlijk irritant... Maar als t lekkere muziek is (welllll mijn smaak :)) dan stoor k me er veel minder aan... Dubbele meetlat dus hier... :$

Kortgezegd, aan mij (mijn mening) hebbie nieh veel... ;)

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    wat super van je.

Deel Deze Pagina