muziek aan in de achtertuin

Discussie in 'De lounge' gestart door tupp, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Muziek aan in de tuin.

1. Gewoon normaal

2. Asociaal

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Latige keuze, muziek aan vind ik niet per definitie asociaal. Ligt erg aan het volume, wanneer het heel hard staat vind ik het asociaal. Ik hoor de muziek van de buren wel eens als ik buiten ben maar dan heel zachtjes. Vaak vraag ik of hij iets harder mag dan hoef ik mijn radio niet aan te zetten. Wanneer ik de radio aan heb heb ik hem zo zachtjes dat de buren het niet of nauwelijks horen. Net als de anderen ook al zeggen, dan is er altijd wel wat, erger me meer aan de hond van de buren die blaft alles bij elkaar terwijl ik lekker buiten zit daar wordt ik dus gek van he!!

2. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt me dat er heel veel mensen 'associaal' hebben aangevinkt puur op volume?
    Dan praat je niet meer over een radio in de tuin, maar dan ben je over overlast bezig. Zelfs voor 10 uur zijn er limieten die je wettelijk moet respecteren hoor.

3. danip

danip Niet meer actief

Ik vind het dus niet normaal. Niet als het luid genoeg is om er de hele dag van mee te kunnen "genieten" Onze exbuurman deed het ook, en dan ook echt elke dag. Ik kon Andre Hazes niet meer horen op een gegeven moment. Ik heb al een aversie tegen dat soort muziek, en dan zit je lekker in je tuin met dat soort geheime zender poepmuziek. (sorry) Maar gelukkig was het een hele leuke kerel en begreep hij de hint toen ik hem uiteindelijk vroeg of 'ie misschien ook verzoekjes draaide. :) En verder konden we heel goed door 1 deur, dus dit was het allergrootste probleem dan ook niet. Maar echt leuk vond ik het dus niet ;)

Als het gewoon heel zacht is dan vind ik het nog kunnen. Zelf zou ik het dan trouwens nog niet doen. Weet zeker dat ook niet iedereen mijn muziek kan waarderen, dus dan doe ik wel lekker mijn mp3'tje op. Iedereen blij!

4. Bri

Bri Niet meer actief

Als je het af en toe doet, en niet al te lang, en niet superhard, en niet al te laat, vind ik het heel normaal om een keer muziek aan te doen in de achtertuin (of op je balkon). Ik vind het echt bij de zomer horen, van die flarden muziek van buren of wat verder weg, en daarom word ik er in principe wel vrolijk van. Ook al is het totaal mijn smaak niet. Een uurtje, een keer, hartstikke leuk.
    Maar íedere dag, of de hele dag, of zo hard dat je buren geen normaal gesprek kunnen voeren, of nog na 22 uur, dat vind ik niet erg sociaal. Daar mag je mensen gerust op aanspreken, dat je hun gedrag niet zo waardeert.

5. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ik vind het niet normaal. Als ik lekker buiten in de tuin zit wil ik de vogels horen, kinderen die buiten spelen, leuke zomer geluiden. En niet een radio ook staat hij nog zo zacht. Wij mochten thuis nooit muziek aan buiten, of de koptelefoon moest op. En dat vind ik nu nog steeds.

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb asociaal aangevinkt. Mijn buren doen het ook, vet irritant. Hoeft mijns inziens niet zo hard dat iedereen kan meegenieten. Gewoon zachtjes aan of in de huiskamer net hard genoeg dat je het buiten kan horen vind ik uiteraard geen probleem.

7. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    ik heb voor asociaal gekozen..

Wij hebben namelijk in ons blok (huizen staan met de tuinen in een U vorm) er 1tje wonen die altijd als het mooi weer is keihard maar dan ook echt keihard de muziek aanzet..
    maar om het dan nog irritanter te maken is het ook nog eens dag in dag uit dezelfde CD op repeat met allemaal liedjes die al een beetje overtijd zijn..

Verder vind ik een beetje muziek horen geen probleem..
    wij hebben hem altijd zo staan dat je het nog net op het terras hoort (meer op de achtergrond dus)

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.259
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Er zijn toch meer mensen die het 'normaal' vinden dan ik dacht. Dus misschien ligt het wel aan mij. ;) En de meesten vinden het blijkbaar alleen asociaal als het keihard staat. Tja, het staat niet oerhard. In ieder geval niet zo hard dat ik geen gesprek meer kan horen of dat ik op mijn stoel zit mee te trillen. Maar wel zo hard dat het dus twee huizen verderop (het gaat om de buren van mijn buurvrouw) nog prima te horen is. Ik kan de tekst verstaan, om het zo maar uit te leggen.
    Dat zou ik dus zelf nooit doen. Volgens mij kun je muziek buiten niet zo zacht zetten dat het alleen in je eigen tuin te horen is. (Even uitgaande van een modaal rijtjeshuis, zeg maar. Heb je een villa dan is het een ander verhaal ;)) De buren en misschien hun buren, zullen er altijd wat van horen.

Het hoeft van mij echt niet doodstil te zijn hoor. Geluiden van mensen die klussen vind ik ook niet echt leuk om te horen, maar daar erger ik me absoluut niet aan. Het moet soms gebeuren en dat hoort er voor mijn gevoel wel bij. Net zoals je in een woonwijk ook altijd wel spelende kinderen hoort. Dat geeft niks.

Muziek stoort me dan weer wel. Omdat het niet nodig is, denk ik. Klussen zonder lawaai gaat niet. Je kunt ook niet verwachten dat kinderen geluidloos buitenspelen of dat een hond nooit eens blaft. Maar die muziek zet je heel bewust op terwijl het niet nodig is en terwijl je weet dat een ander er last van kan hebben. Dus dat vind ik dan wel weer asociaal.

9. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tupp; je kan het altijd eens heel vriendelijk gaan vragen he :) Of het niet een beetje stiller mag. Of niet meer na dit of dit uur.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vind het irritant..

Ik wil ook lekker van de buitengeluiden genieten, tegenwoordig heb je zoveel draagbare spullen waar je gemakkelijk je oordopjes op kan inpluggen.. doe dat dan lekker.

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Nou dan zijn wij ook asociale buren geloof ik.
    Als wij buiten zitten, wordt hier ook de radio aan gezet.
    Ik vind dat juist gezellig. :)

De directe buren vinden het geen probleem, ze vinden het juist wel handig dat zij geen radio aan hoeven te zetten. (Zijn hun letterlijke woorden.)
    En vorig jaar vroeg de buurman of we een andere zender op wilde zetten, dus dat deden we ook gewoon. :D
    De buren van onze directe buren horen onze radio niet, dus zo hard staat ie niet.

12. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ik vind er niets asociaals aan, vind het altijd wel wat hebben.

Wij hebben ook de muziek aan hoor, lekker in de tuin met een koppie thee erbij, heb er ook echt geen problemen mee als de andere buren dat zouden doen, juist gezellig..

13. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Nee hoor hier staat de radio gewoon aan, en natuurlijk wel op een normaal niveau maar he, als dat niet zo kunnen dan had ik niet in een volksbuurt moeten wonen ;)! Snap wel dat je het vervelend vind als het echt loeihard staat!

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Nou ik hoor graag vogels, schreeuwende kinderen en andere buitengeluiden. Geen radio

Radio doe ik altijd binnen ( huis of auto) of natuurlijk met koptelefoon

15. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    als je het 2 huizen verderop kunt horen vind ik het te hard. een keertje is heus niet erg met een klusje, bbq of feestje ofzo maar iedere keer als ze buiten zitten? Nee dat zou mij te ver gaan..
    Ik houd ervan als mensen rekening met elkaar houden, en dat is niet als je iedere dag de muziek buiten aan hebt vind ik.

16. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

aaaaaaaaarg vette ergernis van mij! gelukkig zijn de buren verderop in de straat verhuist. keihard de muziek aan.. pffffff.

17. Magne

Magne Actief lid

9 feb 2012
    316
    0
    0
    Het oosten des lands
    Hier geen tuinen, maar balkons in een buurt waar 't erg galmt. Dus nee, ik heb liever niet dat mijn buren radio's luid en duidelijk laten spelen. Daar heeft men de koptelefoon voor uitgevonden.

18. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vind het ook niet sociaal (klinkt beter dan asociaal :D)

Het is zeer irritant als je mee moet luisteren naar de muziekkeuze van een ander, in ons vorige huis was een Frans Bauer fan in de straat, nou nee bedankt, maar daar kon de hele buurt ook van meegenieten.
    Buiten zitten met de bijbehorende geluiden (spelende kinderen, vogels etc.) vind ik heerlijk, daar hoef ik geen herrie van de buren bij.
    Als ik muziek wil luisteren doe ik dat lekker binnen.
    Onze buren denken er gelukkig ook zo over.

19. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Vreselijk, die radio's buiten. Als ik radio wil luisteren, ga ik naar binnen en wil ik mijn eigen zender horen en niet de voetbal van de achterburen.

20. Fashion88

Fashion88 Actief lid

19 mrt 2009
    345
    0
    0
    Waar ik nu woon wordt de muziek naast ons ook hard aangezet. Ik vind het echt niet kunnen. Mocht mijn zoontje er last van hebben als ze de muziek weer hard aanzetten, dan ga ik er wel wat van zeggen.
    Mijn vriend vindt het niet raar om harde muziek in de tuin aan te hebben..

Deel Deze Pagina