Voor onze dochter van net 8 jaar zoek ik iets waarmee ze muziek kan luisteren op haar kamer. Ik ben niet zo handig in wat er nu allemaal op de markt is, maar ik denk dat een simpele mp3 is wat ze nodig heeft. Maar dan: welke? De prijzen lopen behoorlijk uiteen en kan iets van rond de 30 euro wel geschikt zijn? De reviews zijn vaak zo wisselend. Wat hebben jullie kinderen om muziek te luisteren? (Een muziekboxje hebben we al. En een oude mobiel is nog geen optie voor ons)
Ik heb op de rommelmarkt gewoon een radiootje met 2 boxen gekocht, zit een cd spelertje in en G (6) kan m prima bedienen. Heeft m denk ik nu een jaar. Zekerheidhalve zit er wel een slimme stekker achter waar ze niet bij kan, voor t geval ze dacht dat we blij werden van K3 om 0300 maar tot op heden geeft dat geen issues.
Mijn kinderen hebben een kleine google home. Kunnen ze muziek mee afspelen, hun licht bedienen m etc.
Ik weet niet precies wat de reden is dat de telefoon geen optie is, maar wij hadden toen mijn jongste een jaar of 6 was een oude iphone zonder simkaart, maar die we dus ook bewust niet gebruik lieten maken van de wifi. Geen social media of andere apps. Alleen de muziek die we er zelf op gezet hadden kon hij afspelen voor in de auto of op zn kamer.
Hier hebben ze een Google nest. Kunnen ze bv. SkyeRadio meeluisteren of via hun of mijn mobiel bv. Spotify.
Hier hebben we in alle kamers in het huis sonos, super handig want ze kunnen ook de lichten ermee bedienen en we kunnen ermee omroepen ( bv als het eten klaar is) Daar heb je niet perse een telefoon bij nodig
Eerder had zoon een cd speler op zijn kamer staan met een lading cd's Je kan ook kijken voor 1 met usb aansluiting. Nu heeft hij een Google op zijn kamer. De Google mini speaker heeft hij met zijn verjaardag gekregen. Hij kan zijn licht bedienen (fel en minder fel zetten, aan en uit met stem) met zijn stem kan hij ook de liedjes die hij wil af laten spelen.
Heel ouderwets: een tweedehands cd speler. Daar luisteren de jongsten cd's op vooral veel verhaaltjes. We hebben stapels cd's voor bijna niks gekocht via mp. Dochter luistert graag Pluk van de Petteflet, zoon van 8 sprookjes of hij zet muziek op. Als hij via Spotify muziek wil luisteren doe ik dat via mijn telefoon op een mijn boxje. Maar dan kan hij het verder niet zelf bedienen
Heel saai, maar ook hier hebben de kinderen een Google home op hun kamer. Voor jezelf ook erg handig dat je daarmee kunt omroepen, dan hoef je bijvoorbeeld niet naar boven te schreeuwen dat ze moeten eten. De jongste gebruikt hem ook als wekker.
Die zit volgens mij automatisch in de sonos. Ik kan iig tegen mijn sonos roepen dat hij de lampen aan moet doen, radio moet afspelen, de tv aan of uitzetten.
Hier heeft ze een draadloze speaker waar ze ook een microfoon op aan kan sluiten om mee te zingen, via bluetooth kan ze muziek afspelen vanaf een tablet (en die moet ‘s avonds ingeleverd worden, dus ook geen nachtelijke feestjes ). Ze wou heel graag mee kunnen zingen met microfoon, vandaar deze keuze.
maar dan moet die Sonos toch op de een of andere manier gelinkt zijn met die apparaten die hij aan en uit kan zetten?
Wij hadden een radio-cd-speler met usb aansluiting. Mijn jongste luisterde er muziek op - mijn oudste heeft vooral veel verhaaltjes geluisterd. Ik had tig mp3 verhaaltjes op een usb stick staan en ook bij de kruidvat waren toendertijd regelmatig luisterboeken te koop voor een paar euro. Ook bij de bibliotheek haalde ze ze... Kruisttocht in spijkerbroek heeft ze zelfs nog geluisterd - dat waren 11 cd's meen ik??? trouwens gelijk een leuk sint kadootje/verjaardagskadootje: een leuke usb stick
Geen flauw idee. Ik weet alleen dat wij overal sonos hebben en ik door het hele huis alleen maar hoef te roepen wat ik wil haha…
hahaha handig! Wil ik ook! Wij hebben ook Sonos maar volgens mij kunnen wij dit niet. Misschien ouder model...