Hi Is er iemand die erg veel verstand heeft van plantjes en schimmels? In mijn tuintje staat een klein vetplantje.. en vanavond keek ik en zag ik op het plantje en op de aarde erom heen een substantie die lijkt op roerei... ik heb een gieter gepakt, het plantje helemaal schoongespoeld.. uur later zat er weer zon roerei achtige meuk op. weer schoongespoeld.. en nu zit het weer vol. wat kan het zijn? heb een foto toegevoegd.
Moet dan wel een heel groot beestje zijn hahaha.. is nl grote hoeveelheid die er binnen 2 uurtjes verschijnt.. ik heb echt geen idee wat het is ( wilde de kids al op de kop geven omdat ik eerst dacht dat ze alles op de plant hadden gegooid).
probeer eens een schimmelwerend middel. Deze zijn in tuincentra te koop. De schimmel kan worden veroorzaakt door te veel water. Of anders zou ik de foto meenemen naar het tuincentrum.
Dan moet je op het plaatje klikken dan krijg je hem iets groter.. Lim, ik zou echt niet weten wat dat is.
Hmmmm Lim, dat ziet er inderdaad erg raar uit. Ik heb echter geen idee wat het kan zijn, want ik heb het nog nooit gezien. Pas je wel op? straks is het kei-giftig! Succes er mee... (hihi! roerei! Houden de mannen daar niet zo van?)
Het is waarschijnlijk wolluis. Ik heb ff op google gezocht en er stond de volgende tekst: Geef een oplossing met 10 cc spiritus en 1 eetlepel groene zeep op 1 liter water. en sproei de plant. Na 10 dagen herhalen. Hier een link naar een cactus die er net zo uitziet ongeveer: Cactussen & Vetplanten: ziektes en ongedierte
jaaaaa damstertje.. dat is het ! tnx voor de hulp allemaal, ik ga eens aan de slag met spiritus en zeep en water