Muziek bij de buurman

Discussie in 'De lounge' gestart door Somita, 18 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.990
    113
    Vrouw
    Ik vind muziek in de tuin die andere mensen ook kunnen horen, zo asociaal! Prima als je muziek wilt luisteren, maar doe dat dan binnen met de ramen en deuren dicht. Het zou wat zijn als iedereen zijn eigen soort muziek hard zo draaien buiten, dan wordt het toch een grote herrie chaos?!
    Uitzonderingen van een feestje daargelaten. Overigens is het hier in de buurt normaal om in het geval van een feestje de buren van te voren even op de hoogte te brengen.
    Wat betreft deze buurman, ga het gesprek met hem aan en geef hem de tip van een koptelefoon. Dan kan hij heerlijk zijn muziek luisteren zonder dat een ander daarvan mee hoeft te genieten.

Overigens vind ik jankende en schreeuwende kinderen in de tuin ook asociaal. Mijn kinderen konden in zo'n geval direct naar binnen.

Gewone leef geluiden zoals kletsende buren, spelende kinderen of geur van een bbq dat vind ik bij een woonwijk horen.

Nova1986, Summerbelle, Neuzeke en 6 anderen vinden dit leuk.
  2. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Precies. Er zit een verschil tussen leefgeluiden accepteren omdat je nu eenmaal dicht bij elkaar woont en overlast omdat de muziek in de tuin dagelijks hard staat. Het eerste heb je mee te dealen. Maar bij het tweede zou politie zelfs in mogen grijpen. Niet dat ik zelf direct politie erop af zou sturen. Ik vind dat je eerst het gesprek altijd moet proberen aan te gaan. Maar dagelijks continu harde muziek is wel degelijk iets waarop gehandhaafd wordt als het nodig is, ook overdag. Dus nee, als je stedelijk woont betekent dit niet dat je maar alles hoeft te accepteren.

Zeebra en HappyRabbits vinden dit leuk.
  3. Mum1921

Mum1921 Actief lid

26 jan 2022
    395
    93
    28
    Ik zou er niks van zeggen

Wij wonen vrij maar horen vanuit de tuindn wel muziek.
    Maar wij hebben zelf kinderen en veel dieren kippen eenden geiten die kunnen ook blèren.

Maar het is bij ons weer minder storend als bijv in een wijk waarbij je kort op elkaar zit. Onze oude buurvrouw had ooit es op verjaardag verteld tegen onze familie dat ze t zo gezellig vond dat wij vaak muziek draaien.
    In een wijk lijkt me dit wel lastig hoor.

Ayla7000 vindt dit leuk.
  4. Mum1921

Mum1921 Actief lid

26 jan 2022
    395
    93
    28
    Tuinen grenzen bij ons aan elkaar dus t overlast is beperkt . Ik weet dat in een woonwijk je elkaar echt kon horen. Dan moet je zeker rekening houden met elkaar.

5. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.589
    8.717
    113
    Vrouw
    Hier hebben wij een zelfde probleem. Ik heb er nooit war van gezegd, totdat ik een app kreeg dat hij rond 7u altijd wakker werd van mijn kinderen. We hebben slecht geïsoleerde huizen mwt houten vloer, dus dan weet je het wel.. Ik heb toen gezegd dat ik het heel vervelend vind en erop zou letten, maar dat ik ook gelijk wilde vragen of hij rekening kon houden met de muziek, wat binnen vaak doordreunt (we horen dan in de woonkamer continu de bass) en de sigarenlucht in de zomer die door ons hele huis hangt.
    Helaas is hierdoor onze verhouding wel verslechterd. Ik ging zoon een keer tussen de middag op bed leggen en toen ik beneden kwam ging zijn volume op standje 100. Zoon huilen, die schrok zicht rot. Vriendelijk gevraagd of het zachter kon. En wat krijg ik terug; ik was vanmorgen ook weer op 7u wakker…
    Zo kinderachtig. Jammer, want het was een prima buur en nu erger ik me aan alles van m. En ja, de zomer komt eraan en dan zit hij werkelijk hele dagen in de tuin met muziek aan. Ik ben dus heel benieuwd hoe het de komende zomer weer wordt. Hij is volgens mij wel gestopt met roken, dus dat is al een pluspunt ;)

6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.885
    18.679
    113
    Vrouw
    Ik vind het lastig.. ik zelf hou graag rekening met anderen en denk ik zo'n geval; zou anderen het waarderen wanneer mijn muziek zó hard staat? Lijkt mij van niet, dus de muziek gaat hier aan op een volume dat alleen wij ervan kunnen genieten.
    Verderop in de straat hebben wij ook buren die de muziek zomers graag hard aanzetten zodat de hele buurt ervan kan meegenieten. Dat vind ik dus absoluut niet nodig. Complete rust verwacht ik niet, moet ik maar vrijstaand gaan wonen en mijn kinderen kunnen ook wat lawaai maken wanneer ze buiten zijn... maar een beetje indenken in hoe anderen de harde muziek ervaren vind ik niet meer dan normaal. Ik vind het behoorlijk egoïstisch en aso om dag in dag uit geluidoverlast te geven, ik vind dat je daar zeker wat van kunt zeggen.

Zeebra, Syane en Madelie vinden dit leuk.
  7. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.538
    31.013
    113
    Vrouw
    Als het echt hard is zou ik vragen of het zachter mag.
    En sowieso of het uit mag als hij weg is.

Hier ook een huis midden in een wijk. Er is bij mooi weer altijd wel lawaai. Spelende kinderen. Slechthorende opa's die op hoog volume meespelen. Muziek. Pingpongende pubers. Barbecuende families die na enkele roseetjes steeds melige (luider) worden. Huilende baby's. Grasmaaiers en ander gemotoriseerd tuingereedschap.
    Soms boeit het niet zo. Soms vlucht ik naar binnen.

Het vervelendste vind ik als meerdere buren verschillende muziek aan hebben. Muziek ok. Maar links hiphop en rechts lounge .... :|

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou het ook onwijs irritant vinden maar er niets van zeggen omdat mijn kinderen ook wel aardig wat decibel produceren ;)

9. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    In zo’n geval zou ik m’n gettoblaster op ClassicFM zetten. Baas boven baas :).

Mamafiets vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hier is het geven en nemen. 3x per jaar hebben we hier groot feest met veel en harde muziek (soms zanger, soms dj, soms eigen box op standje hard. Voor de rest horen de buren mijn muziek vast wel eens als ik aan het schoonmaken ben met ramen en deuren open. Daar tegen over hebben mijn buren een hond die dagelijks veel blaft en hebben ze zelf ook 2x per jaar groot feest. We nodigen elkaar trouwens uit zodat de overlast beperkt blijft. Mijn kinderen hebben ze weinig last van, hoogstens als het zwembad staat en er andere kinderen komen spelen die nogal schreeuwen en gillen. Dan hou ik echt rekening met de buren en waarschuw ik 2x derde keer is het het zwembad uit. De buren klagen nooit, wij ook niet. We hebben een super goede band, vandaag nog even over de schutting een drankje gedeeld en ik weet zeker dat als ze onze muziek als storend ervaren ze dit wel zullen melden. Als wij / of de buren gaan klussen melden we het altijd even soms verzetten we dit soort dingen dan als de buren net hun kleinzoon hebben (die wij weer vaak horen huilen). We wonen nou eenmaal niet vrijstaand of op een hutje op de hei dus het is geven en nemen.
    In ts haar situatie zal ik wel vragen of het volume iets zachter kan zodat ze het binnen niet ook hoort en of de muziek uit kan als de buurman weg is. Als hij daar geen gehoor aan geeft zou ik de boel saboteren met een waterpistool als hij weg is en eens goed richten op de muziek installatie buiten :oops:

11. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Klinkt misschien wel kinderachtig om te doen maar zet zelf ook eens hard muziek aan. Gewoon voor een keertje.
    Door die van hem heen maar wel zodat hij het kan horen. Soms moet je mensen een spiegel voorhouden om hun eigen gedrag te zien.

Syane en citroenrasp vinden dit leuk.
  12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.451
    21.854
    113
    :roflmao::roflmao:

13. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Inderdaad heel kinderachtig als je niet eerst het gesprek aan bent gegaan. Hoef je achteraf ook niet te klagen omdat hij dan kan zeggen, joh je had laatst zelf de muziek knetterhard aan staan. Wat is er toch mis met gewoon eerst met iemand praten?

Jessi79 en Zeebra vinden dit leuk.
  14. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.917
    8.094
    113
    Ik zou er iets van zeggen! Je wil toch lekker rustig in je eigen tuin kunnen zitten? Heus niet elke dag, maar toch wel een overgroot deel van de dagen!
    Muziek, kinderen, klusgeluiden.. allemaal tot op zekere hoogte acceptabel en dat stukje acceptabel kan ik niet uit je post opmaken. Ik zou even aanbellen en kletsen dus!

Nova1986 vindt dit leuk.
  15. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Onze buren hebben in de zomer ook altijd de muziek wat hard aanstaan en zingen vaak mee, daar tegenover staat wel dat onze kinderen elke dag in de tuin spelen, je die soms echt wel hoort en we nu ook een trampoline hebben terwijl we een postzegel tuin hebben. Ze vinden het allemaal geen probleem en wij andersom ook niet.

16. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Die neiging heb ik ook weleens.

En dan bedenk ik me dat de 10+ andere buren dan last zouden hebben van mijn muziek en die van de buren, en doe ik het maar weer niet.

Mop81 vindt dit leuk.
  17. Eli05

Eli05 Niet meer actief

Ik snap dat je het vervelend vind! Wij hebben ook een buurman die zijn muziek loeihard zet, zodat de hele straat kan meegenieten. Hier heb ik ook geen boodschap aan, maar ik zeg er ook niets van. Er iets van zeggen zou bij onze buurman echt in het verkeerde keelgat schieten en ik heb geen zin in ruzie...

18. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.538
    31.013
    113
    Vrouw
    Hahaha. Ik betwijfel of mijn telefoonspeakertje de speakers van Pubers Links kunnen overtreffen :D

19. mosterd

mosterd Actief lid

7 okt 2013
    297
    121
    43
    Dan ben ik zeker ook heel slecht. Wij zetten met regelmaat de radio aan buiten.
    Heerlijk in het zonnetje met muziek aan op de achtergrond.
    Gewoon standje normaal

Heb de buren in die 20 jaar nog nooit horen klagen

20. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Maar dat jij het heerlijk vindt en buren nog nooit hebben geklaagd wil (zoals je hier veelvuldig kunt lezen) niet zeggen dat mensen het niet als overlast kunnen ervaren. Niks mis mee om je daar bewust van te zijn en rekening mee te houden.

Sado, Gewooniemand, evaleana en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina