hallo allemaal. Ik was afgelopen zondag uitgerekend op die dag kreeg ik ook ineens menstruatiekrampen ik dacht het gaat beginnen het was eerst om de 20 min en sávond uiteindelijk om de 4-5 min. Maar toen ik op bed ging liggen zakte het en nu heb ik nog last van heftige krampen bij mijn schaambeen en onderrug. ongeveer om de 10 min steeds. Wie heeft dat nog meer gehad zo lang? Ik was gisteren bij de verloskundige en die ging kijken als ik gestript kon worden omdat ik zo last had. maar de baarmoedermond was nog niet ver genoeg open hij was alwel wat ingekort. en ze voelde dat de kleine meid in mijn bekken lag.
Hoi Remes25, Ook ik was afgelopen zondag uitgerekend. Helaas nog geen 'real signs' hier naar mijn idee, wel herkenbaar zijn die indalingsweeen, van die heftige steken inderdaad 'down under'. Ik heb hier vooral 's avonds last van, soms overdags Het klinkt bij jou wel echt 'actief' al als ik het zo lees. Hoop dat je snel kan gaan 'beginnen' meis, want die pijn is niet prettig natuurlijk! Fijn dat je beebje wel al goed ligt enzo...heel veel sterkte! Ik 'wacht' met je mee heb zo lopen spoken vannacht. Wanneer komt ze nou????
bij jou ook dus al zo lekker aan het rommelen idd hopelijk komt jou kleintje ook snel mag nu wel eens he Konden ze bij jou al strippen? bij mij lukte het nog niet baarmoedermond was wel ingekort maar nog niet ver genoeg ik moet dinsdag weer gaan ze weer kijken als ze kunnen strippen zo niet word ik volgende week vrijdag ingeleid.
@ Remes25: ik was eergisteren bij de VK, zij vertelde me dat ze volgende week wilde gaan strippen als de baby er dan nog niet is. Ergens zie ik best tegen dat strippen op, ben niet zo van dat 'inwendige gewroet' maar goed, wat moet - dat moet natuurlijk! Denk dat niemand erop zit te wachten Hoop dat ze snel gaat komen!! Ik ben er in ieder geval klaar voor!! (en volgens mij iedereen om me heen...de telefoon staat roodgloeiend!!)
Ja idd dat inwendige gedoe haha is niks. Maar goed is nog de vraag als het wel kan strippen anders krijg ik zo veter erom lijkt mij ook niks Maarja anders kunnen ze het ook niet inleiden. Is dit jouw eerste'?
Veter?? Hmmm.....daar heb ik niet eerder over gelezen!! Nou goed, maar hopen dat onze kleintjes gewoon z.s.m. komen!! Ja, is ook mijn eerste kindje....spannend....hoeveel je ook leest, echt voorbereid ben je denk ik nooit op de bevalling!! Vind het nog steeds zelfs een 'gek' idee dat er een volgroeide levende baby in me zit!! Alsof dat niet helemaal geestelijk binnenkomt ofzo haha.... Kijk er wel enorm naar uit nu!! Trouwens even een praktisch vraagje (double check); de dagen na de uitgerekende datum worden toch extra verlofdagen??
ja het blijft zowieso 10 weken zwangerschapsverlof na de dag van de geboorte van je kindje. Daar had ik het toevallig met mijn nicht vanmorgen over die 1 dag voor mij was uitgerekend. Zo veter doen ze om je baarmoedermond die zit vol hormonen en lost zelf op. die zorgt er voor dat je baarmoedermond weker word. Want als die helemaal dicht zit nog kunnen ze ook niet inleiden. was mij verteld.
Oke, weer wat geleerd...ben benieuwd hoe ver het zal komen met strippen, veters en inleiden bij ons Voel vandaag trouwens een enorme druk in de onderbuik...dat had ik eerder niet zo als vandaag...hopen maar dat het 'iets' betekent! Nog even over het verlof; ik ben 4 weken van tevoren gestopt, dat betekent dan dat ik nog 12 weken na de bevalling over heb, toch? (sorry voor de vragen..) Succes vandaag, hoop dat je niet teveel last hebt!!
Haha maakt niet uit hoor daar is het forum voor toch? Nee met 4 weken van te voren stoppen blijft het ook 10 weken hoorde ik. Daarom is 6 weken van te voren stopen in je eigen voordeel als je later bevalt dan de uitgerekende datum. En is die druk in je onderbuik al weg of zijn de weeen al begonnen? Hier het zelfde nog nog steeds krampen om de 10-15 min nu begin er bijna aan te wennen maar goed ik hou steeds in mijn hoofd langer dan een week kan het niet meer duren
Als je 4 weken van te voren bent gestopt heb je ook langer verlof , zie onderstaande: Als je later dan de vermoedelijke bevallingsdatum bevalt, heb je na je bevalling toch nog recht op het aantal dagen verlof dat je in principe had gekozen. Je totale verlof duurt dan dus langer dan 16 weken. Als je bijvoorbeeld kiest voor vier weken verlof voor je vermoedelijke bevallingsdatum en je bevalt een week te laat. Je blijft dan na je bevalling recht houden op de 12 weken verlof. In totaal heb je dan vier weken verlof voor je vermoedelijke bevallingsdatum, 1 week overtijd en 12 weken na je bevalling. Uiteindelijk heb je dan dus 17 weken betaald verlof. Zwangerschapsverlof - Lengte zie ook de site van postbus51
hihi daar ging ik in eerste instantie ook van uit eigenlijk maar begon opeens te twijfelen door een ander soort voorbeeld wat ik in het SZW boekje las...dank Renaat nog even voor de verduidelijking toch zou echt balen zijn anders, stel: je stop 4 wkn van tevoren (wat bij mij echt moeite kostte eerlijk gezegd, de vlg keer zou ik dit toch anders doen, liep echt op mijn tandvlees op een gegeven moment), je bent dan bv 2 wkn overtijd en dan nog 'maar' 10 wkn verlof (herstel)...als je dan een heftige bevalling zou hebben gehad lijkt me deze herstelperiode best karig. BLIJ te lezen dat ik sowieso nog recht heb op 12 wkn verlof na de bevalling pfewww @ Renaat: jij hoeft trouwens ook nog maar even he??!! Al serieuze tekenen?? @ remes25: nog steeds geen weeen helaas, de druk in de onderbuik is nog steeds aanwezig, gisteren ook weer die venijnige steken van onderen. Verder gewoon een gevoelige buik en een zwak week gevoel in de bekken zeg maar, maar geen heftige tekenen nog iedere dag denk ik weer 'misschien morgen!!' Wat bizar eigenlijk he dat je 'went aan die krampen iedere 10-15 minuten' pffff pittig! Heb je een goede manier gevonden voor jezelf om deze krampen een beetje op te vangen? (bv door de buikademhaling?). Veel sterkte en inderdaad zoals je zegt: 'langer dan een week zal het niet meer duren' Spannend he??!!
Volgens mij is dit gewijzigd want ik het geleerd bij mijn praktijkdiploma loonadministratie dat je dan nog maar op 10 weken recht hebt. Ik ben ook 4 weken van de voren gestopt maar die laatste 2 weken waren wel heftig om te werken. Ik ben afgelopen maandag gestript (omdat ik erg veel last heb van vocht) maar heb alleen elke dag wat buikpijn en krampen en ook veel steken van onderen (terwijl de baby met 36 weken al volledig was ingedaald). M'n slijmprop ben ik afgelopen week ook verloren maar nog een baby te zien haha . Ben erg benieuwd!!
Jeetje, wat spannend ook voor je zeg! Kan ook niet lang meer duren....het is afwachten meiden!! Mag ik vragen hoe jij het strippen hebt ervaren? Viel het mee, duurt zoiets lang? Begin er nu pas echt een beetje over te lezen eigenlijk...ging er eerder vanuit de mijn beeb vroeg zou komen, maar intuitief zit ik er dus helemaal naast!!
Het strippen doet geen pijn maar is alleen een vervelend gevoel. Ik had al 1 cm ontsluiting (anders kunnen ze niet strippen, wist ik eerst ook niet). Het is beste is om te ontspannen . Volgens mij is ze met 2 vingers de baarmoedermond ingegaan om de vliezen los te maken. Het duurde ongeveer 1 minuut, daarna heb ik wel bloed verloren maar dat is normaal. Dus neem voor de zekerheid maandverband mee naar de verloskundige. Gaan ze jou de volgende keer strippen Meryl??
@ Renaat: bedankt voor je reactie. Ja, de VK vertelde idd de volgende keer te gaan strippen, 'wilde niet te lang wachten' vertelde ze (verder geen complicaties ofzo)...maandag moet ik weer naar de VK en ben dan 41 + 1 Hoop toch echt dat de baby eerder gaat komen eerlijk gezegd... op de een of andere manier zie ik op tegen dat strippen, altijd al gehad, ook met uitstrijkjes e.d.. Kan me dan niet zo goed ontspannen....zou eerder een 'stevige beuk' willen krijgen, dan zoiets inwendigs...weet niet wat dat is bij mij rare kronkel denk ik