Muziek in de tuin.

Discussie in 'De lounge' gestart door Glass, 26 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.191
    1.052
    113
    Vrouw
    Ik las net in een ander topic over mensen die muziek luisteren in de tuin.

Ik ben altijd opgevoed dat je rekening houd met je buren, en dus geen (harde) muziek draait in de tuin. Ook niet op een feestje oid. (Wel binnen)

Man hier vind het geen probleem en gaf dochter een Bluetooth luidsprekertje voor buiten, iedereen kon meeluisteren naar K3. En dochter die lekker meezong.

Nu mag t van mij wel, maar niet zo hard en niet zo lang. Snap wel dat ze t leuk vind.
    We hebben buren die eigenlijk niet zo vaak buiten zijn, dat scheelt, en de andere kant zit onder hun overkapping tv te kijken :D dus die mogen niet klagen :p

Wat doen/ vinden jullie?

2. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook wel eens muziek aan in de tuin, niet op discovolume, maar gewoon als achtergrondmuziek. Als we verjaardag ofzo vieren dan hebben we de muziek wel harder staan, op meezingvolume.

Ik vind dat dat echt wel moet kunnen. Ja, je woont allemaal dicht op elkaar en dan houd je rekening met elkaar, maar dat gaat 2 kanten op. Dus enerzijds draai je niet elke dag, de hele dag harde muziek, maar anderzijds ga je dan ook niet lopen zeiken als iemand een keer een feestje heeft en dan wel harde muziek draait.

3. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Ik doe het zelf niet ivm de redenen die jij ook aangaf. Nu is het bij ons niet nodig want onze buren zetten binnen de muziek zo hard aan dat ze hem achterin hun tuin nog kunnen horen met hun schuifpui bijna dicht :rolleyes:

4. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.811
    4.050
    113
    Wij luisteren wel muziek in de tuin en hebben zelfs een ingebouwde radio in de muur van de schuur die we daarvoor gebruiken. We houden wel rekening met het volume uiteraard.

Zara75 vindt dit leuk.
  5. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ik woon in een buurt waarin je zomers standaard de smartlappen uit de boxen hoort schallen. Ik vind het afschuwelijke muziek, maar goed, ik zet dan binnen gewoon mijn klassiek of metal iets harder zodat ik geen last meer heb van de muziek van de buren Haha

Mijn ouders draaien zomers ook muziek in de tuin. Weliswaar niet heel hard, en ik moet zeggen dat ik dat best wel gezellig vind. Hun buren draaien soms ook muziek als ze in de tuin zitten.

Leven en laten leven!

TinaTeenslipper vindt dit leuk.
  6. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Bij mijn ouders was dit nooit een issue (want geen buren) maar toch moesten we buiten ''rustig'' doen. Hier draai ik dus ook geen muziek in de tuin (vinnexwijk) en eigenlijk mijn buren ook niet. Wat ik wel doe is de tv op radio zetten en dat hoor ik dan als achtergrond zachtjes op het terras.

7. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Wij hebben ook muziek buiten. Soms staat ie wat harder maar over het algemeen vrij zachtjes

8. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik zou dat echt niet kunnen waarderen hoor! Ik had mijn man terug naar de winkel gestuurd voor een koptelefoon.

Je houdt rekening met elkaar dus zachter praten en muziek alleen voor jou hoorbaar en niet voor de buren.

Jessi79, HappyRabbits, Blijdorp en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh wij hebben altijd muziek in de tuin als we buiten zitten. Maar echt als achtergrond muziek en dan Sublime FM dus hele relaxte muziek. De buren horen het eigenlijk nooit.

1 keer per jaar hebben we een feestje en dan lichten we de buren in en nodigen ze uit.

10. Lavieenrose

12 jan 2015
    98
    84
    18
    Ik vind dat tv en muziek in de tuin ook niet kunnen. Ik zou het ook erg storend vinden als mijn buren dat wel zouden doen. Als ze een feestje geven en dan de muziek een avondje hard aanzetten buiten, heb ik er echter geen probleem mee.

zon1980, dds en Nellie4 vinden dit leuk.
  11. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Nee.. ik vind het echt niet kunnen..
    Als je zo nodig muziek wil luisteren ga je lekker binnen zitten of gebruik je een koptelefoon.

Een feestje vind ik een ander verhaal... maar toch zou ik dat zelf echt nooit doen.

Roanna, Paardenbloem, HappyRabbits en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.857
    5.118
    113
    Home
    ja op een normaal volume
    maar zo luid dat de buren mee kunnen genieten nee dat vind ik niet kunnen en ook niet een goed voorbeeld voor je kinderen
    af en toe met een feestje oke maar niet zomaar en ook niet zolang

bloem82 vindt dit leuk.
  13. Deliana

Deliana Niet meer actief

Gewoon als achtergrond muziek wel, maar niet met het volume heel hoog. Doet ook eigenlijk niemand in de buurt, tenzij er een feestje is.

Vind ook eigenlijk dat je met alles wat je in de tuin doet rekening met de buren moet houden (wel redelijkerwijs natuurlijk). Wij hebben een trampoline en soms willen de kinderen daar enorm op gillen, ik waarschuw ze een paar keer en anders komen ze er maar vanaf. Buren aan 1 kant vinden het geen probleem rn zeggen nog wel eens "laat lekker gaan joh". Buren aan de andere kant zitten nooit buiten, maar toch wil ik gewoon dat ze leren rekening met elkaar te houden.

Er is wel een buurjongetje buiten constant met zijn voetbal tegen het schuurtje aan het trappen (uren...), dat is ook best irritant. Bal gaat gemiddeld 10x per dag over de schutting... en dat terwijl er verdorie een grasveld achter het huis ligt. Begrijp ook echt niet dat zijn ouders (die binnen zitten) daar niks van vinden.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind het vreselijk om andermans muzieksmaak opgedrongen te krijgen. Werklui die buiten de radio aanhebben, ok, maar verder vind ik het echt vreselijk. Hier mogen dochters dat dus niet en doe ik het zelf ook niet.

Roanna, Paardenbloem, Jessi79 en 7 anderen vinden dit leuk.
  15. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Och jeetje kan dat ook al niet meer tegenwoordig o_O

babbel1983, Biny, Jute en 10 anderen vinden dit leuk.
  16. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Wat ik pas bizar vind is dat sommigen van mening zijn dat buren zich volledig aan de ander moeten aanpassen. Het werkt twee kanten op! Voor algehele rust gaat men maar lekker in een hutje op de hei wonen

Biny, Jute, wishfulthinking en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Hier ook geen muziek buiten. Dan hoor je de vogeltjes niet meer ;)

Buren doen het ook niet. Zou het niet lunnen waarderen als ik hun muziek hoor als ik in de tuin ben

Roanna, Paardenbloem, Marihi en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het ligt er ook nogal aan of je in een rijtjeshuis woont of vrijstaand. En of je terras tegen de schutting zit met het terras van de buren meteen aan de andere kant ernaast of dat de terrassen een eind van elkaar af zitten.

Wij wonen nu vrijstaand. Ons terras zit tegen de schuifpui van ons huis. Voor alle drie aangrenzende tuinen geldt dat er vanaf ons terras er eerst een paar meter tuin is, dan een schutting, dan een stuk tuin van de buren en dan pas hun terras. Als je dan een Bluetooth speakertje op rustig volume aan hebt staan, hoor je dat echt niet van elkaar. Ik zou dus niet eens weten of ze wel of geen muziek aan hebben. Wij doen het niet.

In ons vorige huis zaten de terrassen zo dicht tegen elkaar dat je de buren kon horen praten. Dan vind ik het asociaal als je ook nog muziek aan zet. Jammer als je in een straat woont met kleine tuinen, maar dan kunnen sommige dingen gewoon niet.

Af en toe een feestje met harde muziek. Tja, ook dat vind ik afhankelijk van de situatie. Wij hadden aan beide kanten buren met elk 4 kinderen. Met ouders er bij dus aan iedere kant al 6 verjaardagen. Dan heb je dus al 12 keer per jaar kneiterharde herrie tot 2 of 3 uur ‘s nachts. En tel daarbij nog wat extra feestjes op. Want dan was er weer een communie of er was er één geslaagd of iemand had zijn rijbewijs gehaald of zoveel jaar getrouwd.
    Leef en laat leven is leuk en aardig, maar sommige mensen maken het gewoon te bont. En als je echt harde muziek wilt tijdens je feestjes: prima. Dan koop je een huis waarbij dat kan of je huurt een zaaltje of je accepteert dat je helaas niet genoeg geld hebt om dat elke keer te doen en organiseert 1x per jaar een groot knalfeest en verzint voor de andere feestjes een andere invulling.

Leef en laat leven is echt zo’n kreet die vooral wordt gebruikt door mensen die vooral “leven” en niet “laten leven”.

Paardenbloem, fafa, Blijdorp en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Nee, je kan bij wijze van spreken al geen scheet meer laten in je eigen huis, want dat is al overlast.
    Zo kreeg mijn beste vriend de woningbouw op zijn dak omdat de onderburen zijn honden soms hoorden lopen.
    Heel toevallig begonnen de klachten pas nadat zijn onderburen een koter op de wereld hadden gezet. Daarvoor waren er nooit klachten.
    Hij woont overigens in jaren 50 crisisbouw waarbij je de scheten van de buren aan de andere kant van de galerij hoort.

20. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    Wij proberen rekening te houden met het woongenot van de buren en hopen dat zij dat andersom ook doen.

Muziek op standje meezing bij feestjes kan ik niet waarderen. Want dat hoor je namelijk 4 deuren verder ook nog erg goed. Dus samen met de achterburen hebben minstens 15 huishoudens hier last van. Als iedereen dit gaat doen bij elk feestje dat er gevierd wordt heb je dus zo ieder weekend geluidsoverlast.
    Buiten een feestje is prima maar wel rekening houden met elkaar en zeker na 22.00u rustig.

Blijdorp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina