In drenthe, groningen, friesland genoeg huizen te koop hoor met stukje grond erbij, voor een betaalbare prijs Het is een dooddoener maar wel de realiteit. Je hoort je buren, je hebt in min of meer mate last van elkaar. Je kunt daar moeilijk over doen, of het accepteren. De ene wijk zal vast erger zijn dan de andere. Hier is het veel kleine kinderen, dus die rennen rond, maken herrie. Mijn eigen kinderen ook.
Ik vind muziek in de tuin luisteren echt een beetje asociaal eerlijk gezegd. Mijn ouders deden dat niet, niemand in onze keurige vinex wijk deed dat. Voor mij is dat iets wat 'volkse' mensen doen. Nu woon ik zelf niet in een 'keurige' wijk. Maar hier gebeurd het gelukkig ook zelden. Muziek is nou eenmaal ontzettend aan smaak onderhevig. De kans dat andere mensen zich storen aan je muziek is nogal groot. Ik stoor me er ook aan als ik muziek van anderen hoor. Bijv van die jongeren die dan met een boxje rondfietsen en zo. Edit; muziek binnen draaien op een wat harder volume vind ik wel kunnen af en toe. En af en toe een feestje ook. Maar dan geen boxen in de tuin gaan neerzetten.
Ik nuanceer me even; mijn ene buren hebben overdag wel eens een uurtje de radio aan op ‘achtergrond-volume’. Daar stoor ik me geen moment aan. Mijn andere buren hadden van 8 tot 22 muziek aan - duitse schlagers - op standje ‘meezing’ of eigenlijk ‘je moet je stem verheffen om elkaar nog goed te kunnen verstaan’. Dat vind ik vreselijk. Vaak gevraagd of het zachter kon, dan ging hij een dagje wat zachter en daarna weer net zo hard als eerst. Maaaaar ze zijn verhuisd! Dat bedoelde ik ook met opdringen van je muzieksmaak; op volume ‘achtergrond’ ervaar ik dat niet als opdringend.
Hm ja ik zou het zelf ook niet zo snel doen. Maar stoor me er ook niet aan als de buren het wel zouden doen.
Wij hebben altijd muziek aan, ook in de tuin. Niet superhard ofzo, maar ik vind het leuk. Muziek geeft zoveel sfeer. En de huren hebben zelf ook buiten muziek aan, nog harder dan wij, dus ik geloof niet dat ze er last van hebben. Als wij nou de enigen zouden zijn en de rest er last van had zou ik er wel rekening mee houden.
Ik vind het niet zo’n probleem, zolang het gewoon af en toe is. Hebben we hier op het rijtje allemaal wel eens, wij ook. Zolang ik er niet dagelijks naar hoef te luisteren vind ik het wel prima.
Ik betwijfel dat ze dat niet horen... tenzij je echt een heel groot perceel hebt En wat jij relaxte muziek vindt kan een ander heel anders over denken he...
Ja klopt, de realiteit is dat we in dit mini landje gewoon op een kluitje wonen en tot elkaar veroordeeld zijn, dus zeggen tegen mensen die last hebben van je muziek dat ze maar naar een afgelegen plek moeten verhuizen is niet realistisch.
Wij wel muziek in de tuin op achtergrondvolume. Bij feestjes lichten we de buren in en nodigen hen ook uit, maar ook dan blijft het voluwe niet extreem hard.
Oh ik ben een hele slechte buur. Ging het huis poetsen en had de deuren open staan en was heel gezellig aan het meezingen. Hebben de buren vast gehoord.... Maar maakt mij niets uit, ik hoor ook zat van de buren. Laat elkaar gewoon hun eigen leven leiden en maak je druk om dingen die er echt toe doen...
Ehm tsja wij hebben erg goed contact met de buren en zitten regelmatig zomers bij elkaar. Dus nee ik betwijfel het niet.
Misschien hebben zij hun muziek wel zo hard om jullie muziek niet te horen Ik ben blij dat wij niks horen van onze buren. Van muziek in de tuin zou ik echt niet blij worden. Een keer een feestje ala, maar het moet geen gewoonte worden.
Af en toe vind ik best kunnen.. maar als het iedere dag zou zijn en dan zodanig hard dat wij het kunnen horen zou ik er niet blij van worden.. eerder overprikkeld waardoor ik dan super geïrriteerd raak.
Wij doen het niet. Maar ik zie het in de toekomst wel gebeuren op verjaardagen van de kinderen. Wel op een gepast volume en tijden.
Amen voor die laatste zin! Dat is idd de kern. Nee muziek buiten zodat de buren het goed kunnen horen vind ik niet oke.
Ik denk dat ieder normaal persoon echt wel weet wat TE is. En vind dus ook dat mensen zich daar aan moeten houden uitgezonderd voor de mensen die letterlijk schijt hebben aan alles. Maar af en toe een feestje met wat muziek moet kunnen ook in de tuin. Zolang je ook maar na een bepaald tijdstip s'avonds rekening houd met anderen. Idem voor bbqen, prima dat mensen dit doen en vind ook in de tuin moet dat gewoon kunnen maar wel met mate. En als er dan nog mensen zijn die lopen te klagen, nou sorry hoor maar die moeten dan lekker in een hutje op de hei gaan wonen.
Ik vind het ook een beetje raar om te zeggen 'ow mag dat ook al weer niet'. Ten eerste heb ik verder niks tegen leefgeluiden, spelende kinderen in de tuin etc. Maar dit was vroeger natuurlijk niet gebruikelijk he, voordat we bluetooth draadloze boxjes hadden. Want dat ging gewoonweg niet. Tenzij je box met draden en al naar buiten ging slepen. Dus hoe je het ook went of keert, muziek echt afspelen in de tuin met je draadloze boxjes, is een nieuw verschijnsel. En dat vind niet iedereen leuk nee.
Volgens mij ben jij al zover gemoderniseerd dat je de ghettoblasters uit de 80s vergeten bent . Nu is het bluetooth en klein, toen was het groot, met batterijen en een cassettebandje. Muziek buiten is dus echt niet iets van nu.