In zo'n type wijk zou ik dus nooit kunnen wonen. Is in mijn ogen gewoon associaal. Buiten hou je gewoon rekening met elkaar. Gelukkig vind jij het geen probleem
Haha, Ik zou haast gaan denken dat je van een andere planeet komt. Vroegah, dus voordat er draadloze boxen bestonden, zette men een draagbare radio buiten.
Hier in de buurt kunnen ze er ook wat van. Als een feestje om 20.00 begint, hoor je 's middags al halve liedjes uit de boxen komen, om te testen ofzo?! Als dan om 20.00 het feestje begint, kun je tenminste wel hele liedjes horen. Maar om een uur of 23.00 gaat het volume i.p.v. een tandje lager, nog hoger. Daar stoor ik me dan wel aan ja. En ze komen het hier altijd zo reikelijk laat melden. 17.00 ofzo via de buurt app (die dus bedoelt is voor calamiteiten en niet voor het aankondigen van overlast gevende feestjes). Als ze dat nu net even een dag of 2 eerder zouden doen, kunnen wij er nog voor kiezen of we weg gaan met de kids. Een buurmeisje wat meezingt met K3 zou ik juist wel schattig vinden, maar niet te lang hoor
Ik woon in een ‘volksbuurt’ waar het dus de norm is om zomers de muziek keihard aan te zetten. Ik kan me er wel aan gaan storen, maar daar heb ik echt alleen mezelf mee. Gelukkig heb ik er maar een paar maanden last van.
Ikzelf draai nooit muziek in de tuin. De buurjongens naast me, doen het soms. Maar niet heel hard. En gelukkig hebben die mijn muzieksmaak Muziek in de achtertuin op een zacht volume moet naar mijn inziens kunnen. Ook al doe ik het zelf niet.
Hier doet gelukkig niemand muziek in de tuin. Ik vind het zelf niet erg netjes. We wonen in een rijtjeshuis, hebben geen grote achtertuinen dus dat zou je geheid van elkaar horen. Als de kinderen lopen te schreeuwen/huilen in de tuin dan moeten ze ook binnen komen.
Hier vaak tuinfeestjes met dj die dan via de microfoon gaat meeblèren, en vanaf ‘s middags gaan ze soundchecken ‘T-t-t-teeest!!! Een twee driiiieeee!!’ Echt vreselijk
Wij wonen in een nette wijk maar onze buren... De hele zomer van die liedjes zoals; Joost is anders geaard, Ik heb een boot, enzovoort. Ze zetten de muziek zo hard dat 5 huizen er last van hebben en trekken zich weinig aan van opmerkingen van buren. Als het weer een dagje ‘ Joost is anders geaard’ is, zetten wij vaak van ellende, met de 5 andere huizen, muziek aan. Buiten muziek om laten ze de hond altijd los lopen(als hij zijn dagelijkse platronde mag doen, dat is zo eenmaaldaags). De hond is zo blij dat ze even buiten is, dat ze er altijd vandoor rent. Vervolgens hoor je door de hele wijk haar bazin, onze buurvrouw gillen: FLIPPIE HIER KOMEN, FLIPPIE NU HIER KOMEN! FLIPPIE!!! Wij houden van de buren.
Waar wij vroeger woonden zaten mensen ook in de voortuin bij voorkeur blikjes bier te drinken met de radio aan. Dat vond ik wel eum apart Zoals nu zijn wij de enige in t rijtje de in de tuin zitten dus dan vind iK het voor even niet zo erg. Nu is er vooral gespetter van de meiden in t badje.
Juist netjes toch dat ze het uberhaubt melden dat ze een feestje hebben? Beter iets dan niets zeggen. En ja wij hebben wel eens muziek aan in de tuin en dat hebben de buren ook, niet te hard maar ook zeker niet te zacht. Wij zitten hier ook wel eens met visite heerlijk in de tuin en dat zal qua gespreksstof ook niet naar ieders wens zijn maar goed, je zal mij ook niet horen zeiken als de buren eens een feestje hebben of luidruchtig zijn in de tuin. Leef en laten leven denk ik dan. En mocht er eens een feestje zijn ( word hier altijd netjes door de buren gemeld ) waar ik echt geen zin in heb dan ga ik die avond gewoon lekker ergens anders heen. Probleem opgelost toch? Volgende keer hebben wij weer een feestje. Mensen kunnen tegenwoordig zo moeilijk doen. Soms lees ik ook wel eens topics over mensen die klagen over de BBQ lucht van de buren, vind ik ook zoiets zinloos, met mooi weer leven de mensen nu eenmaal meer buiten.
Wat is daar apart aan dan? Hier hebben wij een straat verderop ook een aantal huizen waar mensen dit doen, die hebben de zon aan de voorkant en niet aan de achterkant, die genieten dus op die manier lekker van hun tuintje. Moet kunnen toch? Snap niet wat daar apart aan is eerlijk gezegd.
Wij wonen in een hele jonge buurt, vol gezinnen of stellen rond de 25-35 met niet zulke grote tuinen, dus veel leefgeluiden. Hoef in het weekend de wekker niet te zetten, want om 8u zijn met mooi weer de buurkinderen al achterthuis aan het spelen. Kan mij er geen moment aan ergeren hoor. Muziekje op de achtergrond aan, helemaal geen problemen mee. Denk dat iedereen een stuk gelukkiger zou worden van minder klagen.
Dat laatste is makkelijk te zeggen als je ook daadwerkelijk niks te klagen hebt Hier was het íedere dag hard de muziek aan en 0 rekening houden met anderen.
Wij zetten wel muziek op in de tuin. En we houden rekening met de buren door de muziek niet keihard te zetten. Mensen die dat al niet oké vinden kunnen beter ver van de bewoonde wereld gaan wonen. Ik verwacht ook helemaal niet dat onze buren muisstil zijn.