Muziek in de tuin.

Discussie in 'De lounge' gestart door Glass, 26 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Zo echt he:roflmao:. Ben duidelijk niet geschikt om in een woonwijk te wonen:roflmao:. Wat een zeikerds.

Pipo30, Ysabella en wishfulthinking vinden dit leuk.
  2. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik wil het niet hebben hier.
    Buren 1 huis verder op hoor ik als ze buiten zitten de hele dag de tv of de radio en ik kan duidelijk horen wat er gezegd wordt, ook als ze visite hebben ze praat namelijk niet maar schreeuwt. Ondertussen is zij de grootste zeur in de buurt over andere buren de boom van Piet en de rommel bij Anna achter het huis en die van tegen over parkeren niet normaal en onze vogels maken herrie etc.
    Ach als ze er nog eens over begint zeg ik dat wij ons storen aan haar tv en radio. Koffietijdddd pff.

3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Voor mij is er een groot verschil tussen muziek in de tuin en muziek in de tuin.

Als mijn buren graag de radio aan hebben, op een normaal volume (volume zodat wij nog prima een gesprek kunnen voeren bijvoorbeeld), dan heb ik daar geen enkel probleem mee.
    Als het echt vrij expliciete muziek wordt, bijvoorbeeld heavy metal, schlager etc , en dat op standje megafoon, dan word ik niet zo blij.

Met een feestje vind ik het anders, maar ook dan wordt het hier in de buurt na middernacht toch echt wel rustiger. En buren worden ruim op tijd ingelicht als er een luidruchtig feestje wordt verwacht, zodat je eventueel weg kunt gaan. Vaak worden we gewoon uitgenodigd!

Wij hebben soms de radio heel zachtjes aan, echt achtergrond muziekje, buren horen het niet door de schutting (gecheckt). Wij wonen in een rijtjeswoning.
    Maar persoonlijk hoor ik liever gezellige vogeltjes en wat spelende kinderen:)

Chocolat en Liekje81 vinden dit leuk.
  4. Treez

Treez Niet meer actief

Hier gaat de muziek soms keihard aan. Soms loeit een van de buurdames wel terug, maar de andere dames lijken er geen probleem mee te hebben. Op af en toe wat boegeroep na nooit geklaag. Een betere buur kan je niet wensen :cool:.

Nataly1972, Ysabella, birds86 en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Ik reageer op het feit dat jij het normaal vindt dat je je muziek buiten aan hebt, niet op je buurjongen. Vandaar dat ik de rest niet quote.

6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.739
    113
    #106 Adje, 26 mei 2018
    Laatst bewerkt: 26 mei 2018
    Mijn man, totaal onwetend wat betreft dit topic, zette vanavond bij de bbq ons bluetooth boxje op tafel (dat ding hebben we pas een week). Volume nog zachter dan hoe ons gepraat klonk. En wij hebben zeer gezellig buiten gegeten met Queen op een laag volume op de achtergrond. Ik snap werkelijk niet wat het probleem daarvan zou zijn. Volgens sommigen blijkbaar asociaal en volks, volgens ons gewoon gezellig en beschaafd (vooral omdat dit echt niet goed te horen was voor buren. Onze gesprekken waren waarschijnlijk ergerlijker ;))

‘Rekening houden met’ lees ik hier regelmatig, maar wordt in veel gevallen als eenzijdig gebruikt. Want iemand die van stilte houdt, wil dat de buren daarmee rekening houden en ook stil zijn. Maar iemand die van de gezelligheid van buitengeluiden en muziek houdt, zou volgens mij nooit verwachten dat de buren muziek gaan draaien om rekening met hun te houden. Op zijn minst mag dan wel verwacht worden dat men accepteert dat sommigen dus soms een muziekje opzetten. En als je daar niet tegen kan, kan je ook zelf binnen gaan zitten met gesloten ramen. Ik ga me in ieder geval niet opsluiten binnen omdat steeds meer geluiden niet gewaardeerd zouden kunnen worden.
    (En ik heb het nu dus niet over de buitensporig harde muziek en de totaal onredelijke frequentie en tijdstippen van die muziek.)

Zo lees ik dat iemand liever gillende kinderen of geschuur hoort dan muziek. Tja een ander houdt meer van vogeltjes en weer een ander van muziek. Het rekening houden met elkaar kan hem ook zitten in de frequentie, volume en tijdstippen van de geluiden ipv complete stilte te verwachten. Dat vind ik nl. niks meer met rekening houden te maken hebben.

amdaa, LindaS80, Treez en 9 anderen vinden dit leuk.
  7. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Onze muziek staat dan net zo hard, waarschijnlijk zelfs zachter, als dat ik een gesprek zou voeren met mijn vriend. Dat horen de buren dan ook. Wat is er dan zo erg aan een beetje achtergrond muziek

8. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Wij wonen in een woonwijk met aangrenzende tuinen. Niemand die bij elkaar over elkaar klaagt, gelukkig :) Maar misschien komt dat wel omdat we in een dorp in de buurt van Groningen wonen.

lloorrtt en wishfulthinking vinden dit leuk.
  9. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Hier een volks buurt, ik erger mij niet zo aan het muziek en gespeel van kinderen. Wel aan de achterbuurvrouw die altijd zo achtelijk tegen haar kinderen staat te schreeuwen. Mijn buren draaien regelmatig muziek buiten, volkse mee zing muziek. Echt totaal mijn smaak niet maar ik erger mij er niet aan. En als ik muziek draai hun ook niet aan mijn muziek.

bosi333 en wishfulthinking vinden dit leuk.
  10. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Wat echt irritant is, om het half uur een half uur de orgelman voor je deur. En dat 2x per week.
    Dus werkelijk waar. 6 uur per week die herrie voor de deur. Alle ramen dichthouden en dan nog geen fatsoenlijk telefoongesprek kunnen houden. Want hij staat overduidelijk te hard.

Voor de rest wonen we heel fijn.

Manque vindt dit leuk.
  11. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Ik wil hier toch even op reageren.

Je hoéft hier in Nederland echt niet op een kluitje te wonen. Maar ja, als iedereen zich in de Randstad vestigt is de ruimte daar snel op natuurlijk. En als je veel mensen bij elkaar op een plek hebt, krijg je sneller irritaties.

Het is hier (een dorp een kwartier rijd met de auto naar de stad Groningen) alles behalve afgelegen. Wel een krimpregio. Het zou m.i. goed zijn als er meer geïnvesteerd wordt in krimpregio's, zodat deze ook aantrekkelijker worden om te gaan wonen.

12. Manque

Manque Niet meer actief

Okee, dan hier ook een reactie: soms ben je nu eenmaal aan de stad gekluisterd. Ik mag geen auto rijden, dus ik moet mijn meervoudig gehandicapte zoon overal op de fiets naartoe brengen: zijn SBO-school, de speciale vakantieopvang, de kinderarts, noem maar op. Hij kan niet met gemeentevervoer, dus dat is ook geen optie. Dan is het snel gedaan met de flexibiliteit.

Want geloof me! Anders zou ik allang ergens aan de Veluwezoom in een stacaravan hebben gewoond :p

13. Manque

Manque Niet meer actief

Mijn man had dat ook toen hij nog in zijn studentenflat woonde, wat een drama! Ik heb het met je te doen.

14. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik verbaas me enorm over de hoeveelheid mensen hier op zp die zich daaraan stoort of het niet vind kunnen.

amdaa, Liekje81 en lloorrtt vinden dit leuk.
  15. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik vind het ook bizar. Eerlijk gezegd vind ik sommige reacties ook echt enorm overdreven.

amdaa en lloorrtt vinden dit leuk.
  16. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.166
    3.807
    113
    Ik ook, en dat terwijl ik mezelf beschouw als iemand die enorm op privacy gesteld is :D Maar wij hebben een tuin waar je precies kunt horen wat de buren zeggen, en ze hebben 2 kleine kinderen, en van de buren daarnaast horen we ook precies alles en van de buren aan de andere kant ook. Maar echt: boeiend! Zo blij dat we nu een tuin hebben en heerlijk dat ik niet hoef te stressen als mijn dochter eens een driftbui heeft of juist veel plezier, want dat hebben die andere kinderen ook wel eens. Muziek zou ik zelf niet doen maar als het zachtjes is of iets van de kinderen zou ik het niet erg vinden als anderen het doen.

Ik heb ook het idee dat echt veel mensen hier vrijstaand wonen of grote tuinen hebben en daardoor juist veeleisender worden of zo? Wij hadden eerst geen tuin en wel een (nachtelijke) schreeuwende onderbuurman dus dan heb je wel een ander perspectief...

En een dorp in Groningen is vast enig maar feit is gewoon dat de meeste banen in de Randstad zijn.

17. lloorrtt

lloorrtt Niet meer actief

Over het algemeen vind ik de mensen daar altijd heel chill:D

Kukido vindt dit leuk.
  18. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113

En dat is dus een groot probleem.

Vulpen en lloorrtt vinden dit leuk.
  19. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Dat zijn wij ook

lloorrtt vindt dit leuk.
  20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Liever muziek op een normaal volume, dan een buurmeisje van 5 dat nog om alles gaat krijsen alsof ze nog in de “ik ben 2 en zeg nee” fase zit. En dan het krijsen gerust een halve middag vol houdt.

Deel Deze Pagina