Ik heb voor allebei mijn jongens een grote doos met spullen van de geboorte en andere belangrijke dingen van het eerste jaar. Voor later om terug te kijken en herinneringen op te halen. Ben benieuwd of jullie dat ook hebben en wat jullie dan allemaal precies bewaard hebben. Hier: zwangerschapstesten, echofoto, krant van geboortedag, navelklem, felicitatiekaarten, eerste pakje, kaartje met de naam wat op de wieg in hetziekenhuis zat, ontslagbrief van het ziekenhuis, kraamboek, stropdasje van zn eerste kerstoutfit.
Kraamboeken, geboortekaartjes, felicitatieskaartjes, kleertjes en heb van Pauline oud de opgroeiboekjes. Ik heb van beide kinderen een fotoboek samengesteld van het eerste jaar inclusief eerste vakantie. Die van de tweede is nog in de maak
Hier de planning: geboorteboek gemaakt eerste jaar, echo's, alle foto's van elke maand ouder, eerste pluk haar van kappersbeurt, navelklem, ziekenhuisbandjes die we beiden om onze pols hadden, geboortekaartje van het kraamhotel wat aan zijn bedje hing, eerste tandje foto (moet nog komen)
foto's, kraamboek, zwangersschapsboek, navelklem, felicitatie kaartjes van de geboorte verder geen kleding/knuffels/tekeningen/schoentjes etc. mijn moeder had dit voor mij wel gedaan 1x bekeken en staat weer op zolder bij mijn moeder later gaat het weg
Papieren van de verloskundige, zwangerschapstest van moeders voor moeders, echo's, kraamdossier, navelklem, polsbandjes, naamkaartje uit het ziekenhuis, mutsje van het ziekenhuis, geboortekaartje, felicitatiekaarten, knutsels van de kinderen uit mijn klas, haarlokje, eerste speentje, rompertje, kleertjes... En nu ben ik vast nog wat vergeten! Ben een beetje een sentimentele muts (Heb zelfs nog wat gekolfde melk in de vriezer, kan het niet over m'n hart verkrijgen om weg te gooien...)
Kraamboek eerste knipbeurt eerste pakje + muts eerste truitje krant dagboek sokjes gebreid (door mijn oma) navelklem eerste speeltje echo echo's video foto's van eerste taart tutter 1 rompertje (te schattig!) ziekenhuis kaart verloskaart + afsprakenkaart.. kaarten Hoop he...haha
Ik heb net een doosje gemaakt, fotoboekje die ik in mn zwangerschap bijhield van mn buik, de wieg, de echofoto's, zwangerscahpstest en verdere informatie. Het eerste pakje, het doopjurkje, het setje kleding van mn ouders, mutsje met haar naam. Verder kraamdossier, fotoboek van het eerste jaar, felicitatiekaarten zelfgemaakte vlaggenlijk waar ik elk nieuw levensjaar een foto opplak. Ik zie hier steeds navelklem, gen idee waar die van ons is?? weggeooid door de kraamhulp denk ik. Vind het ook niet spectaculair om te bewaren eigenlijk??
Wij hebben een mooie doos ( de emo-doos ) en daar stoppen we alles met belangrijke herinnering in. Eerste pakje, eerste schoentjes, eerste knutselwerkjes van KDV, kraamdagboek enz.
heel vies ik weet het maar mijn vriend heeft zelfs de afgevallen navelstreng van mijn zoontje bewaard het ding is helemaal ingedroogd het lijkt wel beef jerky en ook alle draadjes uit het ziekenhuis waarmee hij vastzat aan de monitoren. Naast alle gewone dingen zoals echo's, papieren, bandje uit het ziekenhuis, de zwangerschapstest en er komt vast nog veel meer bij want het jaar is pas half om
Mijn kinderen hebben inderdaad beide ook een doos / koffer waarin de belangrijkste dingen bewaard worden: - zwangerschapstest - ziekenhuispapieren van dochterlief (dag 5 t/m 16 in zkh) - mooiste knutsels - kraamboek - bevalverslag - krant van de geboortedag Daarnaast hebben we de boeken "Mama, vertel eens..." voor beide kinderen EN worden alle belangrijke kleding bewaard: - 1e pakje - 1e kerstmis - verjaardagsoutfits - eerste sloffen Van al deze stofjes wordt voor na hun 18e verjaardag een quilt gemaakt. 1e schoenen zet ik in zilver.. maar die zijn voor MIJ! Oja, alle felicitaties en kaarten voor de eerste verjaardagen zitten in grote plakboeken.
De krant van zoonlief zijn geboortedatum ben ik vergeten te bewaren en daar baal ik al een tijdje behoorlijk van! Zou ik daar nog aan kunnen komen?
Wat ben ik blij dat ik niet de enige ben die er zo'n moeite mee heeft dingen weg te gooien! Ik heb inmiddels 5 boxen met kleding staan en heb echt nog niks weggegooid. Dus dat betekent ook de rompers met vlekken die ik er niet meer uitkreeg. Nu de volgende lading kleding weer uit de kast moet, ga ik denk ik toch maar eens ruimen, anders heb ik over een jaar de hele zolder vol boxen staan...
moederboekje , echo"s,eerste pakje, shirt van bevalling, eerste speen, eerste romper,navelklemetje,foto eerste tandjes, eerste tandenborstel,fotos, geboorte en eerste uitstapje, fotos eerste fruit en groentehapje,....en de rest kan nog niet ze is nog geen 6 maand maar komt vast nog wel wat bij
Tot nu toe: Zwangerschapsdagboek Zwangerschapstesten Weetjesboekje baby's 1e jaar Stukje navelstreng Onze bandjes van het ziekenhuis Kaartje van ziekenhuisbedje Geboortekaartje Felicitatiekaartjes Eerste complete pakje Zelfgemaakte kado's van nichtje en buurmeisje Eerste ziekenhuisflesje Eerste fles voor thuis (het eerste half jaar) Eerste speentje Eerste plukje haar Volgens mij ben ik dan een heel eind, maar ik zal vast wat vergeten zijn wat er ook nog in zit!
Eerste pakjes 1e kerstoutfit schoentjes lievelingsspeeltjes polsbandje en kaartje van ziekenhuis dagboek tijdens de kraamdagen kaarten echo's + dvd krant van haar geboortedag (met helaas niet echt een gezellige voorpagina...iets over een zedenmisdrijf... Een Cosmopolitan en Marie Claire van haar geboortemaand. Geeft goed de tijdsgeest weer en leuk voor haar om later te kunnen lachen om de mode van toen...
Hihi ja die foto van het eerste tandje gaat wel lukken. Maak gewoon een foto van Lucas als hij staat te lachen en dan inzoomen op de computer en afdrukken hihi. Wel als ze door zijn hihi, wel lachen denk ik mond leeg en dan 2 van die odnertandjes hihi. Nu nog tandloos
tot nu toe bewaard: ziekenhuisbandje eerste pakje en ziekenhuismutsje eerste spijkerbroek en ac/dc romper eerste speen verslag van bevalling en kraamzorg map echo's geboortekaartje alle kaartjes die we gekregen hebben schoentjes later komt het groeiboekje er nog bij en zo'n album over het eerste jaar