Kinderworkshop/knutselmiddag

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 21 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Ik merk dat ik vastloop in mijn werk. Ik kan mijn creativiteit niet kwijt en ben niet gelukkig.

    Al vaak spookt door mijn hoofd om kinderfeestjes/knutselmiddagen te gaan organiseren.

    Bij lekker weer in de tuin, bij slecht weer in onze grote bijkeuken (die ik dan nog kan ombouwen naar een leuke plek!

    Maar ik durf niet te beginnen, hoe, waar, wie, wat.
    Ik ben zo onzeker, onzeker of er wel animo voor is. Enz.

    Wie heeft wel zo'n stap durven zetten. En hoe heb je dat aangepakt. Aan de tip gewoon doen, heb ik niks, want ik weet stap 1 niet eens. :( Ik ben zo enthousiast met ideetjes verzamelen.
     
    citroenrasp en Golden1213 vinden dit leuk.
  2. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Wat een super leuk idee waar je je creativiteit lekker in kwijt kan. Stap 1 is jezelf kenbaar maken en goede marketing verrichten. Jezelf promoten bij mensen uit jouw regio met wat je allemaal kan. Je zou wat feestjes kunnen gaan geven voor naasten om foto materiaal te verzamelen zodat de mensen een idee hebben van wat je allemaal kunt bieden. Per thema, leeftijd e.d. wat verzinnen uitwerken inkopen en doen! Zal vast veel vraag naar zijn want we zijn eenmaal lui maar doen alles voor onze kroost ;) dus een geweldige party waar je alleen de kinderen hoeft af te zetten bij wijze van is volgens mij een schot in de roos. Succes!!
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  3. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Nog een aanvulling, het lastigste is naamsbekendheid creëren. Maar ik geloof dat als je eenmaal 4 feestjes hebt georganiseerd het als een lopend vuurtje gaat. Want 4 verjaardagen x 6 kinderen minimaal is alweer heel wat mensen die jou kennen ;)!
     
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.783
    113
    Wij hadden vroeger toen ik jong was een plek waar we naar toe konden gaan. Ze werkten met een stempelkaart. Dan mocht je knutselen en kreeg je een glaasje drinken en een koekje. Voor speciale knutseldingen betaalde je extra. Als je stempelkaart vol was kocht je een nieuwe. Nadeel je weet niet hoeveel kinderen er komen.

    Bij kinderfeestjes weet je wel waar je aan toe bent. Ik zou kijken naar welke leeftijdscategorieën je dan wat wil doen.
    Verschillende dingen aanbieden waar ze uit kunnen kiezen. Dan kan je kijken of je ranja, cake/cupcake/taart of iets dergelijks wil doen, kunnen ze bij jou cadeautjes uitpakken. Daarna knutselen wat ze (ouders/kind) uitgekozen hebben.

    Heb er ook vaker over nagedacht en leek me super leuk alleen zou ik liever onder schooltijd dingen willen doen omdat ik anders bso moet regelen voor onze zoon. Dat is natuurlijk lastig:roflmao: overigens ook niet de plek jn huis om het te kunnen organiseren.

    Lijkt me echt super leuk. Betreft bekendheid, Facebook, tiktok zo iets? Dingen die ik niet heb:roflmao:
     
  5. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Heel leuk! Bij ons in de omgeving zijn op zich wrl zat creatieve kinderfeestjes, maar voor dochter heb ik wel eens gezocht naar standaard elke week een creatieve middag, maar dat was onvindbaar hier. Terwijl zij daar dolgelukkig van was geworden. Dus zoiets zou ik erg leuk vinden.
    Maar kinderfeestjes worden natuurlijk ook vaak buitenshuis gehouden, dus dat slaat vast ook wel aan.
     
  6. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Ik zeg doen !
    Komt vast goed !
     
  7. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
    Ik loop met exact dezelfde gedachte rond. Wekelijks of maandelijks een vrije inloop, en kinderfeestjes ernaast. Ik heb de ruimte al 100x ingericht, bij wijze van :D Ook ik weet niet zo goed hoe ik moet beginnen, dus ik lees graag mee!
     
    owly vindt dit leuk.
  8. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Vanavond een flinke dip gehad, huilen, onzeker, bleh. Het zullen de hormonen zijn.
    Mijn gedachte nu is dat het totaal niet rendabel is.

    Als ik mijn werk die dag stop zet, gaat salaris omlaag en die knutselmiddag levert nooit veel op. Wellicht houd ik er niet eens iets van over na aanschaf knutsel materiaal. (Tuurlijk hergebruik je veel dingen, maar toch..)

    Vanmiddag na de bovenstaande reacties was ik helemaal blij en dacht ik ga ervoor. En nu heb ik weer zoiets van bleh, ik zeg mijn werk die dag op om dus iets te gaan doen waar ik energie van krijg (als het goed is .. ) maar ga wel flink inleveren op salaris dan.
     
  9. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja leuk, hier vlakbij heb je zoiets die dat 1 keer per maand organiseren. Verder geven zij ook knutselworkshop op scholen.
     
  10. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Je werkt natuurlijk niet 7 dagen per week :)

    Gewoon naast je baan lekker doen wat je energie geeft.

    Win win dat er dan ook nog kinderen een top middag hebben.
     
  11. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.598
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Leuk!
    Maar snap je vrees wel om die eerste stap te zetten. De drempel kan je voor jezelf soms zO hoog maken dat je er niet meer overheen durft (herkenbaar helaas..).

    Misschien eens bellen (of eerst telefonisch een afspraak maken zodat je daarna IRL met diegene kan praten) met iemand die daar echt zijn/haar werk van heeft gemaakt?
    Ik weet niet of ik hier een link mag delen, dus dat doe ik voor de zekerheid maar even niet. Maar ik PB je wel even een adresje waarvan ik weet dat ze meerdere thema's en mogelijkheden hebben vwb. activiteiten voor kinderen/ kinderfeestjes organiseren.
     
  12. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.695
    1.613
    113
    Vrouw
    Wat ik juist mis is geen creatief kinderfeestje, maar een plek waar onze kinderen 1x in de week leuke creatieve dingen kunnen doen. Ik zou zeker een cursus afnemen gedurende de wintermaanden als die optie er was.
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Geen buurthuis/activiteiten centrum waar ze dingen organiseren? Hier heb je dingen als klaverjasavonden, linedancing, bingo etc. soms zit daar ook wat voor kinderen tussen. Zoiets als buurtsporten gaat door verschillende wijken heen, maar hebben ook andere dingen o.a. dan knutselen of klautergym.
     
  14. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.695
    1.613
    113
    Vrouw
    Nou dus niet echt super gericht op knutselen. Ik zou het een feest vinden als de kids ergens 1 middag per week zouden kunnen knutselen en dan echt schilderen, keramieken of andere dingen. Ik denk dat als je dit gaat aanbieden er hier dus best veel reacties op zouden kunnen komen. Kinderfeestjes organiseren doen ze hier op iedere straathoek.
     
  15. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik ging vroeger op de woensdagmiddag vaak naar de knutselfrutsel club. Volgens mij moest er 1,50 of 2,50 (weet ik veel) per knutselmiddsg betaald worden. Het was in het culturele centrum en we werden dan de hele middag vermaakt. Je kon bij verschillende tafels kiezen welke activiteit je wilde doen.

    Ik zou het voor mijn kinderen leuk vinden als zoiets ook in m’n huidige woonplaats zou zijn. Maar dan wel onder dezelfde voorwaarden. Mocht je het echter rendabel willen maken dan zou je veel meer dan 1,50 of 2,50 moeten vragen. Ik zelf als ouder zou niet 15 euro per kind per knutselmiddag willen gaan betalen… En ik denk met mij vele anderen… ;)

    Ik denk dat in mijn jeugd die knutselfrutselclub subsidie heeft ontvangen om het rendabel te maken…
     
    owly vindt dit leuk.
  16. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.779
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Ik zou een goed plan maken met wat en hoe. Je bent creatief maar hoe maak je dit rendabel? Hier in de buurt is 'de knutselschuur' ofzo waar je kinderfeestjes kunt doen. Die kosten dan 17,50 per kind maar voor datzelfde geld kan ik zeemeerminzwemmen en lasergamen.. dat vind ik voor een knutselfeestje te duur ténzij het echt leuke dingen zijn.. dus niet weer een katoenen tasje verven of een mozaiekdoosje of iets met papier of iets dat ik thuis ook kan, maar wél voor iets unieks.
    En hoe ga je dat aanbieden? Is het een allin pakket met ook cake, limonade, snoepjes? Of heel sec knutselen? Kan je ook op locatie komen met je spulletjes of alleen bij jou thuis?
    Maak voorstellen voor welke feestjes je aanbiedt en er dan te knutselen valt.

    We hebben in de buurt ook een atelier waar kinderen een schildercursus kunnen volgen. Is geloof ik 10 weken en dat loopt als een trein, altijd volgeboekt. Maar dat is met een 'echte' kunstenares en technieken enzo. Als je in die hoek kennis en ervaring hebt, kan het een meer stabiel inkomen geven.
     
  17. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    NIEUWE VRAAG.

    Wat zou jij ervoor betalen anderhalf uur knutselen, met drinken en iets lekkers?

    (En dan wel een knutsel die de kinderen kunnen houden/meenemen/gebruiken). Een bloempot, een canvas tas, een shirt, een decoratiehanger, een schilderij met bepaalde techniek o.i.d. een vader/moederdag cadeau....)
     
  18. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Ik kijk dan vooral naar wat andere dingen kosten per kind bij ons. Bijvoorbeeld sporten is niet duur hier, dochter traint 6 uur per week, en daar betalen we 40 euro voor per maand.
    Voor drumles van zoon van een half uur per 2 weken 34 euro per maand. Ik zou dus ergens tussenin oké vinden.
    Als het leuk is en niet standaard knutselen maar waar dochter echt nieuwe dingen leert en mee kennis kan maken denk ik 30 euro per maand ofzo? Voor elke week 1,5 uur. Drinken en iets lekkers zou ik zelfs laten zitten, dat krijgen kinderen thuis wel. Of een kan water en plastic bekers op tafel ofzo voor als ze echt dorst hebben ;)
    Ik weet niet of dat rendabel is. Het is maar 1,5 uur per week, maar je hebt wel een ruimte nodig, materiaal (maar die heb je natuurlijk dubbel nodig is als je meerdere keren in de week een groep kinderen over de vloer hebt), je administratie doen (laten doen kan ook, maar kost wel weer meer).

    Het loont denk ik pas als je het meerdere keren doet. Of dat het zo goed gaat lopen dat je elke woensdag een groep hebt van 1 tot half 3 en van 3 tot half 5 bijvoorbeeld. En dan graag ook een clubje voor volwassenen in de avond van half 8 tot 9 ofzo :D

    Maargoed,dat is dus wat ik er aan uit zou geven, veel meer heb ik er zelf niet echt voor over, hoewel ik ook echt wel begrijp dat materiaal geld kost. Maar dan zou ik eerder zelf materiaal kopen en de kast volleggen zodat dochter kan gaan frobelen en zelf van alles bedenken.
     
    owly vindt dit leuk.
  19. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Wat trek je vooral aan aan het idee?
    Is dat het zelf kunnen beslissen over hoe en wat?
    Of met kinderen werken? Of creatief zijn?
    Zijn er andere beroepen waar je die elementen zou kunnen vinden? Bijv op een school werken of in de dagopvang.

    Hoe financieel afhankelijk ben je van je inkomen?
    Ik vermoed namelijk dat het best lastig wordt om hieruit elke maand een normaal salaris uit te halen. Mocht een dag minder werken, financieel geen probleem zijn. Probeer het uit! Maak je plan, zet het op, en neem in het begin wat vrije dagen op, voor die dagen dat je boekingen hebt.
    (Als het eenmaal loopt, dan regel je een dag minder werken) Zo loop je minste risico.

    Maar, ik denk ook dat je moet gaan kijken naar je huidige baan. Is het misschien tijd om je te laten omscholen voor een ander beroep. Of is je werk wel leuk, maar je collega’s en werkgever niet.
     
  20. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier kost dat 10 euro per keer.
     
    Yeuu vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina