dilemma huis te koop (prijs omlaag of keuken en vloer vernieuwen?)

Discussie in 'De lounge' gestart door Syane, 3 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.826
    113
    #1 Syane, 3 aug 2016
    Laatst bewerkt: 3 aug 2016
    Ons huis staat vanaf januari te koop. We hebben wat aantrekkelijke extra's tov andere eensgezinsrijtjeshuizen hier in wijk bijv. nieuwe badkamer (2 jaar oud), zonnepanelen, dakkapel, grootste vloeroppervlak, rolluiken overal, nieuwe cv-ketel.
    We staan iets boven de 2 ton te koop. We twijfelen nu wat te doen.
    Of de prijs omlaag met 10.000 euro of de prijs zo laten en onze keuken (15 jaar oud, begint echt te verslijten) en dan ook meteen de vloer in keuken en huiskamer (laminaat, begint ook te verslijten) veranderen.
    Mijn vriend neigt eerder naar prijs laten zakken.
    Ik neig naar keuken en vloer. Aangezien we niet weten wanneer we verkopen en hier misschien nog wel jaren wonen. Buren stonden 5 jaar te koop bijv. Daarbij komt ook dat mensen steeds minder mogen lenen qua hypotheek. Elk jaar minder en over een paar jaar nog maar 100% van de koopprijs. Kostenkoper moeten ze dan volledig zelf van spaargeld betalen en nu ook al een flink deel dus. Voor andere keuken en vloer hebben kopers wellicht dan geen geld.
    Graag hoor ik hoe jullie hier tegen aan kijken.

2. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

17 feb 2009
    358
    22
    18
    Ik zou de prijs verlagen, keuken en vloer zijn wel smaak gebonden. Wat als de nieuwe kopers dit niet mooi vinden en daarom lager gaan bieden?

3. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.826
    113
    We zouden dan wel een neutrale keuken en vloer doen.
    Badkamer is nieuw en die is ook neutraal. Denk dat 90% van de mensen die mooi vind. Zo kan je ook wel een keuken uitzoeken, denk ik dan he ;)

4. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik zou de prijs verlagen. ik ben bijvoorbeeld echt een tut met kleuren en het moet mijn smaak zijn. Daarbij betaal ik liever dus wat minder en dat ik het sneller naar me eigen idee kan veranderen. Dat dat ik meer betaal en alles nieuw is en dan nog niet tevreden ben. Daarbij denk ik dat je het juist eerder verkoopt als de prijs laag is. Juist voor de starters

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Als je echt graag weg wil zou ik de prijs verlagen. Keuken en vloer is echt smaakafhankelijk. Persoonlijk zou ik als ik een huis koop het super zonde vinden om de keuken of vloer er weer uit te moeten halen omdat het niet mijn smaak is als het net nieuw is.

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.826
    113
    Nee klopt. Daar ben ik het ook mee eens.

7. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Ik weet niet hoe ver boven de 2 ton jullie vraagprijs is, maar als je door te zakken net onder de 2 ton komt, val je in een andere zoek categorie op funda en dat kan je weer veel nieuwe kijkers opleveren... Nieuwe keuken vind ik echt heel persoonlijk dus zou ik niet zo snel doen, nieuw laminaat misschien wel..

8. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.826
    113
    Inderdaad zitten we dan net onder de 2 ton.
    Nieuw laminaat vind ik dan weer lastig want onze meubels zijn donker met een vleugje kersenkleur er doorheen. En de keuken is lichtgeel met kersenkleur hout. De vloer is nu gemeleerd met ook die kersenkleur er doorheen. We hebben toen best moeite gedaan om een kleur laminaat te vinden die bij de keuken en het meubilair past. Dus tsja....

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Stel: jij gooit er een nieuwe keuken in en vloer en dit kost je totaal 7000 euro.

Er komen mensen kijken en die vinden de keuken niet mooi omdat ze van landelijk of wat dan ook houden en ze willen liever een tegelvloer.

Dan bieden ze alsnog veel lager omdat hun dan de keuken er weer uit halen en de vloer eruit halen. Dus of er nou een nieuwe vloer en keuken in zitten maakt niets uit, hij gaat er toch uit.

Het maakt in dat opzicht niets uit. Je kan eventueel je keuken nog laten spuiten. Aanzienlijk goedkoper dan een hele nieuwe keuken.

Ik ben een keer wezen kijken bij een woning. Die mensen hadden een nieuwe keuken erin gezet en een nieuwe toilet. Totaal niet mijn smaak ook al was alles neutraal. Dit had 11000 euro gekost en zat er net een halfjaar in.

Ik zou daar dus nooit de vraagprijs voor betalen omdat ik de keuken er weer uit wilde halen.

Dus ja. Ik zeg de prijs verlagen.

Of je nou 10.000 euro uitgeeft en de vraagprijs krijgt. Of dat je de prijs met 10.000 verlaagd. Is beide hetzelfde.

10. Chelsey88

Chelsey88 Bekend lid

5 okt 2014
    505
    589
    93
    Een half jaar geleden zou ik hebben gezegd prijs verlagen.. Onze makelaar adviseerde nieuwe keuken te doen (heel neutrale maar wel moderne keuken).
    Dat hebben we gedaan, 5000 euro totaal na veel onderhandelen. En werkelijk waar: wekelijks kijkers! Eerst maar 1 kijker per 2 maanden ofzo.
    Een maand later was ons huis verkocht

11. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Had je toevallig een link van je huis?

12. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Ik zou denk ik ook gaan voor een nieuwe keuken en vloer. Ik zou niet zo snel gaan kijken naar een woning met een versleten keuken en vloer. Ik kan daar niet zo goed negeren bij t bekijken van foto's.

13. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Wat adviseert je makelaar?? Die weet er meer van dan wij. Heb je geen goede makelaar (via internet bijv) is dat je antwoord: schakel een goede lokale in.
    Wij hebben 3 mnd terug ons afgeleefde appartement verkocht, makelaar zei dat we vloer en badkamer zo moesten later. Kopers willen toch eigen stijl.

14. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik sla juist de woningen met nieuwe vloeren en keukens over. Ik wil namelijk absoluut geen laminaat én ook in keukens vind ik meer lelijk dan mooi. Ik weet heel goed wat ik wil en vind t juist belangrijk om mijn eigen stempel erop te kunnen drukken.

15. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik zou de prijs verlagen.

Heb je ook overwogen om de prijs hetzelfde te houden en er een cadeaubon voor een keuken of vloer te doen?

16. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.826
    113
    Ja, we hebben een goede makelaar, maar ik denk ik peil eerst eens even de doorsneemening hier.
    Link van het huis wil ik ivm privacy niet plaatsen.
    Weet je, het is niet superversleten of ouderwets allemaal, maar ook niet nieuw en met gebruikerssporen. Dus tsja....
    Vraagprijs verwacht ik sowieso niet te krijgen. Hier in de wijk gaat het niet zo hard en er is wel wat te kiezen qua eensgezinstussenwoningen.

17. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.826
    113
    Oh dat is ook nog een idee. Nog niet eens aan gedacht.

18. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Dan denk ik dat je het meer van de prijs moet hebben..

19. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    In onze oude woning (woning van ml) hadden wij een blauwe keuken en een hele aparte vloer. Omdat de woning al een tijdje te koop stond hebben we de deurtjes gespoten en een laminaatvloer geplaatst. De woning is toen wel binnen een maand verkocht, maar dat kan ook toeval zijn. Dus als je gewoon een normale keuken (neutrale kleur) en een nette vloer hebt, dan zou ik kiezen voor een prijsverlaging. De prijs van een keuken en vloer nemen ze vaak mee in de onderhandelingen.

20. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Wij kregen aanzienlijk meer kijkers toen wij alles geverfd hadden en onze rode muur gewit hadden. Lokale zei de makelaar dat het niet zou uitmaken, we hebben door een beetje geluk de vraagprijs gekregen.

Je zou ook kunnen spuiten, een nieuwe keuken vind ik een erg grote investering voor een verkoop.

Deel Deze Pagina