muziek luisteren in de huiskamer

Discussie in 'De lounge' gestart door Miss T, 3 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Wij hebben onlangs een radio aangeschaft.
    We kunnen daar via Bluetooth onze telefoons mee verbinden.

2. Lentekriebels

Lentekriebels Fanatiek lid

15 aug 2015
    1.086
    156
    63
    Via mobiel of laptop aangesloten op luidsprekers.

3. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Smart tv op de radio zetten 😁

Als het aan m'n man lag stond hier allang een Sonos of harman kardon set in huis.

4. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Wij zijn voorzien van de meest uitgebreide muziekinstallaties. Via bluetooth? Via mediaspeler? Geen enkel probleem.

Enige probleem; ik snap er geen drol van. Ik heb dus voor 2 tientjes een ouderwetse radio gekocht. Helemaal voor mezelf. Hier draai ik cd'tjes op of zet de radio aan. Iedereen dus blij met zn eigen systeem.

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.037
    2.902
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij luisteren weinig muziek. Als we dat al doen, dan via een bluetooth speaker en appje op de telefoon van bv qmusic. Soms ook wel eens via youtube via de smart tv.

6. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Mijn man is een enorme hifi/muziek liefhebber, dus we hebben hier dure apparatuur staan, bestaande uit; een c.d-speler, versterker en luidsprekers. Er worden dus gewoon c.d's geluisterd. Aangezien mijn man elk detail hoort in muziek word hij niet blij van al dat digitale spul. Is vaak gecomprimeerd en haalt de hele beleving van de muziek weg volgens hem.

Mij maakt het echter niet uit. Ik let niet zoals hij op elk detail en elke toonhoogte in de muziek. Voor mij werkt is het meer als omgevingsgeluid en is een leuk riedeltje voldoende. :)

7. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Een Bluetooth box en Apple music/ YouTube / internet radio. Ik koppel de box aan m'n telefoon/iPad/iPod.

8. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Wij hebben sonos in huis en Spotify. Ik ben er super blij mee!

9. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb tegenwoordig de tv op een muziekzender staan. Onze radio/versterker is onlangs kapot gegaan en de dvd-speler is niet aangesloten omdat we met digitale tv en Netflix nooit meer dvd's kijken. Ik luister nu alleen radio in de auto en buiten in de tuin. Ik vind het eigenlijk wel eens tijd voor een fatsoenlijke audio-installatie in de woonkamer. Dan kan die tv ook wat vaker uit. Cd's heb ik ook alleen in de auto en mijn man heeft spotify.

10. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Spotify zetten we aan op de laptop of iMac en die staan dan aangesloten aan de boxen. Vriend houdt erg van muziek, dus we hebben hele goede boxen.

11. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Bedankt voor alle antwoorden.

Waarschijnlijk wordt het Sonos. Eerst zonder abbo om het uit te proberen. Zo'n Sonos Play 1 lijkt me wel iets. Ik vind dat er ook wel mooi uitzien.

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier ook sonos met tidal, zoiets als spotify.

Sonos is echt een aanrader.

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dan raad ik je vriend tidal aan ipv spotify. Bij tidal is de kwaliteit veel hoger volgens mijn vriend.
    Bij gewone boxen is het verschil noet zo groot maar bij goede boxen en een muziekliefhebbers horen dat wel heel goed. Volgens mijn vriend, ik hoor dat niet :D:p

14. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Heb spotify via een kastje op de tv en die is aangesloten op de surround set, hier heel vaak de muziek aan, kan niet zonder ;)

15. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik heb voor moederdag een redelijk normaal radiootje gekregen (wel met DAB+). Als ik thuiskom, zet ik 538 aan.

We hebben thuis allerlei soorten apparatuur staan. Om de radio daarop aan te zetten, vind ik veel te veel moeite (eerst versterker, dan kastdeurtje verschuiven, dan radio). En als de kinderen dan tv willen kijken, kan ik niet tegelijk radio luisteren.
    We hebben ook supergoede speakers thuis, via Bluetooth. Maar daar vind ik het nadeel van dat als ik met mijn telefoon buiten bereik ben, gelijk de muziek wegvalt.

Dus voor mij een simpel radiootje, knopje indrukken en voila, muziek.

16. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Ik ben overigens wel eerst in een speciaal zaak wat systemen gaan beluisteren, en wij kwamen erop uit dat 1 box niet genoeg was om een mooi vol geluid te krijgen wat ik wilde, wij hebben uiteindelijk voor 2 boxen gekozen (mijn man wilde 2x de sonos 3 die hebben we nu dus, ik had 2x sonos 1 ook al prima gevonden)

Deel Deze Pagina