Muziek maken

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamafiets, 25 mei 2024.

  1. Flipje25

    Flipje25 Actief lid

    23 feb 2018
    121
    105
    43
    Vrouw
    Viool: les gehad vanaf m’n 6e tot m’n 18e en nog een jaar als volwassene. Ik speelde viool in een orkest, en doe dat nog steeds af en toe. Maar ben overgestapt op hoorn.

    hoorn: nooit les gehad, maar speel nu in een orkest. Klassiek.

    kornet: geen les gehad. Maar speel mij in een soort harmonie. Brasskorps heet het hier in Noorwegen. Denk dat het repetoire aardig overeenkomt met een gemiddeld harmoniegezelschap.

    Zang: Ik heb ooit veel gezongen, maar dat doe ik nu helaas niet meer zo veel. Geen tijd meer voor. Maar wil het wel weer gaan oppakken als de kinderen wat groter zijn. Wel les gehad en voornamelijk klassiek. Heb ook in verschillende koren gezeten.
     
  2. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.944
    4.001
    113
    Vrouw
    Ik zing in een koor.

    Vroeger viool gespeeld in een orkest, maar er zit hier niks in de buurt van ongeveer mijn niveau. Heb van mijn 4e tot mijn 28ste les gehad. Moet of 6 uur per week oefenen, of ik ben zonder oefenen by far de beste.

    Ik kan een klein beetje gitaar en piano spelen. Wat ik lastig vind bij nieuwe instrumenten, dat ik muzikaal gezien veel verder ben dan dat ik technisch kan spelen. Dus dan oefen ik iets op piano, waarbij ik eerst moet focussen op de juiste noten spelen. Maar dan hoor ik vooral disbalans tussen mijn linker en rechterhand. Vind ik dat de accenten niet goed zitten etc.
     
  3. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.511
    500
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Momenteel zing ik, samen met mn vriend, bij het plaatselijke "gitarrenchor", christelijke liederen onder begeleiding van een aantal gitaren.

    Vanaf de basisschool 6 jaar dwarsfluit-les gehad, tussendoor pak ik de fluit er nog regelmatig bij om een riedeltje te spelen. Bij de drumband speelde ik achtereenvolgens lyra, bells en xylofoon. Bij de fanfare speelde ik pauken en xylofoon (voor beide ook nog 2 jaar les gehad).

    Mijn vriend speelt gitaar en zingt behoorlijk goed.
    De oudste speelt gitaar en dwarsfluit, heeft de afgelopen vier jaren in een orkestklas gespeeld op het gymnasium. Zij zingt ook.
    De jongste speelt keyboard en heeft voorheen bij het kinderkoor gezongen
     

Deel Deze Pagina