Muziek op kinderkamer: hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door hummeltje5, 30 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.771
    13.275
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Onze zoon (bijna 8) heeft al een paar keer geroepen dat hij graag muziek op z’n kamer wil.
    Leek mij ook een leuk verjaardagskado voor hem.

    Hoe hebben jullie zoiets geregeld voor jullie jonge kinderen, die nog geen mobieltje hebben?

    Had al gezocht naar een goede CD-speler, maar volgens partner is dat niet echt handig aangezien er steeds minder cd’s gemaakt worden.
    En lijkt me daarnaast ook wel leuk als ie wat meer variatie kan aanbrengen in wat ie luistert, ipv. een cd van één bepaalde artiest of een verzamel-cd.

    Muziek op een cd’tje branden of op een usb-stick zetten is niet mogelijk hier.
     
  2. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.652
    24.673
    113
    Mijn kinderen hebben allemaal een google home mini nest op hun kamer. En daarbij hebben we een spotify account, dus alles kan afgespeeld worden.
     
    bulakgirl, Huismuisie en Sado vinden dit leuk.
  3. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.178
    1.975
    113
    Wij zijn een beetje old school geloof ik haha. Mijn man en ik luisteren nog zeer regelmatig naar cd's en onze kinderen doen dat ook graag. Ze hebben beide een radio met cd-speler op hun kamer: mijn zoon van 9 luistert graag naar rockmuziek (het liefst uit de jaren 90 - cd's in dit thema in overvloed :thumup:), mijn dochter zet meestal een radiozender op.
     
  4. Shalom

    Shalom Bekend lid

    15 jan 2024
    799
    507
    93
    Hier ook precies dit. Wij hebben ook keuze te over wat cd's betreft.
     
    hummeltje5 en rijo vinden dit leuk.
  5. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    18.233
    15.832
    113
    Hier ook zo
     
    Adje en hummeltje5 vinden dit leuk.
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.771
    13.275
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dank.
    Ik ga zodadelijk Googlen naar zo’n Google home mini nest en hoe makkelijk het te gebruiken is en hoe veel het kost.
    Geen idéé wat het is verder namelijk (behalve dat ik uit de tekst op maak dat het muziek kan afspelen) :roflmao:

    Spotify zal ik m’n man eens naar vragen.
    Dacht dat hij dat ook heeft.
     
    Adje vindt dit leuk.
  7. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.976
    13.209
    113
    Vrouw
    Exact dit. Het apparaat werkt op stembesturing, dus je hebt geen mobieltje nodig. Maar als je wil, kan het wel.
     
    hummeltje5, Iertje81 en Adje vinden dit leuk.
  8. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.758
    33.180
    113
    Dit
    Cd’s? Stick? Het gaat niet meer zoals in onze tijd hè :o::roflmao::roflmao:
    Branden op een CD? Ja dat deden we in de jaren 90. Tegenwoordig is er ander spul waarop ze luisteren. Zelfs Ies doet dat al :D:D
     
    Adje vindt dit leuk.
  9. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.929
    3.500
    113
    Hier ook cd's. Nu nog niet op hun kamer trouwens.

    En soms luisteren ze wel liedjes via de iPad.
     
    rijo vindt dit leuk.
  10. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.652
    24.673
    113
    Oh gaat straks een wereld voor je open :roflmao:

    Je kan dat ding ook opdrachten geven (timer, wekker), vragen hoe laat het is, wat voor weer het wordt, vragen om een mop, of hoe hoog de Eifeltoren is (om maar even een willekeurig vb te geven),
    En als je er meerdere hebt kan je elkaar ook een bericht sturen (ideaal als ik iedereen beneden wil hebben voor het eten).
    Oftewel het is een klein mini boxje met veel mogelijkheden.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  11. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.314
    3.757
    113
    Hier staan op alle kamers sonos boxen
     
    Zeebra en hummeltje5 vinden dit leuk.
  12. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.771
    13.275
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Mij maakt het ook echt geen drol uit hoor.
    Het is meer dat mn man het idee heeft dat je dan eigenlijk iets koopt, dat in zijn ogen niet meer up-to-date is zogezegd.
    En niet omdat hij het type man ‘ik wil altijd de nieuwste gadgets’ is hoor, dat is ie helemáál niet zelfs. Maar meer dat ie bang is dat er straks weinig leuks meer aan is omdat je niet echt cd’s meer gaat kopen als die nauwelijks nog gemaakt worden.
    Dat is in zíjn ogen dan dus hè..
    In míjn optiek denk ik: dat loopt wel los.
    Had al op KVK cd’s gezocht, naar K3 en op ‘kinder top 20’ of zoiets.

    Maar zit dan zelf wel met: de nieuwe muziek die z’n klasgenoten luisteren en die ze ook dagelijks in de klas luisteren, kan ie met een CD niet afspelen natuurlijk..

    Dus wat dat betreft is zo’n tip over zo’n Google home nest oid. dan weer beter passend in onze situatie denk ik..

    Maar evengoed bedankt voor je bericht: wij luisteren zelf graag jaren ‘80 muziek.
    Eén van zn favoriete nummers is D.I.S.C.O. :roflmao:
    Extra leuk dat ie dat ook gewoon in vriendenboekjes op schrijft :D
    En zijn idd. zát CD’s uit die tijd! Dus een goeie tip evengoed, alsook die van radio luisteren via de CD-speler! :) :thumup:
    Daarmee kan ie ook nieuwe nummers gewoon horen natuurlijk :)
     
    rijo vindt dit leuk.
  13. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.630
    5.062
    113
    Vrouw
    Je heb ook cd spelers met Bluetooth of die je aan kan sluiten met een usb kabel!
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  14. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.771
    13.275
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Klinkt fantastisch! :D
    Heb de link meteen doorgestuurd naar de meneer links van me ;) :roflmao:
    Hij zit voetbal te kijken dus maar even zo :p

    Ons kind komt alleen nooit meer van z’n kamer af als ie eenmaal weet dat dat ding ook moppen kan tappen vrees ik :roflmao:

    Heeft ie ook nog iets van een ouder-/kind functie, zodat ons kind niet zelf de wekkertijd anders in kan stellen en/of eindeloos moppen aan het beluisteren is terwijl hij al lang en breed hoort te slapen?
     
  15. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.771
    13.275
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dank!
    Ik ben een vrij grote nitwit met dit soort dingen ( :| ), dus ik zal het zo braaf tegen m’n man zeggen en dan zoekt hij het maar uit :D
     
    Mammavantwee vindt dit leuk.
  16. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.771
    13.275
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Waar haalt het apparaat zijn bron vandaan, vragen wij ons af?
    M’n man heeft even Gegoogled en de info daar komt op hem over alsof er wel degelijk een mobiel met muziek verbinding nodig is, wat er dus op neer zou komen dat onze zoon dan niet vanaf zijn eigen kamer zelf z’n eigen muziek uit kan kiezen om te beluisteren?
    Sorry voor de vragen :|
     
  17. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.690
    3.502
    113
    Vrouw
    Hier ook een home mini nest.
    Wij hebben dan weer een YouTube account omdat we ook veel youtube kijken. Daar heb je dan YouTube Music op.
    Bij Spotify kan je een gratis account nemen, heb je alleen af en toe reclame dacht ik.

    Die mini nests zijn wel leuk. Vraag elke dag naar het weerbericht :roflmao:
    Super gemakkelijk te installeren. Wijst zich vanzelf uit.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  18. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.690
    3.502
    113
    Vrouw
    Nee, je verbind het met jullie Google account. Als je wifi in huis hebt kan hij het gewoon gebruiken.
    Je kan de Spotify app op jouw gsm downloaden voor muziek.
    Je zegt dan bijvoorbeeld: hey google speel Justin Bieber
    Of : hey Google wat is het weerbericht vandaag?
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  19. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.598
    8.451
    113
    Hier ook een Google Nest op hun kamers.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  20. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    12.040
    7.964
    113
    Vrouw
    De jongens hadden een simpele radio met cdspeler. Mijn 8jarige houdt de cds niet heel. Ook zet hij hem gerust snachts aan. Dus die hebben we in moeten nemen. Nu staat er een (party)speaker. Hopelijk ontdekt hij zelf niet hoe hard deze kan lol. Hij werkt via bluetooth. Dus hij kan hem met een oude mobiel waar Spotify op staat bedienen. Mocht hij hem weer gaan aanzetten wanneer het niet de bedoeling is. Of herhaaldelijk te hard zetten hoef ik alleen het mobieltje weg te halen. Of Family link dusdanig in te stellen dat hij hem gewoon niet aan kan zetten wanneer het niet mag.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina