lang vliegen met kinderen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angel1980, 18 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Hai dames

Wie o wie heeft ervaring met lange vluchten samen met kinderen? We willen volgend jaar naar Aruba om daar te trouwen, maar dat betekend 9 uur vliegen. We willen ongeveer rond september gaan. Dean zal dan 1 jaar en 9 maanden zijn ( bijna 2) en Dominique is dan 3 jaar en 7 maanden.

Ik ben benieuwd hoe jullie het hebben ervaren en hoe de kinderen het hebben ervaren. Of misschien dat jullie iemand kennen die dat heeft gedaan?

Het vliegen en het tijdsverschil is iets wat mij nog even weerhoud om het definitief te plannen.( buiten mij eigen vliegangst :D) Ik wil niet dat de kinderen teveel eronder gaan lijden. Dat is het ook weer niet waard. Dus ik ben erg benieuwd!

2. Smallville

Smallville VIP lid

1 jul 2006
    10.358
    0
    0
    Hier ook vliegangst en toch halve wereld rondgevlogen :)

We zijn in november naar St Maarten geweest, dus ook 9/10 uur vliegen. Onze dochter was toen 1 jaar en 9mnd.
    Ging hartstikke goed.
    Neem veel afleiding mee, boekjes bijv. en voor elk uur een mini cadeautje, geeft ook goede afleiding.
    En het tijdsverschil, ja je bent dan "vroeg" wakker, dus begint je dag lekker vroeg en ga je ook vroeger naar bed, 21.00 waren wij echt op.
    Wij volgende gewoon beetje ritme wat onze dochter aangaf, zo was er niet een te groot verschil met thuis.

Dus zeker te doen, dus voor als je echt gaat.
    Veel plezier en veel leuk trouwenregel plezier

3. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Wij vliegen over ongeveer 3 weken naar Canada ( bijna 10 uur vliegen ), dus ik zal je naderhand nog even onze ervaring laten weten!

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.247
    4.480
    113
    Wij zijn toen Kylian net 1 was naar mijn zus in Californie gevolgen (ongeveer 11 uurtjes).

Als je kind onder de 2 is kun je ervoor kiezen om het op je schoot mee te laten reizen (kosten 10% van jouw ticket). Boven de 2 moeten ze een eigen stoel (kosten 90% van jouw ticket).

Maar hier ging het prima op schoot (en hij wilde alleen bij mij zitten;):D), neem afleiding mee in de vorm van nieuwe dingen (cadeautjes) maar ook wat lekkers wat ze anders bijna nooit krijgen ofzo (voedingsmiddelen voor baby's/peuters mag je gewoon meenemen).

Bij ons mocht je heen en weer lopen als de lampjes voor je veiligheidsriemen uit waren, dus dan hobbelde papa even met K rond in het vliegtuig.

Wat betreft het tijdsverschil (in ons geval 9 uur vroeger) hebben we alleen de eerste nacht echt last gehad met K, maar we hebben toen niet moeilijk gedaan en hem bij ons in bed genomen.
    Achteraf heeft K er minder moeite mee gehad dan wij hadden

Groetjes Anita

5. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Sem is dit jaar voor de 3de keer naar Aruba gegaan. We hadden dit jaar een dvd-speler mee met zijn favoriete series en wat autotjes en boekjes om zich mee te vermaken. Ook de DS ging mee en hij heeft zich prima vermaakt. Elke keer als ik moest gaan plassen heb ik hem meegenomen, zodat hij ook wat kon lopen. In het vliegtuig krijgen de kids ook kleurpotloden en een kleurplaat, maar ik had al tekenspullen mee voor hem. En een paar uurtjes slapen is er ook bij, omdat je al vanaf zo vroeg op Schiphol moet zijn.

6. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vertier meenemen is inderdaad de remedie. Wij hebben 11 uur gevlogen met onze bewegelijke zoon erbij. Ik geloof dat we wel 30 keer het vliegtuig op en neer hebben gelopen. En dat is ook geen probleem. Bij ons vonden de stewardessen het ook wel grappig en op een gegeven moment deden de medepassagiers allemaal gek met hem. Hij heeft zich opperbest vermaakt.
    Terugweg heeft hij 9 van de 11 uur geslapen (was een nachtlucht) dus dat was ook prima!

7. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

dank voor de reactie. Gelukkig allemaal hele positieve! Ik ben blij dat te lezen. De kans wordt steeds groter dat we gaan nu ik dit zo lees :D

Wel gehoord van de buren die twee jaar geleden op Aruba zijn geweest dat de controle héél streng is, met name ouders met kinderen. Baal daar wel vreselijk van ( niet dat ik wat mee wil smokkelen :p) maar meer voor de kids. Helemaal omdat ze alles controleren en en het lang kan duren. Honden erbij, ik vind het allemaal maar niks... Hopen dat dat meevalt...

Deel Deze Pagina