Tweeling zwangerschap: voorweeen / inleiden

Discussie in 'De bevalling' gestart door Jolien2, 12 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraagje...

Heb sinds maandag buikpijn en harde buiken, controle gehad. Verweekte baarmoedermond maar geen ontsluiting. Voorweeen noemden ze het...

Iemand hier ervaring mee? Ben nl benieuwd of het betekend dat ze binnenkort gaan komen. Ik ben nl ook erg benieuwd hoe ze er uit zien en heb er zin in :) (ookal zou een weekje langer misschien beter voor ze zijn)

Als dit niet het geval is heeft er iemand ervaring met inleiden bij een tweeling? Wanneer deden ze dit?

2. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Ik heb twee keer opgenomen gelegen met baarmoedermond die korter werd. Bij mij waren het volgens ziekenhuis premature weeën, ikzelf vond het meer harde buiken die wat frequent kwamen. Heb met 27 en 30 weken remming gekregen.

Met 35 weken en 5 dagen heeft de gynaecoloog bij mij gekeken hoe het was met de baarmoedermond. Deze was niet korter geworden, wel was hij een stukje open maar geen echte ontsluiting en toen 3 dagen later met 36 weken+1 pats vliezen gebroken en 5 uur later had ik mijn twins.

Eigenlijk zou ik met 37 weken ingeleid worden. Had al een datum. In ziekenhuis waar ik onder controle was mocht ik er dus voor kiezen om met 37 weken ingeleid te worden, maar medisch gezien niet noodzakelijk.

Uiteindelijk hadden de twins een ander plan.

3. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Thanks voor je verhaal!
    Wat was de reden voor inleiden bij 37 weken? Ik lees nu ook veel dat ze liever wachten tot 38 weken...
    Ik heb maandag weer een controle dus zal dan wel meer horen...

Ben jij via de natuurlijke weg bevallen van de twins?

4. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Bij ons in het ziekenhuis was de grens 37 weken. Voor mij was het gewoon klaar door alle opnames Enzo en de gynaecoloog was het eens met me. De kindjes lagen goed op groei, dus er was geen indicatie om niet te mogen inleiden. Medisch gezien mocht ik dus de zwangerschap uitlopen, maar fysiek en lichamelijk was ik op.
    Ik ben natuurlijk bevallen. Heel mooi om mee te maken.

5. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Super om te lezen, bij mij lig de onderste al goed ingedaald dus hoop ook dat t bevallen ook natuurlijk gaat.

Ik kan zelf nog wel even door (afgezien dat ik wel een beetje ongeduldig ben:)) en de baby's doen t goed. Ze zijn op goed gewicht.

Moesten jij en de baby's nog lang in t ziekenhuis blijven? Zo ja, wat was de reden?

6. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    We mochten eigenlijk na 4 dagen naar huis, maar de kindjes dronken toen ineens de flessen niet meer leeg. In totaal zijn we 12 dagen gebleven.

7. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nog iemand anders?

8. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Okee tweelingsuccesstory:
    Ik ben ingeleid met 39+3 (had tot 40 mogen wachten maar dan had ik tussendoor nog een keer voor controle moeten komen en het zou verschrikkelijk warm worden, werd het ook de dag nadat ze geboren waren) , had minimaal voorwerk maar wel al wat verweking en kreeg oraal capsules om weeen en ontsluiting op gang te krijgen, na 3 doses zette het door. 24 uur na het starten van de inleiding waren ze er en nog 24 uur later waren we thuis. Geen tang, geen pomp geen knip geen scheur, alleen een paar schaafplekjes, ik wist niet dat het kon bij 2 (bij m'n oudste had ik wel een paar hechtingen). Kinderen goed op gewicht, borstvoeding als een trein (en nog steeds) dus ze groeiden als kool.

Eerlijk gezegd vond ik dit een makkelijkere, relaxtere en dus fijnere bevalling dan m'n eerste!

9. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    De bevalling van mij was heftig omdat ik een weeënstorm had. Maar de kindjes eruit persen was heerlijk. Heb wel een knip gehad. Maar de uiteindelijke bevalling viel mee, alleen de weeën waren zeer heftig maar ja ze waren er ook 5 uur na breken van mijn vliezen. Mijn twins waren ook mooi op gewicht voor 36 weken. Namelijk 2420 en 2540 gram.

Deel Deze Pagina