Help! Ontstoken ogen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Charise, 31 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hallo,

Ik typ dit met half samen geknepen ogen.
    Ik heb zoooooo'n last van ontstoken ogen. Nouja vooral 1 oog.
    Ik krijg zo nog iets van de apotheek thuis bezorgd van de dokter. En heb al iets van druppeltjes bij de drogist gekocht tegen droge,branderige en vermoeide ogen.

Maar het doet zo'n pijn! het brand en doet en ik kan m'n ogen elke keer maar kort openhouden.

Heeft iemand tips ofzo wat ik kan doen om het iets te verzachten?
    Met ogen dicht is het ook gevoelig hoor, maarja wel wat minder, maar om nu de hele tijd met ogen dicht te zitten, schiet ook niet op, kan ik net zo goed gaan slapen haha.

HELP!!!

2. Jel

Jel Niet meer actief

Hoi.

Dat is niet fijn, een ontstoken oog.
    Misschien staan hier nog een paar tips tussen dat je zelf kan doen?

Behandeling ontstoken oog
    Wat te doen bij een oogontsteking? Over het algemeen kan een oog infectie verholpen worden door zelfbehandeling, zoals:
    Ontstekingsremmende middelen, zoals Paracetamol of (voorgeschreven) antibioticum.
    Veel water drinken heeft een positief invloed op het immuunsysteem.
    Vermijdt fel licht door bijvoorbeeld een zonnebril op te zetten.
    Oog dichthouden. Bij moeite met knipperen, het ontstoken oog afplakken.

Sterkte. Hopelijk is het snel over.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hoop voor je dat de druppeltjes gaan werken!
    Ik heb zelf meerdere keren virusinfecties aan mijn ogen gehad en man man man wat deed dat een pijn. Bij mij hielpen druppeltjes via de huisarts niet en ben toen bij een oogarts beland.
    Mijn ogen werden elke keer afgeplakt, dan ben je niet blij, zeker niet als je het aan 2 ogen tegelijkertijd hebt ;)
    Sterkte!!

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    oh ik heb het ooit gehad toen ik bij vd valk wegkwam waar we een nacht logeerden om vervolgens de dag erna naar curacao te vliegen... je raad het al ik zat met 2 dikke rode brandende ogen op curacao.. ben daar een farmecy ingegaan en die vrouw zei meteen, hier 2 zakjes zwarte thee erop leggen! dus eerst in kokend water hangen... iets laten afkoelen en erop leggen als compressen! werkt heel goed! de zwelling neemt af na 1 dag en het branderige trekt ook weg!! ik het proberen waard hoor!

5. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Heel erg bedankt voor de tips!
    Dat van die theezakjes ga ik zeker even proberen. (als ik goede heb, heb geloof ik alleen kruidenthee e.d. maarja even kijken zo)

Net even uurtje op de bank gelegen met ogen dicht, en half geslapen haha, en dat voelt al iets beter nu.

De apotheek heeft mijn oogdruppels dus niet bezorgd. :( Dus heb net maar huisartsenpost gebeld en die zouden het nu voorschrijven dus even bij dienstapotheek ophalen zo. Ja ik heb er alles voor over hoor.

Wil er zo snel mogelijk vanaf!

Deel Deze Pagina