Dames, ik heb gisteren van de tandarts een recept voor Augmentin gehad, een kuur van 5 dagen in tabletvorm, 3x dd 1 tablet. Ik geef nog borstvoeding en kolven gaat erg moeizaam. Ik kolf nog geen kwart van wat mijn kindje drinkt. Hoe zouden jullie dit doen? Gewoon blijven voeden? En ook de gekolfde melk die ik op mijn werk kolf geven of alles weggooien? Ik hoop van harte op een antwoord...
Ik zou even met de assistente op de HAP overleggen. Maar als ik het goed begrijp ben je gisteren al begonnen?? Heb je niet met je tandarts overlegd. Hij/zij moet dit ook weten, toch!? Of anders vandaag overdag je eigen huisarts kunnen bellen (maar daar heb je nu niets aan natuurlijk)...
In de buisluiter staat dat het in kleine hoeveelheden in de Melk terecht komt. Je kunt er een flinke schimmelinfectie van krijgen ( meestal heb ik wel prijs) en de kleine kan spruw krijgen of diarree. Bij de apotheek zeiden ze dat het wel mocht maar het is meer dat ik twijfel. Mijn kindje van 7 maanden is nog niet ziek geweest en heeft ook wel wat weerstand opgebouwd. Ik vind het ook erg zonde van de afgekolfde melk. Ik kolf op mijn werk nl 3x 20 minuten voor maar 1 voeding, hard werken dus.
Ik zou er een pilletje flucanozol bijvragen om een schimmel te voorkomen. Mijn kindje kreeg ook spruw na een antibioticumkuur.
Dankjewel,ik ga morgen even bellen. Nog iemand tips wb de melk? Wel of niet voeden? Afgekolfde melk weggooien?
Gewoon voeden hoor! Heb het een paar keer gehad tijdens mijn voedingsperiode en kind heeft nog nooit een schimmelinfectie gehad. Hij krijgt al vanaf zijn geboorte probiotica. Hoe oud is jouw kindje? Het is goed als je dat zelf ook gaat nemen. Hooggedoseerde pillen, geen laffe zuiveldrankjes, maar echt iets met miljarden bacterieën uit meerdere stammen. Amoxicilline/clavelaanzuur heeft maar een halfwaardetijd van 1 uur, daar kan je dus prima omheen voeden. Zorg dat je die probiotica ook neemt tussen de antibiotica in, anders maakt de a-b de pro-b kapot.
Zogelukkig, super duidelijk. Dan blijf ik idd gewoon zelf voeden en kolf en voed ik vandaag om de ab heen. Moet zo gaan werken nl. Dan kan ik zo zelf voeden en hoef ik niet nog vroeger op om te kolven wat toch al zo moeizaam gaat. Mijn kindje is bijna 7 maanden.