zoekmachine ask. Hoe krijg ik die eraf?

Discussie in 'De lounge' gestart door prinses, 24 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik heb de zoekmachine ask op de computer staan (ooit eens gekregen, doordat ik een bestand moest openen, om wat te regelen). Deze zoekmachine is zeer irritant. Als ik bv. zwangerschapspagina intyp, dan gaat hij soms naar ask, terwijl dat niet de bedoeling is. Verder heb ik ook de indruk dat hij mijn computer vertraagd. Hoe kan ik een zoekmachien lozen Ik wil gewoon met google werken.

2. jufkrisje

jufkrisje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.566
    31
    48
    dat zou ik ook wel willen weten!!!

3. girl21

girl21 Niet meer actief

weet het niet zeker, maar denk dat je dit kunt proberen:

ga naar START - CONFIGURATIESCHERM - SOFTWARE - en dan moet daar ergens ask tussen staan (hey verhip, heb m er zelf ook tussen staan haha) klik dan op ASK.... - en dan heb je de keus om te verwijderen of te wijzigen.. klik vervolgens dus op VERWIJDEREN.

hoop dat het zo duidelijk is, maar dit is dus de beste manier om software te verwijderen.

succes!

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Bedoel je als startpagina? Dan ga je naar het icoontje van de explorer (die blauwe E) op je desktop. Daar klink je met rechts op.
    dan ga je naar "internetproperties" En dan zie je daar als het goed is ergens www.ask.com ofzo staan. Dat verander je dan in www.google.nl .
    Dan klik je op Apply, en daarna ok.
    Dit moet het doen, maar dus alleen als je bedoelt dat je dat Ask als startpagina hebt.

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Ik denk dat het zo moet als girl21 beschrijft. Alleen bij mijn configuratiescherm staat geen software. Misschien is het ook nog handig om te vertellen dat ik met mozilla firefox werk. Misschien dat het dan weer anders moet?

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, super! Dankjewel!

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Te vroeg gejuichd. Hij staat nu niet meer bij mijn rijtje zoekmachines rechts, maar als ik een webpagina intyp, kom ik soms weer op ask. Aaaaaaaaaaaaargh!

8. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Kan je hem niet verwijderen bij;
    Start - Control Panel - Add or remove Programs

Als het goed is zou hij daar bij moeten staan.

9. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    En anders misschien een iets drastischere manier Firefox volledig de-installeren en vervolgens opnieuw downloaden.

(niet vergeten om je bookmarks even ergens op te slaan ;))

10. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Gevonden op de site van Ask:

Richtlijnen voor het verwijderen

Alle downloadbare toepassingen van Ask.com kunnen op eenvoudige wijze volledig verwijderd worden door de eindgebruiker zonder onnodige moeite of deskundigheid. Voor uitgebreide instructies over de verwijdering van Ask.com producten dient u de veel gestelde vragen (FAQ) te raadplegen, die te vinden is op de website die geassocieerd is met uw Ask.com toepassing, of neem contact op met de helpdesk door hier te klikken.

11. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
  12. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ligt eraan wat voor systeem je op de computer hebt.
    In geval van windows vista is het:
    - menu start
    - controlepaneel of configuratie menu (sorry, maar ik weet niet hoe het in de Nederlandse vista versie aangeduidt is)
    - klik op link onder icoontje programmas: programma verwijderen (hoofdpagina configuratiescherm, niet klassieke vista weergave)
    - klik op ASK en verwijderen

Deel Deze Pagina